2025-09-25, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Demokraterna kommer slakta Tesla när dom återtagit kongressen.

Tror nog demokraterna skulle vara bra för Tesla. Återinförda subventioner.

Det där är ju lite lustigt. Elon har stora problem med "slöseri av skattemedel" men inte när de slösas på hans produkter...
Citera
2025-09-25, 14:12
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Tror nog demokraterna skulle vara bra för Tesla. Återinförda subventioner.

Det där är ju lite lustigt. Elon har stora problem med "slöseri av skattemedel" men inte när de slösas på hans produkter...
Så är det, men demokraterna glömmer inte vad Elon gjorde. Det ligger i nationens intresse att göra den mannen utfattig.
Citera
2025-09-25, 14:17
Medlem
Citat:
Jag har flera olika, som jag skrivit förut. Tror du jag skulle göra mig av med dom när bubblan är som störst?
Jag frågade inte om du ska stänga din short. Undrade mest när din short tvångssäljs.
Citera
2025-09-25, 14:21
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Jag frågade inte om du ska stänga din short. Undrade mest när din short tvångssäljs.
Nejdå, oroa dig inte
Citera
2025-09-25, 14:26
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Fan vad roligt. Du verkar ju vara en riktig person ändå. Det där är det bästa du nånsin skrivit.

Jomen självklart. Inte bara ett troll med ett osunt intresse för Tesla.
Citera
2025-09-25, 17:16
Medlem
Citat:
Så är det, men demokraterna glömmer inte vad Elon gjorde. Det ligger i nationens intresse att göra den mannen utfattig.

Jag hoppas faktiskt inte det blir så. En stat och en president ska stå över barnsligt jävla trams.

Jag tror USA är förlorat som civiliserat land. Demokraterna och Republikanerna kommer allt längre från varandra. Demokraterna är woke så in i helvete, lägger ner polisen och vad fan allt de nu gör. Republikanerna har gått fullkomligt bananas. Allt mer religiösa, allt mer rasistiska, allt mer misogyna...

Jag hatar båda sidor. Ingen är rimlig och vettig i det där landet.

Tyvärr ser det ut att gå åt samma håll i Sverige. Är så jävla ledsamt. Jag tror det beror på sociala medier och filterbubblor. Man omger sig med folk som tycker lika och så sticker det iväg nåt inåt helvete i den riktningen.

Bubblan kring Tesla-aktien beter sig lite likadant också.
Citera
2025-09-25, 18:28
Medlem
Elon och Trump skakade hand och klappade om varandra på Kirks minnesstund, det är var en väldigt positiv händelse för aktien tror jag.
Citera
2025-09-25, 18:58
Medlem
raskenss avatar
Fake it til you make it heter det:

https://www.forbes.com/sites/alanohn...d-it-be-legal/

Enlig en del kör ju FSD på level 5. Ju fler som upprepar det mantrat desto högre går kursen. Tills det spricker.
Citera
2025-09-25, 19:02
Medlem
otellos avatar
Citat:
Jag hoppas faktiskt inte det blir så. En stat och en president ska stå över barnsligt jävla trams.

Jag tror USA är förlorat som civiliserat land. Demokraterna och Republikanerna kommer allt längre från varandra. Demokraterna är woke så in i helvete, lägger ner polisen och vad fan allt de nu gör. Republikanerna har gått fullkomligt bananas. Allt mer religiösa, allt mer rasistiska, allt mer misogyna...

Jag hatar båda sidor. Ingen är rimlig och vettig i det där landet.

Tyvärr ser det ut att gå åt samma håll i Sverige. Är så jävla ledsamt. Jag tror det beror på sociala medier och filterbubblor. Man omger sig med folk som tycker lika och så sticker det iväg nåt inåt helvete i den riktningen.

Bubblan kring Tesla-aktien beter sig lite likadant också.
Bra skrivet, håller helt med. Men jag tror att demokraterna kommer gå hårt åt Elon & Co.
Citera
2025-09-25, 19:03
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradamian
Elon och Trump skakade hand och klappade om varandra på Kirks minnesstund, det är var en väldigt positiv händelse för aktien tror jag.

Nu är Doge glömt och Federala myndigheter nyanställer. Dom där 2 biljoner dollar Kekius skulle spara in har aldrig existerat i klassisk historierevisionism-stil ala Stalin. Att TACO har en federal budget som är större än förra året har nog också fått Kekius välsignelse. För allt är ju Woke-liberalers fel ändå.
Citera
2025-09-25, 19:04
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradamian
Och timmar senare skrev Elon att Trump finns med i Epstein filerna. No going back.
Citera
2025-09-25, 19:05
Medlem
otellos avatar
"Per the European Automobile Manufacturers' Association (ACEA), Tesla EV registrations (a proxy for sales) in Europe fell to just 14,831 units in August, a 22.5% drop compared to a year ago. Meanwhile, total EV registrations in the region, which includes the UK and the European Free Trade Association (EFTA), rose 26.8% in August, with overall registrations regardless of powertrain up 4.7%."

Så Tesla backade 22.5% i augusti, samtidigt som EV-sektorn ökade med 26.8%. Extremt dåligt från Tesla, såklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in