Citat:
Ursprungligen postat av
Josefsmaria66
Som jag skrev då, att det var DU som tog upp det. Ja självklart, det brukar vara polisen som utreder brott 😉 Men det finns inget misstänkt brott.
Skatteverket hjälper visst till med frågor om folkbokföring osv. Nåt om skyddade identiteter har inte jag nämnt om och heller inte den instans du syftar på då.
Detta handlar inte om dispens. Reglerna gäller alla men allas situationer är inte exakt lika.
Skillnaden på dig och mig när vi skriver är att jag skriver hur saker är här och nu. (Och vad som har hänt) Du skriver om saker och vad som kan hända om saker som aldrig ens kommer vara aktuella eller varit aktuella.
Ja de hjälper till med frågor.
Jag tog upp det då det står i tråden att det är folkbokföringsbrott och skrev att det inte behöver vara det men en eventuell polisutredning kommer att visa det för ingen i tråden vet om det är eller inte.
Men fattar att man kan tro det då Nicci säger att hon ska bo kvar hemma i Stockholm för att hennes arbetsplats är där och sedan i nästa intervju har ett hemma hos reportage i Karlstad.
De är båda två offentliga personer och som Viktor sa är det för honom en obekväm upplevelse med allt som skrivs men för Nicci är allt som skrivs positivt (även om det är negativt) då sociala medier är hennes jobb.
Nej såklart har de inte skyddad identitet med det är endast då som folkbokförings adress saknas.
(Enda undantaget enligt Skatteverkets hemsida.)
Nackdelen med att vara influencer är att man vill visa upp sig på sociala medier men samtidigt sätter man krokben för sig själv när man säger olika saker från dag till dag i media.
Man kan inte både äta kakan och ha den kvar.