2007-12-13, 23:23
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luffsen
Intressant post Pancev är inne på samma spår men känner mig orolig för italienska fotbollen i allmänhet.
Man kan ju undra hur topp4 i Italien ska kunna konkurera mot Premier League i Europa, där var och varannan klubb har en svinigt rik ägare som använder sitt lag som sin egen "playtoy" och kan kasta nån miljard här och där. Förvisso på bekostnad på allt vad klubbkänsla heter men det kan säkert de såkallade "fansen" ta.
Ta United till exempel när de fick en Amerikansk ägare. De riktiga United fansen protesterade och ville inte ha något med honom att göra. United sket i det och prioriterade pengarna. Nu håller många av Man Uniteds ex "hardcore" fans på United FC istället... Men det spelade ingen roll för styrelsen Man United som slussade in x-antal aisiater istället för att fylla upp de förra medlemmars plats.
Du kanske skall se till att du vet vad du pratar om innan du kladdar ner tråden med skit.
Citera
2007-12-14, 00:30
Medlem
Luffsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Du kanske skall se till att du vet vad du pratar om innan du kladdar ner tråden med skit.

Ser inget fel i det jag skrev. Jag tycker bara fotbollen går åt fel väldigt fel håll i allmänhet och i England i synnerhet.
Citera
2007-12-14, 01:26
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luffsen
Ser inget fel i det jag skrev. Jag tycker bara fotbollen går åt fel väldigt fel håll i allmänhet och i England i synnerhet.
Tänkte mest på det du skrev om United och M. Glazer.

Det var väldigt länge sedan fotbollen tog en sådan här riktning. Med stegrande TV-avtal så fortsätter givetvis utvecklingen. Dagens stora fotbollsklubbar är företag. Gillar man det inte så finns det alltid något lokalt korpgäng man kan stödja.
Citera
2007-12-14, 13:44
Medlem
Fula Gubbens avatar
Skillnaden är att i England kom omsvängningen nyligen och snabbt, och innebar att man dödade just det som var unikt och trevligt med engelsk ligafotboll, nämligen den starka inhemska profilen och lokala förankringen. Storklubbarna nere på kontinenten har varit "internationella" i 50-60 år, och fansen vet var de får.

Själv har jag sett fler Tipsextra-matcher än de flesta, men tappade intresset för PL under 90-talet, och som det ser ut idag med utländska ägare, utländska tränare och utländska spelare finns mycket litet kvar av det som en gång gjorde engelsk fotboll speciell.

- F.G
Citera
2007-12-14, 16:02
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben

Själv har jag sett fler Tipsextra-matcher än de flesta, men tappade intresset för PL under 90-talet, och som det ser ut idag med utländska ägare, utländska tränare och utländska spelare finns mycket litet kvar av det som en gång gjorde engelsk fotboll speciell.

- F.G
Menar du långbollar och spring, tack och lov är det borta.
Citera
2007-12-14, 18:28
Medlem
Über_menschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Vad snackar du om?
Det stämmer ju, United är inte hederligare eller mer genuin än nån annan klubb. Inte Liverpool för heller delen. Så länge klubben vinner tycker du det vad som helst är ok eller? Jag känner nog själv så, målen helgar medlen till slut.
Citera
2007-12-14, 23:18
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Über_mensch
Vad snackar du om?
Det stämmer ju, United är inte hederligare eller mer genuin än nån annan klubb. Inte Liverpool för heller delen. Så länge klubben vinner tycker du det vad som helst är ok eller? Jag känner nog själv så, målen helgar medlen till slut.
United har inte en ägare som kan slänga miljarder hit och dit. Glazer satte klubben i skuld med flera miljarder. Hade United gått back så hade Glazer troligtvis inte investerat en krona i nya spelare. Nu är det så att United är ett starkt varumärke och ett lag som skördar framgångar både sportsligt och ekonomiskt. Att det finns pengar att spendera beror inte på någon generös miljardär som hivar upp ur egen plånbok.

Sedan var United ett PLC och därför varit till salu under en längre tid. Det "United" som han sade sket i fansen var inget annat än feta aktieinnehavare som bevisligen var mer intresserade av pengar än Uniteds bästa. Likt vår nuvarande ägare alltså. De så kallade "hardcore-fans" som övergav United tycker jag var väldigt sena att fatta galoppen.

För min del så sitter heller inte klubbens själ i dess ägare utan snarare i dess historia, spelare, tränare och fans.

Den äldre generationen "hardcore-fans" hade chansen att göra klubben till supportrarnas egen innan den ekonomiska utvecklingen tog fart. I dagens läge då klubbens värde ligger på över 10 miljarder känns det lite som en utopi.

Nu har vi dock gått väldigt off topic här. Ber om ursäkt för det.
Citera
2007-12-15, 00:16
Medlem
Killswitchs avatar
Lite för mycket engelskt snack för den här tråden va?

Till helgen:

Lazio - Tjuve och Torino - Roma är väl dom matcher man kommer att se. Intressant att se vad Rosina kan prestera mot Roma.
Citera
2007-12-15, 00:35
Medlem
Krooked.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killswitch

Till helgen:

Lazio - Tjuve och Torino - Roma är väl dom matcher man kommer att se. Intressant att se vad Rosina kan prestera mot Roma.

Skulle vara skönt om Lazio krossade Juventus och tog tillbaks lite av sin heder efter misslyckandet i CL (förlusten hemma mot Olympiakos främst).
Citera
2007-12-15, 08:38
Medlem
zachs avatar
Men skicka PM till varandra för faaan!

Roma, Milan och Inter vidare i CL. Fredag lottning om jag inte missminner mig. Siar att Roma är ute efter nästa omgång och att Milan visar vart skåpet ska stå.

Och Lazio är givetvis utslagna. För sakens skull så måste jag bara poängtera det igen - La Lazio är utslagna efter en förnedring i Madrid! Och Vagabond... Hur ser det ut i ligan?

Milan i ekonomiska problem? Tror föga det. Är ju samma som om Berlusca skulle ha tom plånbok och det stämmer väl lite sisådär. Gamlingar har ju Milan under hans styre alltid älskat så det är väl ingen vidare fingervisning om det ekonomiska och han la (enligt San Siros ståplatser) ett bud på Ronaldinho som iof ratades men var rätt saftigt. Så fattig tror jag inte, kasst ledarskap må hända, och det är väl kanske ännu sämre iof...
Citera
2007-12-15, 13:31
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killswitch

Till helgen:

Torino-Roma är högintressant för undertecknad, tyvärr kommer ohängda gäster hit imorgon e.m (OK, de är egentligen rätt trevliga) och det kan bli svårt att se det hela live... om inte Fula Gubben lyckas förvandla kalaset till en högtidsstund att samlas kring Serie A på TVn. Gissar att Roma är numret för stort för Rosina & co, men med hemmaplan och lite skönt destruktivt spel kanske det kan bli 1 pinne som vanligt. Tippar 1-1 och inget större skönspel, även om Roma brukar bjuda på sevärd fotboll. Ganska trångt i botten på serien, och varje poäng är viktig. Forza Toro!

- F.G
Citera
2007-12-15, 14:22
Medlem
Relays avatar
Italiensk fotbolls heder denna säsong försvann någonstans bland lågorna under upploppen i Rom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in