2025-09-21, 16:45
Medlem
IdunLos avatar
Det bästa är ju på slutet när hon säger att hon måste acceptera skulden för den går inte att ersätta och tillägger ”inte med pengar”.

Det är ju precis det enda hon kan göra - påbörja en avbetalningsplan till sina offer men det är hon förstås inte intresserad av.

Snacka kan hon men hennes offer är garanterat inte intresserade av det.
Citera
2025-09-22, 19:49
Medlem
Juneauxs avatar
Kollade precis sista avsnittet.

Har inte orkat luska igenom alla sidor.

Vad hände med hennes ”pojkvän” som satt i fängelset med henne? 🙈
Citera
2025-09-22, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juneaux

Även om hon är bedragare och psykopat så handlade det minimalt om pojkvännen Adam som tog henne till Etiopien och massa fiffel som gjorde att de hamnade i fängelset. Riktigt usel dokumentär. Tv licens pengar och ingen som ställer motfrågor. Sämsta dokumentär jag sett från SVT.
Citera
2025-09-22, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Har hon socionomexamen eller någon annan sorts beteendevetenskaplig utbildning med tanke på jobbet som skolkurator?

Hennes bakgrund kan naturligtvis vara en tillgång om hon jobbar på en av Stockholms utsatta områden. Hon kan säkert prata med ungdomarna på deras ”språk” och kanske även vinna deras respekt med tanke på sitt förflutna. Hon har ju gjort det som många unga ligister drömmer om - lurat staten och lurat en massa människor på deras pengar.

Sen har hon ju också suttit på ett tufft fängelse och det väcker säkert både respekt och skräck hos ungarna. Hon ”vet vad hon pratar om” bland dem som själva är vilsna och har konstiga värderingar.

Föräldrarna behöver inte heller skämmas inför henne. Hon är inte ”bättre” än vad de är. Och hon vet av egen erfarenhet hur det blir när föräldrarna lämnar barnen utan omsorg. Hon har den erfarenheter från båda hållen.

Hon har enligt mitt tycke många styrkor i det jobb hon gör, men hon själv uttrycker sig märkligt även idag i dokumentären. Hon ”avslöjar sig själv” och sina attityder gentemot det svenska samhället och oss skattebetalare.

Tex berättar hon i programmet att när hon hade landat tog hon kontakt med socialtjänsten och talade om för dem att hon behövde en lägenhet. Men ”de bara satt där och stirrade på henne” (el ngt sånt). Som om soc var ett företag/en instans man kontaktade för att beställa saker när man kände ett behov. Och de var tvungna att leverera. Och som om just hon - en ökänd bedragerska som precis landat på svensk mark - skulle vara det fallet soc skulle lägga prio 1 på direkt när hon knäppte på fingrarna.

Hon har samma krävande attityd som många av sina ”klienter” på våra utsatta områden och som den nuvarande regeringen försöker rensa upp bland. Soc är inte ett postorderföretag med oändliga gratistjänster för den som vill ha ngt - utan att själv behöva anstränga sig.

Jag vet inte om hon finns hos Kronofogden. Hoppas det. Hon behöver definitivt gottgöra sitt förflutna genom att betala tillbaka till dem vars liv hon har förstört med sitt beteende.
Hos Kronfogden såklart. 1,7 miljoner blåste hon bäste vännen på. Sen ett gäng leasingbilfirmor som snodde bilarna ifrån.
Tror fan att Kronofogden är efter henne!
Citera
2025-09-22, 23:26
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juneaux

Jag får uppfattningen han inte ens fick fängelse alla checkar var ju i hennes namn.
Citera
2025-09-22, 23:27
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av globetrotter66
Även om hon är bedragare och psykopat så handlade det minimalt om pojkvännen Adam som tog henne till Etiopien och massa fiffel som gjorde att de hamnade i fängelset. Riktigt usel dokumentär. Tv licens pengar och ingen som ställer motfrågor. Sämsta dokumentär jag sett från SVT.
Det var inte han som kallades adam som tog henne till etiopien utan en ny pojkvän den sk adam var ju med bilhandlare.
Citera
2025-09-22, 23:30
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mi-Randa
Men exakt!
Sällan gar en dokumentär fått mig att bli så jävla arg!!!
Och OM hon hade nån jävla moral o heder i kroppen, så borde hon ha tagit på sig att betala alla dessa skulder hon lagt på andra, och hon skulle fan ha försökt be om förlåtelse, om så på dina bara knän, till dom hon förstört livet för!
Och den dolda orsaken till att hon släpptes, vad var den?
FyFan, hon hade gott kunnat få sitta sin tid ut.
Håller med här det är något som inte stämmer här, brotten som hon dömdes för i sverige preskiberades väldigt kort innpå hennes frigivande i etiopien, väldigt märklig omständighet.
Citera
2025-09-22, 23:49
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av globetrotter66
Riktigt sjukt av SVT. Hur tänkte dom? Inte billigt att låta henne med kamerateam åka till Etiopien och filma för våra skattepengar.
Borde inte hon vara utvisad därifrån? De här brotten blir man ju nästan utvisad för i sverige med om man inte har medborgarskap.
Citera
2025-09-23, 00:03
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Samma tanke… har slagit mig. Finns hennes avgångsbetyg tillgängliga någonstans?
Hon har gått en YK utbildning och är utbildad socialpedagog några gamla betyg på henne tror jag inte ens finns.
Citera
2025-09-23, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cadell
Jaha, jag är i scenen vid belgiska fängelset i episod 3
fick psykbryt och stängde av.
inte nog med att hon är outhärdlig att lyssna på med sin barnsliga stämma
Dokumentären hoppar fram och tillbaka hela tiden
Den här dokumentären är fan sämre än "Golaren" och den var sjukt jävla dålig med samma snyftperspektiv

Håller med om att dokumentären inte är bra, dessutom när den hoppar från en olika år fram och tillbaka. Golaren var bättre och mer tydlig. Fast det går inte att jämföra. Golaren räddade livet på en människa och tack vare honom satte polisen dit en del kriminella. Visst säger inte att han är en hjälte men han har bara suttit inne för narkotikabrott och vapenbrott.

Vilket inte är lika illa som den här häxan Ingela. Golaren har inte blåst och skuldsatt massa vänner eller sin syster som hon. Den här psykopaten fick inte komma på sin fars begravning ens. Ni förstår väl att det är mycket värre än Svt dokumentären visar. Hon sa att hon tjafsat med sin pappa och lagt på honom luren. Visst😁 Det är anledningen att resten av familjen inte låter henne komma till begravningen. Finns säkert saker hon har gjort som media eller vi här inte vet.

Golaren sa i en live sändning att han inte gick några pengar alls från Svt för dokumentären han var med i. Hoppas det gäller samma för henne med. Äckligt om hon fick betalt för att komma ut som offer.

Jag tycker inte att hon ska komma undan kronofogden skulder för alla dom hon bedrog.
Citera
2025-09-23, 04:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Borde inte hon vara utvisad därifrån? De här brotten blir man ju nästan utvisad för i sverige med om man inte har medborgarskap.

Hon åkte väl inte tillbaka till Etiopien, utan till Marocko? Hon nämnde något i avsnitt fem? att det skulle bli problem om hon åkte tillbaka.
Utvisad från Etiopien är det förövrigt ganska lätt att bli.
Citera
2025-09-23, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av podofil1981
Hon åkte väl inte tillbaka till Etiopien, utan till Marocko? Hon nämnde något i avsnitt fem? att det skulle bli problem om hon åkte tillbaka.
Utvisad från Etiopien är det förövrigt ganska lätt att bli.

Jag tror förövrigt inte att Ingela hade fått sitt E-Visa beviljat om hon ansökt om det, och även om hon fått det så hade hon förmodligen blivit nekad i passkontrollen på Bole och fått lämna landet med nästa flight.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in