2007-12-15, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Italiensk fotbolls heder denna säsong försvann någonstans bland lågorna under upploppen i Rom.

Jo du har ju under en längre tid verkligen oroat dig för den italienska fotbollens framtid. Du är sannerligen engagerad i italiensk fotboll, det är rörande att se din kamp för fotbollens framtid i Italien.

En snabb sökning på ditt intresse för calcio visade bl a följande.

Från tråden ”Champions League 2006/07”:

Citat:
MIn avsky för Italien började egentligen under VM 2002. Sedan smlade dom ihop lite mutpengar och vann VM 2006 enkel ekvation.

Citat:
Synd att Zidane inte körde en knytnäve i Materazzis ansikte istället.
Italien förtjäande inte att vinna då och Milan vann egentligen inte idag eftersom dom tekniskt sett inte var kvaliciferade för CL denna säsong.
Liverpool vann på Walkover.

Citat:
Titta noga ITALIEN HAR INTE VUNNIT PÅ ÄRLIGT SÄTT SEDAN 1982.

Från tråden ”VM-Krönikan 2006 ikväll”:

Citat:
Menar du inte världens bästa filmare.
Italien filmade till sig segern mot både USA och Australien.

Eller så är du bara en ynklig, meningslös liten filur, som jag just ödslat bort flera minuter på.
Citera
2007-12-15, 18:06
Medlem
Eastons avatar
Citat:
Italiensk fotbolls heder denna säsong försvann någonstans bland lågorna under upploppen i Rom.
Varför?
Citera
2007-12-15, 22:07
Medlem
zachs avatar
Är inte så säker på det F.G. Mina grabbar har sett rätt blek ut en tid nu så känns inte som du ska räkna bort er. Inter ångar ju på som ett jävla lokomotiv så bara att glömma dom, och gör man nu det så känns på förhand en poäng som ett rätt godtagbart resultat, faktiskt.

Del Piero gjorde sitt andra precis...
Citera
2007-12-15, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Del Piero gjorde sitt andra precis...

Del Piero gjorde en riktigt bra match igen. Märkligt att han får i princip alla domslut mot sig.

Jag har verkligen försökt tycka illa om den mannen (sedan han tog Baggios plats i Juventus), men det är fan omöjligt i längden. Jag är svag för legender som Maldini, Totti och just Del Piero. Jag vill att de bara ska fortsätta att spela i all oändlighet.

Juventus visar att de kommer att vara med när det drar ihop sig. De har inte lika bra spelare som Roma och Inter, men för Juventus betyder Serie A allt denna säsongen. Dessutom har man världens bästa målvakt.

Idag tog de en rättvis seger mot ett kämpande Lazio, som visade bra inställning, men som inte riktigt räcker till mot topplagen.
Citera
2007-12-15, 23:07
Medlem
Skulle vilja veta hur många euro som Lazios mittbackar fått av Juve innan matchen. De två hade inte många svettdroppar efter matchen. Det är bland det mest motbjudande försvarsspel jag sett.
Citera
2007-12-16, 17:12
Medlem
Milan bärgar ännu en internationell titel. När de är laddade och motiverade så är de bäst i världen. Jämnheten lyser dock med sin frånvaro i Serie A. Till januari så kommer förstärkning i form av Pato och kanske även Ronaldo, även om jag är skeptisk till den sistnämnda.

Italien samt spelare och lag från Serie A är därmed regerande:
Världsmästare
CL-mästare
Europeiska Supercup-mästare
World Club Cup-mästare
Ballon d’Or
Guldskon

Som en följd av att Milan numera innehar rekordet för antalet internationella titlar så fortsätter Pippo att slå rekord i antal mål och Maldini i antalet internationella titlar med klubblag. Hmm finns det någon titel som är värt att inneha som har lämnats till resten av världen under den senaste tiden. Det finns ibland de som målar upp alla problem för calcio som oöverstigliga, men perspektiv för fan!

En bra match mellan Torino och Roma, där framförallt Torino briljerade i konsten att missa öppet mål. Roma imponerade inte, och jag saknade Totti.

Inför kvällens match har Cagliari stängt av Foggia, dessutom så lär Suazo spela mot ”sitt” lag. Serie A:s bästa lag mot det sämsta borde bara kunna sluta på ett sätt, och det gör det nog tyvärr också. Det finns inget som tyder på ett trendbrott för något av lagen.
Citera
2007-12-16, 17:47
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
En bra match mellan Torino och Roma, där framförallt Torino briljerade i konsten att missa öppet mål. Roma imponerade inte, och jag saknade Totti.

Instämmer. Torino gjorde en av sina bättre matcher för säsongen i mina ögon, men lyckades missa målchanser på ett närmast parodiskt sett. Värst var när Di Michele och Rosina gick på samma friläge, och tillsammans satte bollen i stolpen, medan de var och en ostörda enkelt kunnat rulla den i mål. Di Michele svor och gestikulerade men får ta på sig rätt stor skuld i dagens nolla i målprotokollet, med ett flertal överarbetade lägen i straffområdet.

Romas insats hade möjligen kunnat beskrivas som en taktisk defensiv, men då är man snäll... ingen Totti och ingen Recoba, 0-0, men trots allt en rätt underhållande match.

Nu håller vi tummarna för Cagliari ikväll.

- F.G
Citera
2007-12-16, 17:56
Medlem
Fula Gubbens avatar
Lördagkvällen bjöd på två skolexempel på vad som händer när lag i medgång möter lag i motgång... det kan bli rätt obarmhärtigt ibland. Först Juventus som gjorde det mesta rätt och sopade banan med Lazio (matchen var mkt ojämnare än 2-3 indikerar), och sen samma sak när Barcelona krossade Valencia framåt nattkröken. Eto'o var på ruggigt spelhumör och de som får Barca i CL-lottningen månde bäva. Synd att Juve inte är med i CL, hade kunnat bli spännande att se.

- F.G
Citera
2007-12-16, 21:52
Medlem
Fula Gubbens avatar
Hejdlöst dålig kommentatorsinsats av Johan Edlund i Cagliari-Inter ikväll... förstår inte vad TV4 hittar dessa muppar. Han kommenterar allt utom matchen, tjatar om att det brukar bli oavgjort mellan lagen och därför säkert kommer att bli det även denna gång, och erbjuder inte tillstymmelse till analys av spelet. Känslan var att han inte ens tittade på matchen.

För de flesta av oss såg det ut som en väl kontrollerad bortamatch-insats av Inter, som lugnt och metodiskt rullade boll, stoppade Cagliaris chansartade anfall, och med jämna mellanrum blixtrade till med målchanser. Enligt Edlund hade emellertid Inter stora problem, och detta berodde på en enda sak -- deras "store" spelare, Zlatan Ibrahimovic var inte på banan. Tjenare Ett långt hyllningstal till Zlatan (som alltså inte spelade) avbröts abrupt när Julio Cruz bröt sig loss och sköt in 1-0 till Inter. Dagens roligaste

Matchen är inte slut ännu men TVn blev upptagen av annat. Tack för ordet.

- F.G
Citera
2007-12-16, 21:58
Medlem
P.Gs avatar
Edlund? Det är ju Hussfelt.
Citera
2007-12-16, 22:11
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Edlund? Det är ju Hussfelt.

Enligt TV-tablån är det Edlund. Jag hörde dock inte när han presenterade sig.

http://tv4.se/tvtabla/episode/527492.html
Citera
2007-12-16, 22:19
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Enligt TV-tablån är det Edlund. Jag hörde dock inte när han presenterade sig.

http://tv4.se/tvtabla/episode/527492.html
Enligt Hussfelts blogg är det han i.a.f. och även om jag bara slötittade så är jag nästan 100 på att det var han.

http://jeppehus.se/kalender/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in