2025-09-02, 20:02
Medlem
Jag är lite fundersam, får verkligen Ingela som sitter som Ledamot, Verkställande direktör i detta bolag... ? C.J Stockholm AB
(så fantastiskt att hennes adress är 'dold'.... men här är den... S**d****en #, 148 96 Sorunda

https://mrkoll.se/person/Kristin-Jan...aQdYQauerAcYfr (Har tydligen lagt till Angelica i sitt namn också)
Citera
2025-09-02, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrflink
Men va fan! Finns det ingen som vet vilken skola hon jobbar på? Måste vara världens minsta skola då ingen verkar veta?

Var kommer den infon om att hon skulle arbeta på skola?
Citera
2025-09-02, 22:47
Medlem
Mrflinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarLeek

Hon jobbar som kurator på en skola i södra Stockholm. Vet dock inte på vilken skola.
Citera
2025-09-03, 11:35
Medlem
RuneRusks avatar
Efter att ha sett 3 avsnitt så tycker jag att hennes berättelse snarare är urskuldande än insiktsfull över det lidande hon orsakat. Visst inser hon att hennes handlingar är grovt kriminella och drabbat många i hennes omgivningen men det var liksom det enda som gick att göra i situationen hon befann sig i för tillfället. Det känns också som att hon tonar ned det hon gjort och inte erkänner fullt ut. Hon beskriver omständigheterna mycket mer detaljerat än hennes handlingar. En person som verkligen tar avstånd från sitt förflutna erkänner utan omsvep att hen var en skitstövel och orsakade skada. Det saknar jag hos henne. Därmed också full förståelse för Therese som inte tycker att Ingela har framfört någon genuin ursäkt för det hon gjort.

Hon har haft flertalet chanser att styra upp sitt liv men fallit för kriminaliteten. Jag kan dock förstå att hon använt sina talanger när hon varit i utsatta lägen. Man kan tänka sig själv att med egen insikt i vad man gjort blir ytterligare kriminalitet inte så betungande och knappast belastande juridiskt heller.
Citera
2025-09-03, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrflink
Men va fan! Finns det ingen som vet vilken skola hon jobbar på? Måste vara världens minsta skola då ingen verkar veta?

Eller så är kuratorsjobbet bara ännu en i raden av alla lögner.
Citera
2025-09-03, 15:00
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NgtfuffenspaG
Eller så är kuratorsjobbet bara ännu en i raden av alla lögner.

Samma tanke… har slagit mig. Finns hennes avgångsbetyg tillgängliga någonstans?
Citera
2025-09-03, 15:05
Medlem
OM brottsoffer fick hjälp och stöd, skulle det nog vara lättare att ens försöka "gå vidare".
Men eftersom dom inte får nån hjälp, el knappt nån, och inte på långa vägar samma stöd mm som förövare får, så är det väl inte så svårt att förstå att det är svårt att gå vidare, beroende på vilken utsatthet man haft.
Och det är jävligt lätt att säga det om man inte varit med om nåt!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Grannendarborta
Kan faktiskt hålla med. Livet går vidare vare sig man vill eller inte.

För brottsoffren så behöver även dom lära sig att gå vidare snarare än älta det gamla. Det kommer inte bli ogjort varken för Ingela eller dom.
Citera
2025-09-03, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Samma tanke… har slagit mig. Finns hennes avgångsbetyg tillgängliga någonstans?

Om jag minns rätt skulle hon vara utbildad socialpedagog, men det är inget legitimationsyrke så i princip vilken utbildare som helst kan examinera socialpedagoger. Allt från seriösa skolor till mindre nogräknade privata alternativ som tar betalt via Klarna och har noll krav på fysiska träffar eller praktik. Med det sagt säger eventuell utbildning ingenting, plus att det inte handlar om offentliga handlingar.
Citera
2025-09-03, 15:24
Medlem
Kan det vara ett eget utgivningsförlag, för sin bok, som hon skapat ett eget bolag för?
Både hon och partnern E är ju involverade enl info.

Citat:
Jag är lite fundersam, får verkligen Ingela som sitter som Ledamot, Verkställande direktör i detta bolag... ? C.J Stockholm AB
(så fantastiskt att hennes adress är 'dold'.... men här är den... S**d****en #, 148 96 Sorunda

https://mrkoll.se/person/Kristin-Jan...aQdYQauerAcYfr (Har tydligen lagt till Angelica i sitt namn också)
Citera
2025-09-03, 15:26
Medlem
Ca 10 sidor bakåt står det väl ett namn på en skola, som börjar på N, om jag kommer ihåg rätt.

Citat:
Citera
2025-09-03, 16:11
Medlem
2560ps avatar
Förstod jag det rätt att hon blev benådad från teriyakifängelset eller vad fan det hette, pga sjukdom? Vad led hon av, botulism?
Citera
2025-09-03, 16:23
Medlem
MrBubss avatar
Jag har sett de tre första delarna av "dokumentären" och jag är väldigt kritisk mot SVT som låter henne projicera anklagelser och ansvar på alla andra.

Det är ganska bisarrt att en kriminell person oavsett kön får denna möjlighet att tvätta samvetet rent genom att klandra andra för de svinaktiga och hänsynslösa beslut hon tagit i sitt liv

SVT - SKÄMS!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in