2025-10-01, 11:48
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Men du är inte biased, och därför skall man ta allt det du säger på orden?

Nej absolut inte. Kommer med all säkerhet med faktafel också så bygg upp din världsbild från många källor.
Citera
2025-10-01, 11:52
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Nej absolut inte. Kommer med all säkerhet med faktafel också så bygg upp din världsbild från många källor.
Ja, många källor är bra, och en stor anledning att jag valt att vara investerad i Tesla. Det har tjänat mig väl sen flera år tillbaka.
Citera
2025-10-01, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MohinderHerb
Så kanske det är under en kort övergångsperiod. Men detta är lite som tidiga operativsystem då man jobba i kommandotolkar. Krävdes då kompetens för att företag ens skulle kunna använda datorer. Sedan kom UI in i bilden som gjorde det enkelt för bolag att själva använda datorerna.

IT-bolag och dess anställda som jobbar med systemutveckling mot kund är körda. När företag enkelt själva kan bygga sina system, applikationer och pipelines för att ta hela kakan av produktionsökningen finns det ej någon nytta med mellanhänder som sitter på föråldrad kunskap.

Huang vet vad han snackar om med att programmering/systemutveckling är det sämsta att utbilda sig till just nu. Fysik är det bästa.

Själv tror jag dynamiska och fysiskt varierande jobb som är svåra att automatisera och kräver människans finkänslighet är bäst. Som även drar nytta av boomens efterfråga. Så typ elektriker eller snickare. Sen kan man investera lönen i t.ex. Tesla för att behålla lönegraden

Jag är 10-15 år från pension så jag klarar mig nog. Men visst det kan ändras snabbt.
Citera
2025-10-01, 12:50
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Du länkat till en tung spelare med hela 12000 följare. Ser att din argumentation verkligen inte är biased av en person som förbehållslöst hyllar allt Elon Musk rör vig.

Grattis till detta solida argument

Grafen talar sitt tydliga språk. Hjärndött att diskutera vem som postat den.
Citera
2025-10-01, 14:27
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Ptja, det finns en icke försumbar risk att någon får för sig att ta gamle Elon av daga, läget i USA är minst sagt spänt. Risken att Elon stoppar i sig lite för mycket badsalt kan vi inte heller bortse från.

Absolut...Tror det var en av de sakerna jag stolpade upp i mitt första inlägg i tråden.
Den risken är absolut inte försumbar.
Citera
2025-10-01, 15:13
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Absolut...Tror det var en av de sakerna jag stolpade upp i mitt första inlägg i tråden.
Den risken är absolut inte försumbar.

Helt seriöst. Totalt strunt att det finns en risk att Elon knarkar ihjäl sig, det sväljer du?
Citera
2025-10-01, 16:02
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Helt seriöst. Totalt strunt att det finns en risk att Elon knarkar ihjäl sig, det sväljer du?
Det är en relativt stor risk sett till hans uppenbara missbruk.
Men ja, risken att någon skjuter ihjäl karln är väl snäppet större.
Citera
2025-10-01, 16:06
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Det är en relativt stor risk sett till hans uppenbara missbruk.
Men ja, risken att någon skjuter ihjäl karln är väl snäppet större.

Ok Mr Jag är mjukvaruingenjör men tror att Grok inte ens dyker upp på radarn och tror att Googles LLM leder stort.

Bra timing med att köpa Bear x15 i förrgår.
Senast redigerad av BästeHrMongolid 2025-10-01 kl. 16:28.
Citera
2025-10-01, 16:26
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Trög inledning idag men nu ökar det i omsättning. Tror det kan sluta bra ikväll.
Citera
2025-10-01, 16:26
Medlem
raskenss avatar
Fortsatt jätteras för Tesla:

https://www.di.se/nyheter/fortsatt-j...s-storsaljare/
Citera
2025-10-01, 16:37
Medlem
otellos avatar
Citat:
Fortsatt jätteras för Tesla:

https://www.di.se/nyheter/fortsatt-j...s-storsaljare/
Såklart, försäljningen har fullständigt kollapsat över hela världen. Tesla-fanboys gillar att cherrypicka någon sketen kommun där det sålts 2 Teslor istället för 1, och sedan slå på stora trumman och hävda 100% ökning.
Citera
2025-10-01, 16:39
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Teslas försäljning ökar i flera europeiska länder.
+723% QoQ i Sverige

https://www.placera.se/telegram/tesl...ering-20251001
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in