Citat:
Ursprungligen postat av
jack.daniels
Det räcker nog att hon ser (och hör) honom i vardagen, tror inte hon sitter och kollar på hans kanaler? Och han har ju bevisligen prickat rätt en gång tidigare, så hon kanske litar på att han ”gamblar” ihop till det där semesterboendet!
Drama ur verkligheten. S=Sambo
S: Dom säger på stan att affärerna inte går så bra?
AA: Vem säger så?
S: Det skrivs på Flashback
AA: Där finns bara en massa losers. Typer som bara satsar på Investor, SAAB, Atlas och andra loserbolag.
S: Men dom säger att vi förlorat en massa på ett bolag som heter Hexaklorofen
AA: Hexa är börsens bästa bolag! Att Hexa väntar med att stiga visar bara att börsen är full med losers. Dumhuvuden!
S: Men är det inte dumt att kursen sjunker?
AA: Det kan losers tro. Men jag kallar det för kursparadoxen. Ju mer kursen går ner, dessto fler aktier kan vi köpa. Det är skenbart dåligt, men de fallande kurserna gör att vi kunnat skaffa mer än 75000 aktier. Det är bara losers som säger att det är dpligt. Jag säger snitta ner!!
S: Men varför ska vi ta ut min tjänstepension? Jag arbetar ju!
AA: Losers älskar att betala skatt. Genom att hålla nere kapitalvinsterna undviker vi att betala skatt. Genom att göra en massa förluster får vi inga inkomster alls och alltså ingen skatt alls. Men sådana finesser fattar inte losergänget.
S; Men hur blir det med huset i Spanien?
AA: Jag säger bara "global uppvärmning". Snart är Spanien obeboligt. Falkenberg blir det nya Malaga. Båstad blir som Gibraltar. Det losers som sitter i Toscana eller i San Sebastian eller Algarve eller Dubrovnik har inte fattat något.
S: Hur har du blivit så kunnig?
AA: Jag är modig. Jag ser möjligheter. Jag kör mc utan hjälm, jag kan köra. I morgon ska jag hoppa från flygplan utan fallskärm. Jag är modig och räknar ut hur man gör. Inte som losers gör.