Citat:
Ursprungligen postat av
Danielllleeeeee
Vilken härlig attityd det är här i tråden. Man kan ju inte tro att det är vuxna människor som skriver.
Som svar på när klamydiaprovet hos barnmorskan tas kan jag svara på det utifrån rutinerna ifrån min region.
Det tas på det första inskrivningsmötet (runt vecka 12) när alla andra prover för hiv, syfilis, hepatit tas.
Här är det rutin att ta det på alla gravida. Vet inte hur det är i andra regioner men där har ni ett hum.
Kan även göras på en gynmottagning när man gör ett vaginalt ultraljud så eventuellt kan det ha tagits när N gjorde det vaginala ultraljudet.
Notera att jag inte säger att jag är säker på detta utan det är vad jag tror eftersom det är viktigt att märka ord.
Klamydia kan ligga i kroppen utan att ge symtom, man kan därmed vara smittad i flera månader (eller år om man inte testar sig regelbundet) utan att man vet det.
Jag har tidigare skrivit att det kan bryta ut vid en graviditet, där skrev jag klumpigt. Det var inte så jag menade.
Sen kan jag tycka att det blir dubbelmoral när man säger till andra att de är så känslomässigt engagerade i detta att det blir obehagligt men sitter själva i tråden konstant & försvarar, lägger tid & energi på att hitta saker som skrivits för flertalet månader sen etc. Det är väl snarare obehagligt att vara så engagerad i något man inte påstår sig bry sig om.
Nivån i denna tråden är värre än en förskoleklass. Man kan föra diskussioner utan tråkiga attityder, utpekning av personer & så kallad sarkasm som blir hånfullt.
Kanske fel forum att hänga i om man tror att allt på Flashback är sanningar. Diskussionsforum, inte sanningsforum.
Med tanke på att det är just ett diskussionsforum behöver man som användare finna sig i att sådant man tidigare hävdat i en diskussion kan komma att lyftas igen, särskilt om man driver en väldigt tydlig linje och verkar ha för avsikt att svärta ner en annan person. Nivån på dina tidigare inlägg, ja, vill du ha en bedömning eller klarar du dig med att jag säger att de inte heller kan anses riktigt vuxna?
Jag har tidigare skrivit att jag inte bryr mig om saken men har kommit att bli djupt engagerad på viset att jag absolut rotar rätt på gamla inlägg från er som lagt många månader på att, på ett väldigt ”vuxet” vis, smutskasta N*cc* för allmän beskådan. Det handlar inte så mycket om att jag bryr mig om N*cc* som sådan utan att jag verkligen hatar när människor utnyttjar yttrandefrihet.
Många av er ”original gangstas” kommer tillbaka just ikväll: Vad trevligt! Kan det vara så att de flesta av er vill fylla tråden med skitsvar för att Artmovie skall slippa svara på den uppenbara kritik som riktats mot hen under eftermiddagen?
Ditt långrandiga svar om hur klamydiatest går till i din region är bara relevant om du och N*cc* bor i samma region. Gör ni det?