Citat:
Ursprungligen postat av
Anso22
Förklara för mig en gång för alla- hur kan det bli löjligare att försvara en människa än att nagelfara och klaga/ gnälla/ håna varenda liten detalj i varenda steg människan tar?
Hur kan man tycka det är löjligt att någon försvarar någon som man själv sitter och gnäller på dag efter dag? Vad blir skillnaden?
H är så väldigt mycket starkare än oss alla här som fortsätter - ingen behöver säga att hon måste för pengarna, för det måste alla, jobba. Trots det är människor utbrända eller sjukskrivna av andra anledningar. Hanna är stark som står ut med det som pågår här inne!
När man hör talas om den här tråden så har jag aldrig hört någon sagt ”och så finns det någon som försvarar H där inne”. Jag har bara hört att det är fruktansvärt hur vuxna människor håller på, faktiskt.
Nu ska jag svara dig också och det blir sista gången detta med och jag hoppas du förstår vad jag menar.
Jag skriver här när jag tycker Hanna gör något bra men också när jag tycker hon gör något dåligt. Det är det som är meningen. Att diskutera hennes jobb på instagram. Antingen tycker man det är bra eller dåligt. Det får man lov att göra.
Det som blir oerhört jobbigt är att OM man tycker något är dåligt då blir man attackerad direkt av ett gäng som bara måste försvara så till den milda grad så man blir helt matt. Varför? Tycker man något är dåligt så får man säga det i ett diskussionsforum.
När man skriver att man tycker något är bra, vilket jag gör ibland så har jag icke en gång blivit attackerad på det viset. Inte en gång. Ingen har citerat mina rader och skrivit att jag är förfärlig, dålig mm för att jag tycker något är positivt. Det händer bara när man säger något negativt. Och det är en liten grupp här som verkar ha det som sitt kall att attackera alla som inte tycker allt är bra.
Så, detta försvarandet blir löjligt i längden då alla kan skriva vad de tycker och låta bli att attackera. Skriv vad du tycker om hennes arbete. Thats it.