2025-10-02, 23:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BluePonyGirl
Och jag fick såååå ont i magen när jag läste hur Andr*as förhalat det hela . Att man som pappa inte verkar vilja samarbeta utan börja bråka för att förhala detta ännu mer . Varför vill ens Andr*as ta detta test ? Vet nu nämner jag det själv men har det något med att han kanske är egocentrisk och oansvarig att göra . Tänk om det faktiskt är så som stått i tråden att han inte tänker på barnets bästa . Det har varit så många lögner gång på gång som kretsat kring Andr*as förut . Mitt ända svar är att han döljer något .

💔💔💔😭 Stackars barn som ska behöva växa upp med en pappa som vägrade erkänna henne!!!!
När har han vägrat erkänna henne !!! Bara för att man vill ta ett DNA betyder det inte att man ej vill ha henne . Det kan finnas massa andlednigar på varför han vill det som varken du el jag känner till . Vilka lögner har kretsas kring A menar du ?! Tänk om det är sant det som står i tråden ang N att hon ljuger och manipulerar folk i sin omgivning. Inte första gången hon anmäler ett ex el anklagar han för otrohet fysisk & psykisk misshandel el kör med utpressning el klamydia.
Kan ej heller förstå hur N gång på gång går igenom exakt samma saker som sin mamma när det kommer till akut kejsarsnitt bli smittade av klamydia i en graviditet och att båda väljer lämna mannen I en graviditet sammanträffande ja kanske men för mig låter det bara konstigt
Citera
2025-10-02, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pussel747
Vem tar för givet att det måste komma från A? Jag med flera försöker få fram var ryktet kommer ifrån, att han ska ha testat negativt. Jag citerar dig nu, du har ju själv gjort det påståendet, var kommer det ifrån? Du tar åtminstone för givet att A ej smittat N, hur kan du vara så säker? Länka gärna bevis, tack.

Jag har för mig att A skickade till Exonph att han va negativ & hon la ut det på sin story.
Notera att det är markerat med jag har för mig. Alltså, inget jag kommer ihåg till 100% vad som skrevs för dryga 2 år sen.
Citera
2025-10-02, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee
Vilken härlig attityd det är här i tråden. Man kan ju inte tro att det är vuxna människor som skriver.

Som svar på när klamydiaprovet hos barnmorskan tas kan jag svara på det utifrån rutinerna ifrån min region.
Det tas på det första inskrivningsmötet (runt vecka 12) när alla andra prover för hiv, syfilis, hepatit tas.
Här är det rutin att ta det på alla gravida. Vet inte hur det är i andra regioner men där har ni ett hum.
Kan även göras på en gynmottagning när man gör ett vaginalt ultraljud så eventuellt kan det ha tagits när N gjorde det vaginala ultraljudet.
Notera att jag inte säger att jag är säker på detta utan det är vad jag tror eftersom det är viktigt att märka ord.

Klamydia kan ligga i kroppen utan att ge symtom, man kan därmed vara smittad i flera månader (eller år om man inte testar sig regelbundet) utan att man vet det.
Jag har tidigare skrivit att det kan bryta ut vid en graviditet, där skrev jag klumpigt. Det var inte så jag menade.

Sen kan jag tycka att det blir dubbelmoral när man säger till andra att de är så känslomässigt engagerade i detta att det blir obehagligt men sitter själva i tråden konstant & försvarar, lägger tid & energi på att hitta saker som skrivits för flertalet månader sen etc. Det är väl snarare obehagligt att vara så engagerad i något man inte påstår sig bry sig om.
Nivån i denna tråden är värre än en förskoleklass. Man kan föra diskussioner utan tråkiga attityder, utpekning av personer & så kallad sarkasm som blir hånfullt.
Kanske fel forum att hänga i om man tror att allt på Flashback är sanningar. Diskussionsforum, inte sanningsforum.

Men nu testades ju både A och N innan LI och fick ett negativt svar, så att någon av dom haft symtomfri klamydia är uteslutet. Vad menade du med att det kan bryta ut under en graviditet då? Att man kan få reda på att man har klamydia p.g.a att man tar ett test?
Citera
2025-10-02, 23:12
Medlem
Citat:
Jag har för mig att A skickade till Exonph att han va negativ & hon la ut det på sin story.
Notera att det är markerat med jag har för mig. Alltså, inget jag kommer ihåg till 100% vad som skrevs för dryga 2 år sen.

Tack för att du svarar på var du kan ha fått det ifrån!
Citera
2025-10-02, 23:12
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Vilken härlig attityd det är här i tråden. Man kan ju inte tro att det är vuxna människor som skriver.

Som svar på när klamydiaprovet hos barnmorskan tas kan jag svara på det utifrån rutinerna ifrån min region.
Det tas på det första inskrivningsmötet (runt vecka 12) när alla andra prover för hiv, syfilis, hepatit tas.
Här är det rutin att ta det på alla gravida. Vet inte hur det är i andra regioner men där har ni ett hum.
Kan även göras på en gynmottagning när man gör ett vaginalt ultraljud så eventuellt kan det ha tagits när N gjorde det vaginala ultraljudet.
Notera att jag inte säger att jag är säker på detta utan det är vad jag tror eftersom det är viktigt att märka ord.

Klamydia kan ligga i kroppen utan att ge symtom, man kan därmed vara smittad i flera månader (eller år om man inte testar sig regelbundet) utan att man vet det.
Jag har tidigare skrivit att det kan bryta ut vid en graviditet, där skrev jag klumpigt. Det var inte så jag menade.

Sen kan jag tycka att det blir dubbelmoral när man säger till andra att de är så känslomässigt engagerade i detta att det blir obehagligt men sitter själva i tråden konstant & försvarar, lägger tid & energi på att hitta saker som skrivits för flertalet månader sen etc. Det är väl snarare obehagligt att vara så engagerad i något man inte påstår sig bry sig om.
Nivån i denna tråden är värre än en förskoleklass. Man kan föra diskussioner utan tråkiga attityder, utpekning av personer & så kallad sarkasm som blir hånfullt.
Kanske fel forum att hänga i om man tror att allt på Flashback är sanningar. Diskussionsforum, inte sanningsforum.

Med tanke på att det är just ett diskussionsforum behöver man som användare finna sig i att sådant man tidigare hävdat i en diskussion kan komma att lyftas igen, särskilt om man driver en väldigt tydlig linje och verkar ha för avsikt att svärta ner en annan person. Nivån på dina tidigare inlägg, ja, vill du ha en bedömning eller klarar du dig med att jag säger att de inte heller kan anses riktigt vuxna?

Jag har tidigare skrivit att jag inte bryr mig om saken men har kommit att bli djupt engagerad på viset att jag absolut rotar rätt på gamla inlägg från er som lagt många månader på att, på ett väldigt ”vuxet” vis, smutskasta N*cc* för allmän beskådan. Det handlar inte så mycket om att jag bryr mig om N*cc* som sådan utan att jag verkligen hatar när människor utnyttjar yttrandefrihet.

Många av er ”original gangstas” kommer tillbaka just ikväll: Vad trevligt! Kan det vara så att de flesta av er vill fylla tråden med skitsvar för att Artmovie skall slippa svara på den uppenbara kritik som riktats mot hen under eftermiddagen?

Ditt långrandiga svar om hur klamydiatest går till i din region är bara relevant om du och N*cc* bor i samma region. Gör ni det?
Citera
2025-10-02, 23:15
Avstängd
Citat:
Att dela vidare ett rykte är att sprida det, oavsett om man skriver varifrån ryktet kom. Det borde du väl ändå begripa?

Gulligt att så många kompiskonton kom till utryckning nu för att svara på allt annat i tråden men inte reagera minsta på att insekterna satte Artmovie på pottkanten. 🥲
Men du vet ju inte ens om det är ett rykte el inte ? Så allt ni delar från handlingarna gällande faderskapet är det oxå ett rykte då ??? Har inte satt någon på pottkantten . Det är ni som vill skapa en konflikt med henne inte vi .så bolla inte över era handlingar på oss
Citera
2025-10-02, 23:18
Medlem
Knappast.......s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamy87
Nu har även jag läst akterna och detta var ingen rolig läsning 🥺
Får på riktig ont i magen av detta att man som mamma inte verka vilja samarbeta för att lösa detta på bästa sätt utan börja bråka för att förhala detta ännu mer . Vad är det som är så himla konstigt att A vill ta detta test . Vet nu nämner jag det själv har det något med klamydian att göra . Varför tar alla för givet att det måste komma från A el att han har burit på det . Tänk om det faktiskt är så som stod i tråden A har ej haft det varken före el efter LI . Det har varit så många lögner gång på gång som kretsas kring N och fam förut . Mitt ända svar är att man döljer något .
Precis, är det inte det en besvikelse att N satte sig själv i främsta rummet genom att neka honom ett test då?
Det är också info C kan ta del av. Att hon kunde skyndat på det.
Det är ju ännu märkligare att neka till test än att be om ett. Där kan man ju verkligen spekulera.
Senast redigerad av Knappast....... 2025-10-02 kl. 23:21.
Citera
2025-10-02, 23:18
Medlem
Citat:
Med tanke på att det är just ett diskussionsforum behöver man som användare finna sig i att sådant man tidigare hävdat i en diskussion kan komma att lyftas igen, särskilt om man driver en väldigt tydlig linje och verkar ha för avsikt att svärta ner en annan person. Nivån på dina tidigare inlägg, ja, vill du ha en bedömning eller klarar du dig med att jag säger att de inte heller kan anses riktigt vuxna?

Jag har tidigare skrivit att jag inte bryr mig om saken men har kommit att bli djupt engagerad på viset att jag absolut rotar rätt på gamla inlägg från er som lagt många månader på att, på ett väldigt ”vuxet” vis, smutskasta N*cc* för allmän beskådan. Det handlar inte så mycket om att jag bryr mig om N*cc* som sådan utan att jag verkligen hatar när människor utnyttjar yttrandefrihet.

Många av er ”original gangstas” kommer tillbaka just ikväll: Vad trevligt! Kan det vara så att de flesta av er vill fylla tråden med skitsvar för att Artmovie skall slippa svara på den uppenbara kritik som riktats mot hen under eftermiddagen?

Ditt långrandiga svar om hur klamydiatest går till i din region är bara relevant om du och N*cc* bor i samma region. Gör ni det?

Förutsätter att de flesta regioner har samma rutiner. När du väl får svaret på frågan du ställer så duger inte det.
Ja tillskillnad från vad du verkar ha så har jag ett liv utanför tråden & precis haft en tenta i veckan, därav att jag gick in idag.

Har du så mycket bättre svar du själv då? Mothugg, dryga kommentarer. Man kan ju tro att denna tråd handlar om mord snarare än vad det faktiskt handlar om, om man kollar på dina svar.
Hatar man yttrandefrihet så mycket så kanske du ska stänga ner internet, kan inte va hälsosamt att bli så upprörd för att folk säger sina åsikter om saker.
Citera
2025-10-02, 23:19
Medlem
insekternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insekterna
Nä, du. Jag tycker fler ska få ta del av din oärlighet så här kommer det!

Några dagar senare detta när du fått frågan om du visste när anmälan gjordes.

Solna TR har självklart inte nämnt A i ett mail till dig.

Du har inte heller kunnat höra av dig till Solna TR för att få veta vilka anmälningar som finns och är aktuella om A, inte heller polisen eller åklagarmyndigheten skulle svara dig på detta eftersom att ärendet ligger under sekretess.

Om du hade hört av dig till polisen, åklagarmyndigheten eller rätten med frågan ”vilka ärenden förekommer A i” hade de inte nämnt sekretessbelagda ärenden.

Om du hade hört av dig och frågat vilka som förekommer i K1203391-23 eller B 8861-23 hade dom inte heller svarat med hans namn, utan bara att ärendet är sekretessbelagt. Vilka är ”de” som kunnat ”hitta anmälningar” på A? Varför ljuga om vad rätten säger till dig?

Citat:
Undrar också hur du fick tag på K-numret från första början för det är verkligen en unik förmåga inte många har

Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Jag vill minnas att dessa uppgifter ev. är kopierade/sparade från en annan användare i tråden som lade ut det innan, men skall undersöka detta grundligare.

Målnummer kan i vissa fall lämnas ut även om själva ärendet/brottet är förlagt med sekretess.
Det skiljer sig tydligen från fall till fall.

Citerat efter sökning:
Ja man kan ofta få ut ett målnummer även om målet är sekretessbelagt

I detta fall finns inget att direkt att anmärka på eftersom ett målnummer med största sannolikhet har lämnats ut av det skälet att det går utanför sekretessen i just detta enskilda ärende.

Citat:
Målnummer i domstolen lämnas i princip alltid ut, ja.

Men domstolen kommer inte att upplysa dig om vem ett ärende gäller om ärendet är sekretessbelagt.

Du kan inte heller ställa frågan ”Vilka ärenden kan ni se som berör A?” där de svarar dig med målnumret i ett ärende som är sekretessbelagt, då har de röjt sekretessen.

Inte heller kan du ha hört av dig till polismyndigheten eller åklagarmyndigheten med samma frågor men vad gäller inkomna polisanmälningar eller pågående förundersökningar hos åklagarmyndigheten.

Det här är saker du skrivit på egen hand och jag har kopierat från dina inlägg, ingen annans, och du är den första som nämner ärendenummer från rätten.

Vad finns det för mening med att ljuga om vad rätten säger till dig?

Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Ingen mening alls och inget som är skrivet utan grund så det har inte heller varit min mening.

Jag vill ändå minnas att jag plockat uppgifter från tidigare inlägg/meddelande så jag behöver själv få se över det hela......

Jag tar även kontakt med ST och frågar om det ev. finns någon mailkorrespondens om detta.
Möjligt att frågan har ställts direkt till dem och att de svarat med ett målnummer.

Man kan inte plocka uppgifter direkt från luften så någonstans har det säkerligen kommit ifrån.

Citat:
Nja, den gubben går nog inte. Du är som sagt den första som nämner ärendet på Flashback och det finns inga tecken på att ärendet skulle ha nämnts tidigare.

Självklart finns ingen mailkorrespondens sparad hos rätten så här långt senare och självklart har de inte heller brutit mot sekretesslagar för din skull.

Frågan är fortfarande varför du ljuger? Och varför alla dina källor alltid ändras när du blir i frågasatt här i tråden?

Kommer det komma något svar, må vi tro?
Citera
2025-10-02, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Men du vet ju inte ens om det är ett rykte el inte ? Så allt ni delar från handlingarna gällande faderskapet är det oxå ett rykte då ??? Har inte satt någon på pottkantten . Det är ni som vill skapa en konflikt med henne inte vi .så bolla inte över era handlingar på oss

Så länge det inte finns belägg eller bevis är det ju ett rykte, så kom fram med bevis eller belägg istället, så släpper vi det. OK? Att det finns handlingar styrker ju snarare vad som skrivs, d.v.s. det är inte rykte.
Citera
2025-10-02, 23:27
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knappast.......
Precis, är det inte det en besvikelse att N satte sig själv i främsta rummet genom att neka honom ett test då?
Det är också info C kan ta del av. Att hon kunde skyndat på det.
Det är ju ännu märkligare att neka till test än att be om ett. Där kan man ju verkligen spekulera.

Nja, jag tror nog att dottern framför allt kommer se en mamma som aldrig ljög men en pappa som självmant valde att inte erkänna henne som dotter under på tok för lång tid. Han har inte heller uppgett något rimligt skäl till varför han vill genomföra ett test.

Som N*cc* själv skriver till rätten i juni i år, när hon ännu en gång argumenterar för varför ett DNA-test inte kan anses som en rimlig åtgärd i sammanhanget:

Det föreligger ingen tvekan om vem som är barnets biologiske far:

* Den utpekade mannen är den enda möjliga faderskapskandidaten.

* Han har själv initialt erkänt faderskapet.

* Jag har konsekvent uppgett honom som barnets far.

* Det finns inga alternativa personer som kan komma i fråga.

* Han har på sina sociala medier skrivit att han ska få en dotter och nämnt vem som är gudfar.
Senast redigerad av BluePonyGirl 2025-10-02 kl. 23:30.
Citera
2025-10-02, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamy87
När har han vägrat erkänna henne !!! Bara för att man vill ta ett DNA betyder det inte att man ej vill ha henne . Det kan finnas massa andlednigar på varför han vill det som varken du el jag känner till . Vilka lögner har kretsas kring A menar du ?! Tänk om det är sant det som står i tråden ang N att hon ljuger och manipulerar folk i sin omgivning. Inte första gången hon anmäler ett ex el anklagar han för otrohet fysisk & psykisk misshandel el kör med utpressning el klamydia.
Kan ej heller förstå hur N gång på gång går igenom exakt samma saker som sin mamma när det kommer till akut kejsarsnitt bli smittade av klamydia i en graviditet och att båda väljer lämna mannen I en graviditet sammanträffande ja kanske men för mig låter det bara konstigt
Jag har fått till mig från en i produktionen att deltagarna testas innan dom går in i villan.

Ifall Andreas inte varit med nån annan efter LI och testade negativt så vet han ju att det var hon som varit otrogen. Det var förmodligen därför han började undra ifall barnet hon bär på är hans och ville få faderskapet fastställt med DNA-test.

Ifall Nicci inte hade nåt att dölja hade hon gått med på DNA-testet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in