Citat:
Ursprungligen postat av Über_mensch
Vad snackar du om?
Det stämmer ju, United är inte hederligare eller mer genuin än nån annan klubb. Inte Liverpool för heller delen. Så länge klubben vinner tycker du det vad som helst är ok eller? Jag känner nog själv så, målen helgar medlen till slut.
United har inte en ägare som kan slänga miljarder hit och dit. Glazer satte klubben i skuld med flera miljarder. Hade United gått back så hade Glazer troligtvis inte investerat en krona i nya spelare. Nu är det så att United är ett starkt varumärke och ett lag som skördar framgångar både sportsligt och ekonomiskt. Att det finns pengar att spendera beror inte på någon generös miljardär som hivar upp ur egen plånbok.
Sedan var United ett PLC och därför varit till salu under en längre tid. Det "United" som han sade sket i fansen var inget annat än feta aktieinnehavare som bevisligen var mer intresserade av pengar än Uniteds bästa. Likt vår nuvarande ägare alltså. De så kallade "hardcore-fans" som övergav United tycker jag var väldigt sena att fatta galoppen.
För min del så sitter heller inte klubbens själ i dess ägare utan snarare i dess historia, spelare, tränare och fans.
Den äldre generationen "hardcore-fans" hade chansen att göra klubben till supportrarnas egen innan den ekonomiska utvecklingen tog fart. I dagens läge då klubbens värde ligger på över 10 miljarder känns det lite som en utopi.
Nu har vi dock gått väldigt off topic här. Ber om ursäkt för det.