2025-09-29, 16:47
Avstängd
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det börjar bli intressant hur du gör kaninhålet och att du försöker låtsas bort saker som inte passar agendan och narrativet.
Det är fakta att på 40-talet att vi hade NOLL och INTE en enda autist.
Och helt utan alvedon så ökade autism, och sen desto mer man testar desto mer finner man.
Vilket är inte konstigt, då nästan alla träffar autismspektrumet i tester.

Och sen säger det handlar inte om saklighet och fakta, men ställer mig frågande vad den halmgubben är argument för.
Och med tanke på att just saklighet och fakta berättar att testerna har ökat, och där med träffat på mer autism och helt utan alvedon.

Och en mer intressant sak, det är att autism är allra främst en genetiskt sjukdom, vilket får alvedonpåstendet att stendö.(Men det är lugnt, vi alla förstår du vill låtsas om att det inte är så.)

Och den riktiga komiska saker, orsakade inte vaccin autism
(Men det är lugnt, det är också ett fallerat påstående att vaccin gör.)
Bara spekulationer igen.

Vi har varit igenom den här snurran så många gånger nu.

Det är en försvarsmekanism eller översittartaktik att använda sig så konsekvent utav cirkelargument som du gör.

Vad det än är som förmår dig att göra det så är det tydligt: det handlar om dig, inte vad som är det bästa för barnen.

Du agerar ut någonting och du har tidigare fått ut mycket av att ge dig på de som anses fringe.

Du saknar karaktären att bemöta dina egna osäkerheter och slår istället ifrån dig.

Det tråkiga här är att du bidrar till mer skada för barn.
Citera
2025-09-29, 16:50
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Bara spekulationer igen.

Vi har varit igenom den här snurran så många gånger nu.

Det är en försvarsmekanism eller översittartaktik att använda sig så konsekvent utav cirkelargument som du gör.

Vad det än är som förmår dig att göra det så är det tydligt: det handlar om dig, inte vad som är det bästa för barnen.

Du agerar ut någonting och du har tidigare fått ut mycket av att ge dig på de som anses fringe.

Du saknar karaktären att bemöta dina egna osäkerheter och slår istället ifrån dig.

Det tråkiga här är att du bidrar till mer skada för barn.
DIn enda chans på den, det är att påvisa man hade samma omfattning av testning för atusim redan på 40-talet som idag.
Och det vet vi redan inte är så, vill du försöka igen?

Märker hur du mer och mer undviker allt jag skriver om sakligheten och faktan kring autism.
Och det berättar för mig att du redan vet jag har rätt, men inte klarar av att erkänna detta.

Men vad hände med vaccinen, det var ju de som orsakande autism
Citera
2025-09-29, 16:56
Avstängd
Ajogens avatar
Citat:
DIn enda chans på den, det är att påvisa man hade samma omfattning av testning för atusim redan på 40-talet som idag.
Och det vet vi redan inte är så, vill du försöka igen?

Märker hur du mer och mer undviker allt jag skriver om sakligheten och faktan kring autism.
Och det berättar för mig att du redan vet jag har rätt, men inte klarar av att erkänna detta.

Och nu gör du ytterligare ett taffat försök till att vända det emot mig.

Du har endast gett glåpord, spekulationer och missrepresentation.

Du är inte intresserad av det bästa för barnen. Du är endast ute efter att agitera.
Citera
2025-09-29, 16:59
Medlem
klybans avatar
Citat:
Och nu gör du ytterligare ett taffat försök till att vända det emot mig.

Du har endast gett glåpord, spekulationer och missrepresentation.

Du är inte intresserad av det bästa för barnen. Du är endast ute efter att agitera.
Det finns inget att svara på och av vad du skriver längre, och pga du fyr från sakligheten och faktan kring testningen har ökat genom åren om autism.
Från noll före 40-talet, och hur denna testning ökat.
Men det är lugnt, förstår kaninhålet inte vill veta va denna fakta.

Men jag trodde vaccin orsakade autism, vad hände?
Citera
2025-09-29, 17:03
Avstängd
Ajogens avatar
Citat:
Det finns inget att svara på och av vad du skriver längre, och pga du fyr från sakligheten och faktan kring testningen har ökat genom åren om autism.
Från noll före 40-talet, och hur denna testning ökat.
Men det är lugnt, förstår kaninhålet inte vill veta va denna fakta.

Men jag trodde vaccin orsakade autism, vad hände?
mer missriktning.

Desperat försök att försöka vända det och framställa läget som om jag har ändrat mig.

Du däremot har inget att stå på. Du har fullkomligt misslyckats med att backa upp dina påstående med konkret fakta. Det ände du har är att vara otrevlig och cirkelargument.

Du är väldigt patetisk Klyban. Eftersom du nyttjar situationen där barn drabbas ohyggligt illa för att agera ut något cyniskt begär du besitter.
Citera
2025-09-29, 17:05
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:
Syftet bakom Klybans osammanhängande svammel på flashback är att göra relevanta kritiska diskussioner om vänsterns agerande i USA omöjliga att läsa för den intresserade allmänheten. Hen har lyckats med bravur med den uppgiften. Det enda som egentligen förvånat mig är att hen aldrig någonsin blir avstängd.
Citera
2025-09-29, 17:12
Avstängd
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMcJill-Phd
Syftet bakom Klybans osammanhängande svammel på flashback är att göra relevanta kritiska diskussioner om vänsterns agerande i USA omöjliga att läsa för den intresserade allmänheten. Hen har lyckats med bravur med den uppgiften. Det enda som egentligen förvånat mig är att hen aldrig någonsin blir avstängd.
Det är ett problem FB har där sånt inte nyps till. Säkert för att ett sånt regelverk skulle inskränka på yttrandefriheten de håller som kärnvärdering.

Det är närmst en massformering som har uppstått emot RfK Jr.

Chris Pratt beskriver fenomenet ganska bra.

Det han tog upp om flingorna är just vad som hände med paracetamol nu.
Citera
2025-09-29, 17:12
Medlem
BubbaZenettis avatar
Citat:
Men OJ!!! Hur kan du inte ha förstått det än? Det ÄR oftast vaccinerna som är rotorsaken till autismen men paracetamol fungerar ofta som en katalysator/förstärkare i processen. Barnet får vaccin, får sedan feber och i många fall häller man bensin på brasan genom att addera paracetamol till mixen.

Men du kan vara lugn, HHS har vaccinen på kornet och de kommer naturligtvis inte slippa undan. Man "mjukstartar" bara lite med Tylenol.

Har man läst RFK Jr's böcker som jag har gjort så förstår man att han är oerhört påläst och insatt och att han kommer göra allt i sin makt för att exponera vaccinbluffen!

Nu kan du fortsätta med din ordsallad som jag med glädje kommer att ignorera.
Citera
2025-09-29, 17:19
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:
Det är ett problem FB har där sånt inte nyps till. Säkert för att ett sånt regelverk skulle inskränka på yttrandefriheten de håller som kärnvärdering.

Det är närmst en massformering som har uppstått emot RfK Jr.

Chris Pratt beskriver fenomenet ganska bra.

Det han tog upp om flingorna är just vad som hände med paracetamol nu.
De avstänger vanligtvis väldigt snabbt när någon (enligt deras uppfattning) går OT. Om man vill vara välvillig så kanske man kan argumentera att Klybans dilerier inte är OT eftersom ingen ändå begriper vad det är hen försöker säga. Men faktum är att hens närvaro totalt förstört forumet. Vänstertokarna som härjar här är i allmänhet helt omöjliga att diskutera med av en rad skäl, men de flesta andra behärskar åtminstone grundläggande svensk grammatik.
Citera
2025-09-29, 17:39
Avstängd
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BubbaZenetti
Men OJ!!! Hur kan du inte ha förstått det än? Det ÄR oftast vaccinerna som är rotorsaken till autismen men paracetamol fungerar ofta som en katalysator/förstärkare i processen. Barnet får vaccin, får sedan feber och i många fall häller man bensin på brasan genom att addera paracetamol till mixen.

Men du kan vara lugn, HHS har vaccinen på kornet och de kommer naturligtvis inte slippa undan. Man "mjukstartar" bara lite med Tylenol.

Har man läst RFK Jr's böcker som jag har gjort så förstår man att han är oerhört påläst och insatt och att han kommer göra allt i sin makt för att exponera vaccinbluffen!

What is regressive autism and why does it occur? Is it the consequence of multi-systemic dysfunction affecting the elimination of heavy metals and the ability to regulate neural temperature?

The mass of scientific evidence compiled by researchers clearly indicates that the incidence of autism occurs following vaccination and is most closely associated with the schedule of vaccines culminating in the MMR vaccine.
--
The immediate effect arising from vaccination influences gene function and protein expression. This leads to lower levels of white blood cells including e.g. lymphocytes, immunoglobulins, t-cells, b-cells and/or neutrophils, and disturbs their synergistic action and hence their ability to memorize and respond to immune responses when challenged. This impairs the ability to kill pathogens thereby predisposing to further infections. The short and long-term outcome is to the neural mechanisms regulating system function affecting e.g. pH, the excretory system, temperature, and the elimination of toxins and heavy metals. This explains why the discontinuation of thimerosal in vaccines was followed by a steady increase in the incidence of autism and hence that researchers did not find a correlation between the incidence of autism and the use of thimerosal-containing vaccines[263]. This may also explain the effect of multiple vaccines, in particular the MMR vaccine, and the greater predisposition to autistic spectrum disorders in military families.
--
In most autistic children brain structures are initially unaffected but become steadily underdeveloped as a consequence of exposure to mercury and other heavy metals. This evolves into a neurodevelopmental problem leading to chromosomal abnormalities, affecting myelination, the subsequent degeneration of the cerebellum, etc.

Redan 2009 visste man att vaccinen var orsaken.

Vaccinen är den största medicinska skandalen som någonsin skett.
Senast redigerad av Ajogen 2025-09-29 kl. 17:57.
Citera
2025-09-29, 20:56
Medlem
Citat:
Ska jag visa något de inte ens kollat efter?
Berätta hur det ska gå till bevisa något de inte sökt eft4er speciellt?

DU har ju själv bekräftat att siffrorna är låga, och de själva berättar att det är för att man inte hade speciellt omfattande diagnostisk, du måste vara en av de mest intellektuellt handikappade här.

De har inte tagit testerna så ofta då, så jag ska bevisa med forskning ochnågot de inte försökt sig på speciellt mycket.

Förstår ni är arga att faktan berättar att diagnostiken på autismen var begränsad innan, men ej så mycket längre.
Och det är där ökningen finnes.
Verkar som att du ar arg att det inte var en enkel helhetslosning. Men verkligheten som vi andra lever I ar aldrig sa enkel.

Du kommer sakert dit nan dag du med. Om du anstranger dig att forsta lite battre.
Citera
2025-09-30, 06:49
Medlem
klybans avatar
Citat:
mer missriktning.

Desperat försök att försöka vända det och framställa läget som om jag har ändrat mig.

Du däremot har inget att stå på. Du har fullkomligt misslyckats med att backa upp dina påstående med konkret fakta. Det ände du har är att vara otrevlig och cirkelargument.

Du är väldigt patetisk Klyban. Eftersom du nyttjar situationen där barn drabbas ohyggligt illa för att agera ut något cyniskt begär du besitter.
Finns inget desperat att påpeka att befolkningen har ökat, testerna ökat och därmed och per automatik ökar även fallen av autism.
Som på detta är en genetisk sjukdom främst, och även där faller alvedon som en fura
Citat:
Ursprungligen postat av BubbaZenetti

Nej, genetiken är roten till autism

Sen varför ska man ha vaccinen under kornet för?
Är det inte upp till var och en att bestämma själv, och ingen tvingar dom.
Älskar republikanernas hyckleri med frihet, men bara när det passar
Citat:
Ursprungligen postat av goodnplenty2
Verkar som att du ar arg att det inte var en enkel helhetslosning. Men verkligheten som vi andra lever I ar aldrig sa enkel.

Du kommer sakert dit nan dag du med. Om du anstranger dig att forsta lite battre.
Euhh?Varför ska jag vara arg över sakligheten och fakta berättar att man inte testade speciellt mycket innan och att ökningen beror på ökade tester.
Och detta ska jag vara arg över, ledsen förstår inte hur fakta skulle uppröra mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in