AA medger att han levt i en verklighetsfrånvänd bubbla. Det är vi många som tyckt de senaste åren, men AA menar att den bubblan bara varit den senaste veckan. Han har fokuserat fullt ut på Fridrotts VM o inte tänkt på hushållets massiva utgifter i september som snart ska betalas. Nu kommer den bistra verkligheten ikapp. Mer om det nedan.
Förra veckan bröts AAs långa nedgångssvit med en uppgång på 17K
AA har just nu EK 730K / lån 1229K (37/63). Han är -32% /-341K sedan årsskiftet.
Projekt med "9/4" som alltså gick ut på att företagsportföljen skulle öka med 400% mellan 9 april o årsskiftet är just nu +96% Företagsportföljen är dock -31% / -179K sedan årsskiftet
Buffert 160K + belåning.
AA har hittills i år bidragit med följande summor till hushållet (tom aug utläser jag det som)
Uttag "de sex portföljerna hittills 2025" 140K
Uttag bufferten (o sällanköpsportf) 2025

165K
YT: 162K
Familia AA har räkningar på 90K som ska betalas i september. Av dessa förväntas AA betala 60K. Lite fixar han via YT, frågan är vilken eller vilka portföljer som får bidra med resterande? Bufferten

? AA har inte bestämt sig ännu.
För två veckor sedan var han säker på att aldrig behöva jobba igen, nu låter det så här: "jag är beroende av att aktierna ökar i värde annars får jag ändra mitt liv i grunden o det har jag ingen lust med. Men det ordnar sig." Vi har hört det förut, allting upprepar sig i denna evighetslånga dokusåpa.
Sambons tjänstepension börjar ticka in men bara små summor. Från våren nästa år kommer det ge 10K/ månad. Från dec nästa år kommer AAs tjp ge 15K/ mån. Frågan han borde ställa sig är hur länge tjp räcker, den är ju inte speciellt stor. AAs blir däremot åter verklighetsfrånvänd och oroar sig att han inom några år kommer ha gigantiska summor i förmögenhet pga ständigt stigande utbetalningar från tjp.
Stora innehav är Hexatronic, AMD, Nvidia, Alcadon o Transtema. AA medger att om han varit all in i Hextronic hela året i de belånade portföljerna hade de blivit överbelånade och utraderade. Men AA har ju klokt nog haft fler aktier i portföljerna

AA är enbart all in i Hexatr i helt obelånade portföljer. AA kan det här med riskhantering