Citat:

Ursprungligen postat av 
HundenHansson

Detta argument förstår jag mig inte på. Är man inte gammal och skröplig är det väl inga problem att gå tre trappor? I mitt hus finns hiss och jag bor på tredje våningen, men jag tar nästan alltid trappen. Orka stå och vänta på hissen. Det är bra med lite vardagsmotion också.
Några kronor extra kan det väl vara värt med hiss, men det finns så mycket annat jag värdesätter mer att jag lätt skulle välja lägenhet utan hiss om allt annat var bra.

Nej är du ung, och/eller frisk, så är det väl inte direkt problem att skutta upp till tredje våningen för trappan. Men det är samtidigt trevligt att han en hiss ibland, så den får ju då ett värde. Avsaknaden av hissen blir i den meningen då något negativt. Möjligen tyder det väl också på att huset är rätt gammalt, idag vet jag inte ens om du får bygga hus med så många våningar om du inte har en hiss om det är flera bostäder i huset. 
Men som sagt ja det finns andra saker som kan väga upp hissbristen antar jag, läget i centrala delen av staden osv är säkert något som kostar några extra kronor i den meningen. 
Nu har hon väl fått så mycket uppmärksamhet härifrån att hon kanske kan sälja den som Flashback-lägenheten, troligen kanske det för många inte direkt uppfattas som ett plus.