2025-09-26, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
känner inte till det finns någon therese jansson? om du menar hon som strippade i gbg på 2000-talet hade hon ett annat efternamn.
Kolla på Ingelas Instagram så finns de ett inlägg där hon står vid ett gult hus, och andra bilden på de inlägget är henne systers gravsten fotad, Therese Jansson.
Citera
2025-09-26, 09:27
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Är du efterbliven? ska du läsa vad jag sa igen? brotten här är preskiberade tycker du vi ska bryta emot den lagen just i hennes fall?

Menar du på allvar att sona sina brott = vänta ut preskriptionstiden? Haha, din jävla idiot. Hade hon visat någon ånger hade hon bett alla om ursäkt, och betalat tillbaks vad hon är skyldig.
Citera
2025-09-26, 09:36
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therese87
För mig har det gått bra, men inte tack vare samhället eller rättsväsendet – utan tack vare min familj som hjälpte mig ekonomiskt. Jag fick betala någonstans runt 30-50 000kr så i det stora hela inte så "farligt", men svårt när man levde på socialbidrag.

Bilar som leasades i mitt namn hittades av polisen (4 av 5) och lämnades tillbaka. Bolagen tog bort skulderna eftersom de gjort fel och accepterat falska handlingar. Jag fick sex anmärkningar hos Kronofogden för obetalda fordonsskatter, men de överklagades och ströks efter att Transportstyrelsen slog fast att skulderna var felaktiga.

Bankerna agerade olika – vissa tog bort lån, andra nöjde sig med den första domen. Till slut rättades det mesta till, och jag fick inga riktiga kronofogdeanmärkningar. De skulderna Ingla orsakade mig stod alltid i mitt namn, inte Ingelas, så det är inget hon har hos kronofogden.

För mig var det viktigaste att rentvå mitt namn och kunna få gå vidare. Idag lägger jag ingen energi på det, förutom när medier och Ingela tar upp det igen. Jag hoppas verkligen att hon har förändrats, men jag har svårt och köpa det.

Jag valde att vara med i dokumentären för att ge andra sidan av historien. Annars hade det bara blivit hennes version. Samtidigt ångrar jag det ofta – det ger mig ångest och jag skäms över att ha blivit lurad. Jag är också besviken på att rättegången aldrig fullföljdes.

Det svåraste är ändå att min dotters första tid överskuggas av allt som hände. Inte bara på grund av Ingela, utan för att hennes handlingar utlöste andra problem i mitt liv. Dotterns pappa reagerade dåligt, och det slutade med att han dömdes för grov kvinnofridskränkning mot mig.

Det blev två stora trauman på kort tid. Men idag är det bakom mig. Jag och min dotter lever ett liv vi är nöjda med.

Fyfan. Men herregud, du har ju inget som helst att skämmas över. Du litade på vad du såg som en god vän, vem gör inte det? Var stolt över att du var med i dokun, du är den enda som framstod som sympatisk.

Önskar dig och din familj all lycka framöver!
Citera
2025-09-26, 09:47
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Menar du på allvar att sona sina brott = vänta ut preskriptionstiden? Haha, din jävla idiot. Hade hon visat någon ånger hade hon bett alla om ursäkt, och betalat tillbaks vad hon är skyldig.
Ja det menar jag, har man suttit i fängelse i utlandet och preskiptionstiden gått ut är brottet sonat.

Så ser lagen ut har du svårt acceptera den?
Citera
2025-09-26, 09:55
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ja det menar jag, har man suttit i fängelse i utlandet och preskiptionstiden gått ut är brottet sonat.

Så ser lagen ut har du svårt acceptera den?

Ja, jag har svårt att acceptera den, men det är inte poängen. Om man på allvar vill sona sina brott gör man rätt för sig.

Men visst, jag har full förståelse för din argumentation - givet dina förutsättningar.
Citera
2025-09-26, 10:14
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ja, jag har svårt att acceptera den, men det är inte poängen. Om man på allvar vill sona sina brott gör man rätt för sig.

Men visst, jag har full förståelse för din argumentation - givet dina förutsättningar.
Det är ju väldigt lätt säga göra rätt för sig, hur gör en mördare rätt för sig tex tänker du?

Självklart man kan alltid be om ursäkt, men vad gör du om folk inte vill ha din ursäkt ens? De kanske rent utav anmäler dig och kräver kontakförbud för det kan du faktiskt få ganska enkelt om du kontaktar någon du är dömd för ett grovt brott emot.

Verkligheten är långtifrån så simpel som man ska be om ursäkt till alla och göra rätt för sig.
Citera
2025-09-26, 10:23
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Barn är inte straffmyndiga.

En mördare gör rätt för sig genom livstids fängelse, det finns ingen preskriptionstid på mord längre. Det enda vi har Olof Palme att tacka för.

Sluta nu din jävla pajas, för varje inlägg gör du dig bara mer löjlig.
jag förstår inte varför du inte kan argumentera utan håna din motståndare, är det brist i ordförådet?

Palme införde fö inte att ta bort preskiptionstiden för mord det kom långt senare du får allt ta och läsa på min vän.
Citera
2025-09-26, 12:00
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Men hur vet du det här? hon har visst lurat fel personer.

Jag säger såhär hon har blivit lurad själv, att inte ni förstår hon ingick i något större som plockade av henne alla berövningar , är inte jg ansvarig för

Vad skulle det ha varit för något "större" då? Jag har aldrig läst eller hört det förut. Sedan var det säkert så att hennes killar plockade av henne pengar, men det var ju enskilda personer som växlade hela tiden. Det är lite märkligt, att fast hon var så bra på att manipulera, så satte hon själv fast sig med så olämpliga män, den ena efter den andra. Manipulativa människor brukar ju kunna "läsa" andra människor.
Citera
2025-09-26, 12:02
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Blodshämnden bemötte jag inte eftersom det är trams.

Det är hon som ska hålla koll på vad hon är skyldig, inte jag.

Hela poängen är att hon är en falsk äckelkärring som inte ångrar något annat än att hon åkt fast. Hade hon gjort det, hade hon gjort rätt för sig.

Ja, även om skulderna är preskriberade, så är det ju inte FÖRBJUDET för henne att betala tillbaka så mycket som hon kan ändå till sina brottsoffer... Hon verkar ju ha det gott ställt nu: bor i eget hus på landet med stora ägor och en egen häst till och med... vad kostar inte det, liksom?
Citera
2025-09-26, 12:31
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Vad skulle det ha varit för något "större" då? Jag har aldrig läst eller hört det förut. Sedan var det säkert så att hennes killar plockade av henne pengar, men det var ju enskilda personer som växlade hela tiden. Det är lite märkligt, att fast hon var så bra på att manipulera, så satte hon själv fast sig med så olämpliga män, den ena efter den andra. Manipulativa människor brukar ju kunna "läsa" andra människor.
Hon ingick i något större ja, hennes pengar gick till någon annan, kan jag vara mera tydlig?

Hon är bara en bricka i ett större spel som du aldrig kommer förstå tydligen.

Hon är ansiktet utåt för bedrägerierna men vem gjorde hon dem åt? tänk på den frågan innan du svarar, tack
Citera
2025-09-26, 12:36
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Men vad fint du kan utala dig om en person du aldrig träffat

Du är helt felfri själv är tolkningen jag kan göra av ditt utalande.

Klart blodshämd är trams men det bedrivs ju i stora delar av värden, vill du vi ska göra det här? Det verkar nästan som du förespråkar det nämligen.

Vad ska hon hålla koll på sa du? Det är ju du som bedriver det här och avgör vad hon är skyldig och inte göra enligt dina normer då, så då vill jag se du tar tag i det här, annars bedömer jag dina uttalanden som ganska verkningslösa.

Du drivs av hat har din mamma svikit dig? har din flickvänd bedragit dig? säg mig nu vad som driver dig emot hat emot den här kvinnan?

Ingen är felfri, gör dig inte löjlig.

Om hon på riktigt ångrar vad hon gjort, så ska hon hålla koll på vad hon är skyldig. Jag försöker inte driva någonting, jag säger bara att det är så en normal människa fungerar. Man har gjort något dumt, man ber om ursäkt, och gör sitt bästa för att ställa saker tillrätta. Hon har bara gjort något dumt, the end. Förbannade gris.

Du verkar mer än lovligt lågbegåvad, jag antar att du är bekant med neandertalaren
Citera
2025-09-26, 23:09
Medlem
Mrflinks avatar
Citat:
Men hur vet du det här? hon har visst lurat fel personer.

Jag säger såhär hon har blivit lurad själv, att inte ni förstår hon ingick i något större som plockade av henne alla berövningar , är inte jg ansvarig för

Inte så fel personer. Då hade hon inte kunnat närvara i någon dokumentär om hur svårt hon har haft det. Hon skulle bli klippt direkt. Hon har alltså lurat personer med liten förmåga att hämnas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in