Citat:
Ursprungligen postat av
Inspirit81
förklara för mig vad en normal människa gör snälla
Följer du själv normen?
Förbannade gris är det verklgen den ultimata kommenatern du har om mig? bättre kan du pojkspoling säger jag.
Du angriper alltså i sak och inte efter peson? vad tycker du om sossarnas lotterier där de lurar äldre människor?
Låt henne vara ifred nu hon håvade in pengar till gängkriminella, det är ganska tydligt du köper medias bild av händelsen och spelar dem i händerna.
En syndabock ville de ha och de fick dem, synd i dem stora fiskarna fick samma dom av dig för de ser du ju aldrig.
Är det manligt tycker du ödsla allt ditt hat emot en kvinna som inte har någonting kvar förutom sitt liv tänk dig för säger jag bara.
Hej,
Det känns som att det finns flera delar i det här. De större sakerna nämns ofta, men de mindre verkar glömmas bort. Menar du att någon annan skulle ha velat ha hotellövernattningarna när hon bodde på hotell, den enorma TV:n och ljudsystemet som hon beställde i mitt namn till huset där jag inte längre bodde, eller till och med hästens säng som också skickades dit?
Det jag inte förstår är varför hon inte ens betalade för bränslet när hon tankade bilen — det handlade om cirka 300 kronor. Bensinstationen ringde mig och hotade med polisanmälan eftersom de trodde att jag ”smitit” från betalningen, och en annan station skickade ett brev om samma sak där hon tydligen hade lämnat en telefon i pant. Det är därför jag aldrig tror på hennes försvar om att ”allt skulle betalas senare när saker ordnat upp sig”. Samtidigt tog hon ju lån och kreditkort på flera hundra tusen kronor – så pengar fanns ju.
En annan sak jag fortfarande undrar över är varför hon aldrig betalade hyra, el och försäkring för huset vi bodde i tillsammans under en period. Jag visste inte ens att allt stod i mitt namn när jag gav henne min halva av kostnaden. Vad hände med de pengarna jag gav henne – de kom ju från mitt socialbidrag?
Och varför var hela huset fullt av undangömda brev? När polisen gjorde husrannsakan hittade de brev adresserade till mig gömda bakom listerna under köksskåpen och på andra ställen ingen normalt skulle leta på. Så gör man inte om man inte har något att dölja. Hon om någon borde förstå att det är olagligt att ta någon annans post.
Jag såg aldrig några påminnelser på de saker som stod i mitt namn men som hon lät bli att betala.
Du säger att hon gjorde detta för någon annan — men vem? Du får gärna förklara. Du kan skriva det privat till mig här om du inte vill skriva öppet. Den enda som faktiskt bodde i huset och använde TV-systemet för 30 000 och sängen för 50 000 var hennes dotter och Adam. Så jag antar att du syftar på Adam då? För dottern var ju bara 7–8 år.