Igår, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Glöm inte att han ljög (fruktansvärt dåligt) om att vara bäst i världen på dataspelet PoE2, och blev arg som en dampig 5-åring när folk synade hans dåliga lögner...

Ja men precis. Som de säger i USA: Stupid is as stupid does.
Citera
Igår, 19:40
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Det här är alltså en kille som gör nazisthälsningar på sportarenor, hotar historiens mest korrupte president med Epsteinfilerna, stödjer antisemitiska konspirationsteorier, ger sig in i barnsliga bråk på Twitter och misslyckas med att vara rolig trots att han desperat försöker. Varför ska man respektera det? Och varför ska man tro att det intellektet är särskilt skarpt?

När jag förklarar varför narcissister hatar autistiska personer (speciellt om de är världens rikaste) så är det ju trevligt att du hjälper till att bevisa min poäng.
Citera
Igår, 19:47
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
När jag förklarar varför narcissister hatar autistiska personer (speciellt om de är världens rikaste) så är det ju trevligt att du hjälper till att bevisa min poäng.

Lika lite som du vet om nån är narcissist så vet du om någon har diagnos i autismspektrat. Musk själv har hävdat han har aspberger i SNL men självdiagnoser är oftast väldigt opålitliga.

Horbock är han dock eftersom han gör många kvinnor med barn samtidigt som han pissar i faderskapet men det är ingen medicinsk diagnos det är bara verkligheten.

Symptomatiskt bland diktatorer och sektledare är att dom ofta gör många kvinnor gravida. Waren Jefs som var mormonsk fundamentalist leder ligan med 60 barn. Notera att Musk har anlitat en mormon som håller koll på Musks avkommor.
Senast redigerad av raskens Igår kl. 19:57.
Citera
Igår, 20:11
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Lika lite som du vet om nån är narcissist så vet du om någon har diagnos i autismspektrat. Musk själv har hävdat han har aspberger i SNL men självdiagnoser är oftast väldigt opålitliga.

Horbock är han dock eftersom han gör många kvinnor med barn samtidigt som han pissar i faderskapet men det är ingen medicinsk diagnos det är bara verkligheten.

Symptomatiskt bland diktatorer och sektledare är att dom ofta gör många kvinnor gravida. Waren Jefs som var mormonsk fundamentalist leder ligan med 60 barn. Notera att Musk har anlitat en mormon som håller koll på Musks avkommor.
Vet inte om det sagts tidigare, men kan inte ni som vill mäta Kuk speciellt Bäste herr Mongoloid ,maila varandra så kan ni få hålla på egen hand utan oss andra som är lite intresserade av Bolaget
Citera
Igår, 22:16
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Vet inte om det sagts tidigare, men kan inte ni som vill mäta Kuk speciellt Bäste herr Mongoloid ,maila varandra så kan ni få hålla på egen hand utan oss andra som är lite intresserade av Bolaget

Håller med om att disskusionen tenderar att dras långt bort från Tesla som företag.

..men...

Om man nu gör antagandet att Teslas värdering helt vilar på kulten kring en enda person så är det svårt att unvika att ta upp detta.

Har man föreställningen Elon musk är utomjordisk entitet som med övermänsklig intelligens kommer att dominera jorden med androider och samhällen på Mars om några år så är kanske kursen rättfärdigad.
Citera
Igår, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Håller med om att disskusionen tenderar att dras långt bort från Tesla som företag.

..men...

Om man nu gör antagandet att Teslas värdering helt vilar på kulten kring en enda person så är det svårt att unvika att ta upp detta.

Har man föreställningen Elon musk är utomjordisk entitet som med övermänsklig intelligens kommer att dominera jorden med androider och samhällen på Mars om några år så är kanske kursen rättfärdigad.

Som med allt annat med Elon Musk så är alla tidshorisonter totalt överdrivna, men även om de är kraftigt försenade så inträffar dom.

Troligtvis kommer vi då också se SpaceX på mars med Cybertrucks. Sen om det händer långt efter Elon har planerat, ja troligen, men det kommer högst troligt hända för det han säger ska hända händer, kanske inte bara inom den tid han planerat.
Citera
Igår, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Som med allt annat med Elon Musk så är alla tidshorisonter totalt överdrivna, men även om de är kraftigt försenade så inträffar dom.

Troligtvis kommer vi då också se SpaceX på mars med Cybertrucks. Sen om det händer långt efter Elon har planerat, ja troligen, men det kommer högst troligt hända för det han säger ska hända händer, kanske inte bara inom den tid han planerat.

Mm - jag synar det påståendet. Det mesta han säger händer aldrig är min bedömning.
Citera
Igår, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barf
Mm - jag synar det påståendet. Det mesta han säger händer aldrig är min bedömning.

Hur vet du det? Har du väntat länge nog? Vilka saker har inte inträffat?
Citera
Igår, 22:50
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund

Hyperloop, någon? Eller har Musk-sekten valt att kollektivt glömma den lilla grejen...

Varför i hela friden skulle någon med en fungerande hjärncell transportera cybertrucks till Mars??? De funkar ju knappt ens att köra i stadstrafik på jorden en fin eftermiddag, så vad skulle de kunna åstadkomma på planeten Mars???

Att skicka upp tunga saker i rymden är också skitdyrt och jättesvårt, så vem i hela friden skulle komma på den ljusa idén att skjuta upp en massa jättetunga och fullkomligt odugliga cybertrucker till Mars???

Men visst, det vore bra om man kunde bunta ihop alla Cybertröcks och skjuta in dem rakt in i solen! Men det är ju ganska opraktiskt, så känns mer rimligt att kasta ner dem i närmsta aktiva vulkan under rituella former.
Citera
Igår, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid

På vilket sätt hatar jag autistiska personer? Tvärtom är autism ett neuropsykiatriska tillstånd som är relativt harmlöst för omgivningen. Många av världens mest beundransvärda personer är bekräftat eller troligen autistiska.
Citera
Idag, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Teslas försäljning har ju kollapsat? Den har sjunkit med uppemot 90%. Kollar vi marknadsandelar så är det lika illa, dom tappade återigen marknadsandelar iom Q3.

Så... Tesla försäljning var säg 1 miljon är 2024, om det kollapsat 90% så är det alltså 100k detta år...

Hur efterbliven är du?
Citera
Idag, 01:53
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klugge
Så... Tesla försäljning var säg 1 miljon är 2024, om det kollapsat 90% så är det alltså 100k detta år...

Hur efterbliven är du?
Uppemot 90% betyder att det kollapsat med uppemot 90%, i Sverige kraschade försäljningen med ca 60% i september, på andra ställen ser det olika ut, men i stort sett alltid katastrofdåligt.

Det ska bli intressant att se hur mycket Tesla fuskade i USA för att kräma ut det sista ur EV-krediteras. Tesla har en historia av att fejka försäljning i syfte att scamma staten på pengar, bl.a. i Kanada där dom tillslut förbjöds att ta del av framtida EV-krediter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in