2025-09-30, 23:36
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barf
Din nolla. Grok har inget med Tesla att göra. Och jag trodde att du som aktieägare borde vara nöjd med det - men det verkar inte riktigt så. Mår du bra?

Ja, och att du förföljer mig är väl ett bevis på det, då ditt liv går ut på att försöka dra ner de som lyckas i livet för att inte känna dig misslyckad själv.
Citera
2025-09-30, 23:40
Medlem
AI handlar idag kortfattat om vem som har flest GPUs. Den som har flest vinner. Xai har de bästa förutsättningarna att vinna.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2025-09-30 kl. 23:43.
Citera
2025-09-30, 23:42
Medlem
Tesla har investerat 5 miljarder dollar I Grok och mer blir det. Äger du Tesla äger du alltså en del av
Grok som skall bli Optimus hjärna. Tesla äger även över 11 000 Bitcoin.
Citera
2025-10-01, 00:27
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
AI handlar idag kortfattat om vem som har flest GPUs. Den som har flest vinner. Xai har de bästa förutsättningarna att vinna.

Nja, det är väl lite mer som krävs än så, men xAI lyckades t.ex flytta den teoretiska gränsen för hur många GPU clusters man kunde använda i Colossus, delvis med hjälp av Teslas megapacks system som säkerställer stabil elförsörjning. Tesla kommer dessutom börja tillverka egna transformers och det lär inte göra livet lättare för konkurrenterna, som inte har samma vertikala integration eller synergi som finns mellan Elons olika företag.
Citera
2025-10-01, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Har du ett bättre benchmark menar du?

Det finns flera, men alla som är baserade på människors åsikter handlar mest om hur mycket man tweakar prompts så att de ska smöra på rätt sätt. Se bara Metas debacle i våras.
Citera
2025-10-01, 03:43
Medlem
Citat:
Har du ett bättre benchmark menar du?

Det finns flera, men alla som är baserade på människors åsikter handlar mest om hur mycket man tweakar prompts så att de ska smöra på rätt sätt. Se bara Metas debacle i våras.

Jag har använt alla i veckor+ och det är skrattretande och/eller totalt hjärntvättat att påstå att xAI ligger "5 år före alla andra" som nån skrev. Grok är en/flera nivåer under alla stora, möjligtvis förutom kinesen.
Citera
2025-10-01, 08:40
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyBatty

Jag har använt alla i veckor+ och det är skrattretande och/eller totalt hjärntvättat att påstå att xAI ligger "5 år före alla andra" som nån skrev. Grok är en/flera nivåer under alla stora, möjligtvis förutom kinesen.

Men det var inte jag som sa det. Däremot är det imponerande att xAI kommit ikapp ett flera års försprång på ganska kort tid. Det är också skrattretande att säga att Grok inte ens dyker upp på radarn samtidigt som man påstår sig vara mjukvaruingenjör, ännu mer så faktiskt.

När det gäller Teslas AI så ÄR de ledande på real world AI. Det finns nämligen inget annat företag som kan demonstrera självkörande mjukvara som gör en trip på flera hundra mil där 99% av körningen sköts av AI och endast kameror. Björnarna fullkomligt hatar det och måste gråtskrika ut sina icke-argument och lögner varje dag. Det kan inte vara lätt att både vara fattig och alltid ha fel.
Citera
2025-10-01, 10:23
Medlem
Citat:
Men det var inte jag som sa det. Däremot är det imponerande att xAI kommit ikapp ett flera års försprång på ganska kort tid. Det är också skrattretande att säga att Grok inte ens dyker upp på radarn samtidigt som man påstår sig vara mjukvaruingenjör, ännu mer så faktiskt.

När det gäller Teslas AI så ÄR de ledande på real world AI. Det finns nämligen inget annat företag som kan demonstrera självkörande mjukvara som gör en trip på flera hundra mil där 99% av körningen sköts av AI och endast kameror. Björnarna fullkomligt hatar det och måste gråtskrika ut sina icke-argument och lögner varje dag. Det kan inte vara lätt att både vara fattig och alltid ha fel.

Jag är inte intresserad av dina tröttsamma halmgubbar. Det råder hyfsad konsensus om att Grok ligger efter, inte minst inom agenter och mjukvaruutveckling.
Citera
2025-10-01, 10:34
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyBatty
Jag är inte intresserad av dina tröttsamma halmgubbar. Det råder hyfsad konsensus om att Grok ligger efter, inte minst inom agenter och mjukvaruutveckling.

Då är konsensus inte up to date.

https://x.com/Prashant_1722/status/1...ckBYt1hhg&s=19
Citera
2025-10-01, 11:04
Medlem
MohinderHerbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Haha. Njae. Jag bryr mig inte så hårt..Jag ser AI som ett hjälpmedel som kan mångdubbla en utvecklares produktivitet. Som tur är så kommer det inte leda till mindre jobb. Snarare tvärtom. Det blir enklare att räkna hem projekt när de blir billigare. AI kommer få IT-sektorn att blomstra. Inte tvärtom.

Så kanske det är under en kort övergångsperiod. Men detta är lite som tidiga operativsystem då man jobba i kommandotolkar. Krävdes då kompetens för att företag ens skulle kunna använda datorer. Sedan kom UI in i bilden som gjorde det enkelt för bolag att själva använda datorerna.

IT-bolag och dess anställda som jobbar med systemutveckling mot kund är körda. När företag enkelt själva kan bygga sina system, applikationer och pipelines för att ta hela kakan av produktionsökningen finns det ej någon nytta med mellanhänder som sitter på föråldrad kunskap.

Huang vet vad han snackar om med att programmering/systemutveckling är det sämsta att utbilda sig till just nu. Fysik är det bästa.

Själv tror jag dynamiska och fysiskt varierande jobb som är svåra att automatisera och kräver människans finkänslighet är bäst. Som även drar nytta av boomens efterfråga. Så typ elektriker eller snickare. Sen kan man investera lönen i t.ex. Tesla för att behålla lönegraden
Senast redigerad av MohinderHerb 2025-10-01 kl. 11:31.
Citera
2025-10-01, 11:22
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Då är konsensus inte up to date.

https://x.com/Prashant_1722/status/1...ckBYt1hhg&s=19

Du länkat till en tung spelare med hela 12000 följare. Ser att din argumentation verkligen inte är biased av en person som förbehållslöst hyllar allt Elon Musk rör vig.

Grattis till detta solida argument
Citera
2025-10-01, 11:34
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Du länkat till en tung spelare med hela 12000 följare. Ser att din argumentation verkligen inte är biased av en person som förbehållslöst hyllar allt Elon Musk rör vig.

Grattis till detta solida argument

Men du är inte biased, och därför skall man ta allt det du säger på orden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in