2025-09-28, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
Därför ska Pernilla och Christian gå i terapi
Publicerad 27 sep 2025 kl 20.06
Christian Bauer och Pernilla Wahlgren har det svårt i relationen – och har planerat att gå i parterapi.

I ”Wahlgrens värld” berättar Wahlgren att hon tycker att maken är gnällig.

– Jag kommer inte orka vara tillsammans med någon resten av livet om det inte är glädjefyllt.

https://www.expressen.se/noje/tv-och...-ga-i-terapi-/

Vilken kullerbytta jag gjort!! Har alltid sett på PW som en snöflinga men hon är fan fantastiskt rolig och street smart.

Den där CB kände jag direkt att jag öht inte gillade - den känslan blir starkare och starkare:

* Han sålde in sig som ointresserad av TV.
* Han hade ingen koll på PW, direkt.
* Han var low key och "seriös"...

Nu ser jag en kändiskåt, strategisk linslus.

Jag säger som PW: Är det inte roligt och uppsluppet kan det kvitta!!

Hon har ju redan levt i en 💩-show så varför skulle hon gå in i ännu en rigid, kontrollerande TRÅKIG relation?!

Nä, heja PW och läser du här gör du HELT rätt och möter upp men låt aldrig CB plus terapeut få dig att tro att det behöver bli "ordning på dig".
Citera
2025-09-28, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Pernilla skulle vara mer underhållande om hon bara spelade teater i sin Wahlgrens värld. Vag skulle ni tycka om en man som tillät sin fru bara ha några få saker i hemmet, saker som hon måste gömma och inte ha framme? Om huset var fullt med hans prylar, inrett med en mycket manlig stil? En man som skulle säga att han bara vill ha roligt i en relation? Det som hon tycker är roligt är inte alltid så roligt när det drabbar någon annan men hon vill att vi ska skratta med henne åt honom.
Han kanske inte vill ha mer saker hemma? Han äger väl inte heller speciellt mycket saker. Jag tycker inte att det är konstigt att han och Pernilla inte vill ha hans prylar framme. Det finns väl förråd han kan ha dem i. Sedan tycker jag inte att Pernilla vill att vi tittare ska skratta åt Christian.
Citera
2025-09-29, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Där har vi honom! Det gyllene barnet! För mig blir det lättare att förstå henne när jag använder mina teorier. Alla ser naturligtvis hos henne det man vill se. Det kan ha funnits även det osynlige barnet bland hennes barn, nu har Bauer ärvt den rollen.

Det står i Aftonbladet idag, inför en podd, om hur Benjamin Ingrosso plågas av självhat och ångest och prestationsproblem, arbetsnarkomani. När jag googlar kommer det upp att han lidit av ätstörningar sen han var barn, som fortfarande påverkar honom idag hur han tränar och äter.

Kan två barn i samma familj bära samma roll (Bianca och Benjamin)?

Nu har jag tagit mig tid och läst alla dina inlägg här, och jag kommer härmed att sluta att hata på stackars Bianca. Jag kan bara hoppas att Biancas psykolog kastar ett öga på den här tråden.
Citera
2025-09-29, 02:23
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Vilken kullerbytta jag gjort!! Har alltid sett på PW som en snöflinga men hon är fan fantastiskt rolig och street smart.

Den där CB kände jag direkt att jag öht inte gillade - den känslan blir starkare och starkare:

* Han sålde in sig som ointresserad av TV.
* Han hade ingen koll på PW, direkt.
* Han var low key och "seriös"...

Nu ser jag en kändiskåt, strategisk linslus.

Jag säger som PW: Är det inte roligt och uppsluppet kan det kvitta!!

Hon har ju redan levt i en 💩-show så varför skulle hon gå in i ännu en rigid, kontrollerande TRÅKIG relation?!

Nä, heja PW och läser du här gör du HELT rätt och möter upp men låt aldrig CB plus terapeut få dig att tro att det behöver bli "ordning på dig".

Någon sorts ordning borde CB och terapeuten kunna få på henne.

Hennes dubbelmoral är rätt anmärkningsvärd.

Källa: Stoppa Pressarna https://share.google/flu1RAxS3qX5CHQPN
Citera
2025-09-29, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Det står i Aftonbladet idag, inför en podd, om hur Benjamin Ingrosso plågas av självhat och ångest och prestationsproblem, arbetsnarkomani. När jag googlar kommer det upp att han lidit av ätstörningar sen han var barn, som fortfarande påverkar honom idag hur han tränar och äter.

Nu har jag tagit mig tid och läst alla dina inlägg här, och jag kommer härmed att sluta att hata på stackars Bianca. Jag kan bara hoppas att Biancas psykolog kastar ett öga på den här tråden.

Kom ihåg att jag bara gissar allt, jag vet inte med säkerhet. Själv tycker jag att allting i den här familjen blir lättare att förstå om jag använder mina teorier. Barnen kan inte ha haft en normal uppväxtmiljö när de har så stora problem. Bara mamman som mår bra????

Jag har alltid tyckt synd om Bianca och försökt försvara henne. Det är fruktansvärd att denna kvinna får så mycket hat.
Citera
2025-09-29, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nammnet
Han kanske inte vill ha mer saker hemma? Han äger väl inte heller speciellt mycket saker. Jag tycker inte att det är konstigt att han och Pernilla inte vill ha hans prylar framme. Det finns väl förråd han kan ha dem i. Sedan tycker jag inte att Pernilla vill att vi tittare ska skratta åt Christian.

Så kan det också vara, men jag tycker inte att det är sannolikt. Vem har så lite egna saker hemma? Och Pernilla gömmer eller lägger undan även det lilla. Hon tänker fråga honom om hon får slänga de två kaffekopparna, varför får han inte behålla dom? För att det är fel färg? Själv är Pernilla en samlare, hon har enormt mycket saker.
Citera
2025-09-29, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara

Det idealiserade barnet kan bli av med sin roll och sina privilegier om hen kan/orkar inte leva upp till mammans förväntningar. Då kan barnet bli den värdelöse, den hatade som har alla negativa sidor. Det idealiserade, gyllene barnet lever under en enorm press, det måste hela tiden prestera för att behålla mammans "kärlek".

Kanske lever Benjamin i gränslandet där han växlar mellan att vara den idealiserade och den hatade? Mamman äger sina barn, de är hennes förlängningar som antigen bär hennes positiva eller negativa sidor. Barnen anses inte ha något eget liv på sina egna villkor.

Det samma gäller även för vänner. Forna vänner blir fiender snabbt om de inte motsvarar förväntningar.
Citera
2025-09-29, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Någon sorts ordning borde CB och terapeuten kunna få på henne.

Hennes dubbelmoral är rätt anmärkningsvärd.

Källa: Stoppa Pressarna https://share.google/flu1RAxS3qX5CHQPN

I min värld går båda i terapi för att "få ordning" på relationen. Då behöver han bjuda till också men se det tror jag inte han vill. Han har sin måttstock och den förhåller man sig till.

Vad gäller hennes dubbelmoral är den högst mänsklig. Vet du hur hon behandlat sin bror? Han kan ju ha fått en bra hårdare släng av sleven om än inte offentligt.

Missförstå mig inte - jag försvarar det inte - men blod är tjockare än vatten...

Förstår inte riktigt kopplingen här. Menar du att CB behöver få ordning på hennes dubbelmoral?

Blir nog svårt när han själv framstår som en falsk, lismande golddigger.
Citera
2025-09-29, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfeelfree
Pernilla är oerhört störd av oss vanliga människor, som hon kallar ”vanlisar”.
Hon skyr omvärlden om man är runtomkring henne. Hon sätter på sig en annan mask om hon vet det är fans i närheten. Har sett henne ge ”onda ögat” och varit irriterad etc. När barnen var mindre körde hon upp sin bil framför mataffären dvs inte på parkering utan en meter framför ingången med lyset på bilen som sken rött in i affären. Hon sätter sig själv utanför oss andra människor, dvs hon står högre tycker hon.
Hon umgås mest med ”kändisar” och kör sitt obekymrade baklängesskratt på det mesta.

Hur många kändisar är inte såna...? Finns supertrevliga men de flesta tar ju avstånd från beundrare och fans.
Citera
2025-09-29, 14:26
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
I min värld går båda i terapi för att "få ordning" på relationen. Då behöver han bjuda till också men se det tror jag inte han vill. Han har sin måttstock och den förhåller man sig till.

Hennes motvilja till att gå i terapi grundar sig med stor sannolikhet på att hon vet om att hon har en massa konstigheter för sig i en relation som då kommer att flyta upp till ytan och blottläggas om de går i parterapi.

Att då välja att inte gå i terapi som hon hittills har gjort är en försvarsmekanism.

Citat:
Vad gäller hennes dubbelmoral är den högst mänsklig. Vet du hur hon behandlat sin bror? Han kan ju ha fått en bra hårdare släng av sleven om än inte offentligt.

Missförstå mig inte - jag försvarar det inte - men blod är tjockare än vatten...

Dubbelmoral är det likväl. Hon hade inga problem att prata om den andra kändisens snedsteg i sin podd men när samma sak hände en nära släkting så var det plötsligt inte lika intressant att lufta sina åsikter.

Citat:
Förstår inte riktigt kopplingen här. Menar du att CB behöver få ordning på hennes dubbelmoral?

Blir nog svårt när han själv framstår som en falsk, lismande golddigger.

Du kan väl inte utgå ifrån att han måste vara en golddigger bara för att hans fru råkar ha gott om pengar?

Måste CB välja en fattig kvinna för att undvika denna typ av anklagelser?

Om du tittar runt omkring dig i samhället idag så finns det massvis med kvinnor som valt kända eller rika män, menar du att alla dessa kvinnor är parasiter och golddiggers?
Citera
2025-09-29, 14:52
Medlem
Det är Pernillas hus, inga konstigheter, hon har betalat för det. MEN dom flyttade in i huset tillsammans och har gift sig medan dom bor i huset.

Men det är som om alla spår av Christian inte får synas. Burken, muggarna och hans medaljer skulle bort. I stället så blir det mer av Pernillas saker. Det hade varit skillnad om Christian flyttade dit nu men dom flyttade dit ihop. Nu känns han som en inneboende
Citera
2025-09-29, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hennes motvilja till att gå i terapi grundar sig med stor sannolikhet på att hon vet om att hon har en massa konstigheter för sig i en relation som då kommer att flyta upp till ytan och blottläggas om de går i parterapi.

Att då välja att inte gå i terapi som hon hittills har gjort är en försvarsmekanism.

Dubbelmoral är det likväl. Hon hade inga problem att prata om den andra kändisens snedsteg i sin podd men när samma sak hände en nära släkting så var det plötsligt inte lika intressant att lufta sina åsikter.

Du kan väl inte utgå ifrån att han måste vara en golddigger bara för att hans fru råkar ha gott om pengar?

Måste CB välja en fattig kvinna för att undvika denna typ av anklagelser?

Om du tittar runt omkring dig i samhället idag så finns det massvis med kvinnor som valt kända eller rika män, menar du att alla dessa kvinnor är parasiter och golddiggers?

Fast en bra terapeut ser ju igenom det och CB är nog den som kan bli besviken för det är inte ens fel när två träter... Varför gick han till baksidan för att kolla om hon ställt ut saker där t.ex?

Dubbelmoralen - hon har knappast suttit ner med PR och pratat "sexköp" som hon mycket väl kan ha gjort med sin bror. Tror de flesta är hyfsat ologiska när sån't händer.

Ja, jag tänker nog att alla som hyr ett litet attefallshus efter att ha blivit utslängd och har skulder hos KF OCH hävdar att de inte har koll på kändisen de pushar till en andra dejt är golddiggers.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in