2025-09-25, 23:01
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.Harry
Asg hon är en stor lögnare. En duperande falsk människa.
Det spelar ingen roll vad du säger. Fråga alla hennes offer vad dom tycker istället.
vad ville du ha sagt med det? du har aldrig ljugit för någon för 20 år sedan?

Om du har det vill jag du står tillsvars för det nu isf.

Vad är det med Ingela som stör dig egentligen berätta gärna det, skit i vad jag säger låt ditt hjärta tala nu.
Citera
2025-09-25, 23:03
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag menar som hon såg ut i dokumentären när den gjordes, naturligtvis. Den gjordes nyligen. Inte när hon satt i fängelse. Jag kan förstås inte VETA, men jag har arbetat i vården i många år och det där är ett typiskt kortisonansikte.
Läs frågan igen det var direkt när hon kom med flyget därifrån som frågan gällde.

Jobbar du inom vården vet du ganska många saker kan göra kroppen lägger på sig vätska eller har jag fel?
Citera
2025-09-25, 23:05
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.Harry
Även vissa antidepressiva mediciner kan göra att kroppen samlar på sig vätska.
Tack för upplysningen men du tror alltså hon fick typ cipramil i fängelset där?

Du vet även kolhydrater tex socker får dig lägga på dig vätska?

Snacka gärna på är väldigt påläst inom kost.

Många saker och omständigheter kan göra man lägger på sig vätska bla den håller på lägga av.
Senast redigerad av Inspirit81 2025-09-25 kl. 23:25.
Citera
2025-09-25, 23:07
Medlem
Nån som vet vart sista scenen är inspelad? När hon besöker sin pappas grav?
Citera
2025-09-25, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Att hon är psykopat tror jag då allt inte.

Psykopater brukar vara framgångsrika. Hon var en klåpare rakt igenom. Misslyckad.

Att hon sen varit förslagen och ohederlig rakt igenom är ett faktum.

Tror att hennes bakgrund och beundrande av en också rakt igenom ohederlig begbilhandlade pappa påverkat henne. Barn påverkas.

Nu hoppas jag för hennes och hennes barns skull att hon reder upp det här.

Kommer hon misslyckas igen får vi veta detta ganska snabbt.

En helt annan fråga har dykt upp; är pappa av resandesläkt? Någon som vet?
Vet inte om han är av resandesläkt men av hennes berättelse om hans beteende gällande bilaffärer plus deras boende på den tiden är det väl ändå 95% säkerhet i att de är av resandesläkt. Märk väl att då är även Ingela det och de arvsbeteendena går aldrig ur vilket ju förklarar hennes beteende och att det fortsätter generation efter generation
Citera
2025-09-25, 23:23
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godemannen
Vet inte om han är av resandesläkt men av hennes berättelse om hans beteende gällande bilaffärer plus deras boende på den tiden är det väl ändå 95% säkerhet i att de är av resandesläkt. Märk väl att då är även Ingela det och de arvsbeteendena går aldrig ur vilket ju förklarar hennes beteende och att det fortsätter generation efter generation
Är det bara tattare som är bilskojare ? kan inte tolka ditt inlägg på ett annats sätt tyvärr.
Citera
2025-09-25, 23:27
Medlem
Är det någon som vet om hon har skulder hos kronofogden. Finns det ett fullständigt personnummer på henne så är det ju offentliga uppgifter hos kronofogden.

Har hon inga skulder kvar där hade det ju varit klädsamt av henne att börja återbetala till dem hon satt i skulder… Jajustdet det var ju det där med resandesläkt. Glöm vad jag skrev, då är det ju såklart inte aktuellt att göra något moraliskt rätt
Citera
2025-09-26, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Protonic75
Nu är jag 15år försenad på bollen, men hur har det gått för dig therese?

För mig har det gått bra, men inte tack vare samhället eller rättsväsendet – utan tack vare min familj som hjälpte mig ekonomiskt. Jag fick betala någonstans runt 30-50 000kr så i det stora hela inte så "farligt", men svårt när man levde på socialbidrag.

Bilar som leasades i mitt namn hittades av polisen (4 av 5) och lämnades tillbaka. Bolagen tog bort skulderna eftersom de gjort fel och accepterat falska handlingar. Jag fick sex anmärkningar hos Kronofogden för obetalda fordonsskatter, men de överklagades och ströks efter att Transportstyrelsen slog fast att skulderna var felaktiga.

Bankerna agerade olika – vissa tog bort lån, andra nöjde sig med den första domen. Till slut rättades det mesta till, och jag fick inga riktiga kronofogdeanmärkningar. De skulderna Ingla orsakade mig stod alltid i mitt namn, inte Ingelas, så det är inget hon har hos kronofogden.

För mig var det viktigaste att rentvå mitt namn och kunna få gå vidare. Idag lägger jag ingen energi på det, förutom när medier och Ingela tar upp det igen. Jag hoppas verkligen att hon har förändrats, men jag har svårt och köpa det.

Jag valde att vara med i dokumentären för att ge andra sidan av historien. Annars hade det bara blivit hennes version. Samtidigt ångrar jag det ofta – det ger mig ångest och jag skäms över att ha blivit lurad. Jag är också besviken på att rättegången aldrig fullföljdes.

Det svåraste är ändå att min dotters första tid överskuggas av allt som hände. Inte bara på grund av Ingela, utan för att hennes handlingar utlöste andra problem i mitt liv. Dotterns pappa reagerade dåligt, och det slutade med att han dömdes för grov kvinnofridskränkning mot mig.

Det blev två stora trauman på kort tid. Men idag är det bakom mig. Jag och min dotter lever ett liv vi är nöjda med.
Citera
2025-09-26, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av globetrotter66
Varför släpptes hon från 55 års straff? Och hennes skulder hos Kronofogden i Sverige? 1,7 mille plus alla leasingbilar hon aldrig betalade. Dessa frågor bör väl en dokumentär ta upp?
Kronofogden måste ju gett aset existensminimum resten av livet.

Skulderna låg på brottsoffren. Inte på Ingela, så hon blev inte ansvarig för de.
Citera
2025-09-26, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challenger1996
Nån som vet vart sista scenen är inspelad? När hon besöker sin pappas grav?

Begravningen var i Grythyttan. Sen om han begravdes där är en annan sak.
Citera
2025-09-26, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therese87
Begravningen var i Grythyttan. Sen om han begravdes där är en annan sak.
Det stämmer bra nu när jag kika upp det, tack för infon, då återstår bara få höra namnet på fadern.
Var dock helt inställd han va begravd i Skaraborg någonstans.
Vet du vart systern är begravd Therese Jansson då? Dog 2008. Bild finns på Ingelas Instagram.
Citera
2025-09-26, 02:25
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challenger1996
Det stämmer bra nu när jag kika upp det, tack för infon, då återstår bara få höra namnet på fadern.
Var dock helt inställd han va begravd i Skaraborg någonstans.
Vet du vart systern är begravd Therese Jansson då? Dog 2008. Bild finns på Ingelas Instagram.
känner inte till det finns någon therese jansson? om du menar hon som strippade i gbg på 2000-talet hade hon ett annat efternamn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in