2025-09-21, 16:30
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Mmm. Ja, N är riktigt bra på att ragga och har inte heller dragit sig för att ragga på redan upptagna män/killar. 🤮

Sitter med Morsan i soffan och kollar in NHL/SHL stjärnor för att sedan försöka fånga in någon/några av dem i håven, oavsett bakgrund och eller historia.

Finns det bara pengar och stjärnstatus att hämta så råder inga hinder för N. Att andra människor kan såras längs vägen är för henne helt ovidkommande.

N besitter ett Riktigt osmakligt beteende.......

Me, Myself and I i alla lägen.

Hon vill nog gå upp lite i status, inte för att det är hög status att vara hockeyfru, men det är ju högre än det trashiga förflutna som N kommer ifrån och fortfarande är.

Men hon verkar lyckats.. Såg att Aftonbladet besökte Lodin och numera Nicii och gjorde ett inslag, ett sådant där klassiskt hembesök hos en idrottare.
Citera
2025-09-21, 16:33
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abrakadabra77
Det finns faktiskt en del som har ett missbruk bakom sig. Du hittar om du söker.

Okej, länka i så fall. Det ska röra sig om en profilerad spelare. En stjärna i SHL. En spelare som varit över och försökt ta en plats i NHL.
Citera
2025-09-21, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Det är endast när det ska deklareras som termen dubbel bosättning används och endast då det granskas.
I första skedet får man endast avslag ingen big deal men det är då Skatteverket kan ta ett beslut för granskning och då är det polisen som utreder.

(Sedan kan vem som helst göra anmälan, om du läser nyheterna så är det ofta grannar som kollar upp varandra och har även stått om flera fall där en BRF eller hyresvärd inte har godkänt och de har då gjort anmälan.

Intressant att det finns ett polisärende, det har jag inte hört något om förrän nu när du skrev det.
Här är din text som skriver om ett specifikt ärende:
"Det är väl det du syftar på att polisärendet handlar om"
Det var ju du som skrev allra längst ner att det var ett polisärende. Jag har inte sagt ett ord om det förrän jag citerade vad du skrev 😁
Jag vet bara att dom har fått information av var dom kan stå folkbokförda och varför dom kan kan stå folkbokförda som dom gör. Skatteverket hjälper till även med det.
Senast redigerad av Josefsmaria66 2025-09-21 kl. 16:37.
Citera
2025-09-21, 16:41
Medlem
Citat:
Mmm. Ja, N är riktigt bra på att ragga och har inte heller dragit sig för att ragga på redan upptagna män/killar. 🤮

Sitter med Morsan i soffan och kollar in NHL/SHL stjärnor för att sedan försöka fånga in någon/några av dem i håven, oavsett bakgrund och eller historia.

Finns det bara pengar och stjärnstatus att hämta så råder inga hinder för N. Att andra människor kan såras längs vägen är för henne helt ovidkommande.

N besitter ett Riktigt osmakligt beteende.......

Me, Myself and I i alla lägen.
Visst är hon bra på att ragga om det är samma sak som att få killarna att vilja ha henne …en del även när hon har lämnat dom . Nånting har hon ju uppenbarligen som killar vill ha 😁
Citera
2025-09-21, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Bland profilerade stjärnspelare i SHL så är han nog ganska ensam om det.
Så kan man ju också se på det om man vill 😊
Citera
2025-09-21, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Visst är hon bra på att ragga om det är samma sak som att få killarna att vilja ha henne …en del även när hon har lämnat dom . Nånting har hon ju uppenbarligen som killar vill ha 😁

Tycker du som mamma att det är moget & ok att din dotter raggat på upptagna killar!? Märkligt beteende du har alltså och tyvärr har det ju smittat av sig på Nicci 😱

Konstigt att det bara ska behaga er & varför är ni så förstående mot Viktor men inte Andreas?
Citera
2025-09-21, 16:57
Medlem
Citat:
Okej, länka i så fall. Det ska röra sig om en profilerad spelare. En stjärna i SHL. En spelare som varit över och försökt ta en plats i NHL.
Jag länkar privat till dig.
Citera
2025-09-21, 17:06
Medlem
Citat:
Hon vill nog gå upp lite i status, inte för att det är hög status att vara hockeyfru, men det är ju högre än det trashiga förflutna som N kommer ifrån och fortfarande är.

Men hon verkar lyckats.. Såg att Aftonbladet besökte Lodin och numera Nicii och gjorde ett inslag, ett sådant där klassiskt hembesök hos en idrottare.
Ja hon har ju definitivt fått till det nu med en kanonkille. (Oavsett vad han jobbar med) Tycker själv det är först nu hon har en riktig kille (make tillåmed) istället för dom stolpskott hon haft innan.
Citera
2025-09-21, 17:41
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Det var ju du som skrev allra längst ner att det var ett polisärende. Jag har inte sagt ett ord om det förrän jag citerade vad du skrev 😁
Jag vet bara att dom har fått information av var dom kan stå folkbokförda och varför dom kan kan stå folkbokförda som dom gör. Skatteverket hjälper till även med det.

Ja det blir det om det finns misstankar om folkbokföringsbrott.

Nej du har fel det är inte Skatteverket.
Finns andra instanser om någon har skyddad identitet men varken Nicci och Viktor har det.

Så nej det finns ingen dispens, reglerna är klara och tydliga.
Citera
2025-09-21, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Ja det blir det om det finns misstankar om folkbokföringsbrott.

Nej du har fel det är inte Skatteverket.
Finns andra instanser om någon har skyddad identitet men varken Nicci och Viktor har det.

Så nej det finns ingen dispens, reglerna är klara och tydliga.
Som jag skrev då, att det var DU som tog upp det. Ja självklart, det brukar vara polisen som utreder brott 😉 Men det finns inget misstänkt brott.
Skatteverket hjälper visst till med frågor om folkbokföring osv. Nåt om skyddade identiteter har inte jag nämnt om och heller inte den instans du syftar på då.
Detta handlar inte om dispens. Reglerna gäller alla men allas situationer är inte exakt lika.

Skillnaden på dig och mig när vi skriver är att jag skriver hur saker är här och nu. (Och vad som har hänt) Du skriver om saker och vad som kan hända om saker som aldrig ens kommer vara aktuella eller varit aktuella.

Skulle vara intressant att veta vart du vänder dig om du skall ta reda på vart du skall vara folkbokförd?
Senast redigerad av Josefsmaria66 2025-09-21 kl. 18:04.
Citera
2025-09-21, 17:57
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rabarberjordgubb
https://ibb.co/1GhJJHjF

aj aj aj, här hade dom ju börjat ses. Grävde lite och Nicci har postat en ”thanks, 2024” post/reel på insta den 17 dec där ett klipp innehåller att dom tittar på en match på tv mellan LHC och FBK 🤔

Adam Ollas Mattsson spelar ju också i FBK.

Citat:
Ok. Då stämmer nog ryktet om att N skickade ett pm till V Okt/Nov 2024 på IG.

De två har verkligen rusat fram....😵‍💫

Inte ens känt varandra i ett år och bara träffats sporadiskt. Det tar ju sin tid att lära känna alla sidor av en person......

Nu är de gifta och ska ha barn tillsammans.

Började N planera in ett syskon till C direkt efter första dejten med V?

Här snackar vi speed-dejting som heter duga!!!

Hon kan ha skrivit då men han är inte ensam om att ha fått DM's.

Citat:
Ursprungligen postat av Tacosaurus
Någon som vet om N och Adam Mattsson ollas träffats någon gång?

Enligt Nicci själv är hon vän med Adam Ollas Mattsson och de har träffats och tittat på film.
I januari/februari flyttar hans tjej och vid den tidpunkten dejtar Viktor två andra (som jag vet).

Det var efter detta som hon och Viktor började ses.
Jag hörde i slutet av januari och början på februari.

Men allt går lika snabbt för båda två.
Nicci visste jag sedan tidigare och nu vet jag att Viktor är likadan så man ska inte bara klandra henne för han är vuxen och kan fatta egna beslut.
Citera
2025-09-21, 18:12
Medlem
Citat:
Ja hon har ju definitivt fått till det nu med en kanonkille. (Oavsett vad han jobbar med) Tycker själv det är först nu hon har en riktig kille (make tillåmed) istället för dom stolpskott hon haft innan.

"En riktig kille & Make &
Alla de andra N träffat är Stolpskott.....🙈
Hm....

(Så ex. A är ett stolpskott för att han önskade att få lära känna sin dåvarande flickvän (N) ordentligt och skapa ett gemensamt hem med henne innan de som par gick vidare med barn och giftemål)???
Är man ett stolpskott för att det även gick väldigt snabbt med A och att han mentalt kanske inte hann med i alla svängarna med N?

Hur definierar du ordet stolpskott?

Är det enbart N:s vilja som gäller och betyder något i en relation och om Killen inte rättar in sig i det ledet så är han inte vatten värd??

Säger inte att inte V är en bra kille men för den sakens skull behöver inte alla andra N haft en relation med vara mindre värda.
Senast redigerad av Artmovie 2025-09-21 kl. 19:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in