2025-09-19, 17:22
Citat:
Ursprungligen postat av Beckahesten
Är det bara jag som gillar tråkig vardag och att se någon annan plocka disk? Men jag hoppas den nya medicinen funkar nu så den här tågkraschen som är hennes hud kan lugna ner sig.

Sedan förstår jag inte grejen att packa in ansiktet i zinksalva, det är utöver uttorkande också mycket fett och täpper till porerna och det är väl aldrig bra i ansiktet öht.

Nja att plocka ur disken och filma väg i nästan varje vlogg är rätt trist faktiskt. Känns mer som utfyllnad så den inte blir för kort.
Zinksalva flera gånger om dagen är inte alls bra oavsett var på kroppen. Torkar ut nåt fruktansvärt.
Citera
2025-09-19, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckahesten
Är det bara jag som gillar tråkig vardag och att se någon annan plocka disk? Men jag hoppas den nya medicinen funkar nu så den här tågkraschen som är hennes hud kan lugna ner sig.

Sedan förstår jag inte grejen att packa in ansiktet i zinksalva, det är utöver uttorkande också mycket fett och täpper till porerna och det är väl aldrig bra i ansiktet öht.

Helt okej visa vardagen, den vill man se men inte samma sak varje video.

Jo, man använder ofta zinksalva på eksem, utslag eller vätskande hud, men hennes hud har senaste året varit för dålig för att zinksalva ska funka och ens vara rimligt. Hennes hud har ju varit sprucken och på sår är inte zinksalva så bra i längden. Har man mindre sår kan zinksalva skydda, men hennes sår läker aldrig.
Citera
2025-09-20, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puckolina55
Fattar inte att folk gillar hennes vloggar. Tänk om hon kunde röja upp sitt hem när hon blir frisk.
Ser ut som en loppis i varje rum. Med skit överallt..

Jag tittar på vloggen snabbt ..spolar mycket..saknar förra Ellie när hon nästan var normal i huvudet🤣🤣

jag tycke hon var intressant när hon började prata om huset och flytten.. men nu är hon bara en egoist.. tänk vad barnen och killen måste vara trötta på hennes tjat!
Citera
2025-09-20, 12:23
Medlem
Undra vad hon har för inställning till homeopaten nu. Och till homeopati överlag. Undra om hon lärt sig nåt.

All kosttillskott kan hon sluta med. Äter man en normalkost överlag så klarar man sig utan kosttillskott
Intressant artikel från Livsmedelsverket

https://www.livsmedelsverket.se/livs...tra-vitaminer/
Citera
2025-09-20, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Helt okej visa vardagen, den vill man se men inte samma sak varje video.

Jo, man använder ofta zinksalva på eksem, utslag eller vätskande hud, men hennes hud har senaste året varit för dålig för att zinksalva ska funka och ens vara rimligt. Hennes hud har ju varit sprucken och på sår är inte zinksalva så bra i längden. Har man mindre sår kan zinksalva skydda, men hennes sår läker aldrig.
Kollade en reels och hennes jävla dagens ord. Låter som om hon skrivit det själv. Men hon hittar texter tydligen och ändrar om dom..

Googlade hennes text och fick upp liknade saker som hon säger
Citera
2025-09-20, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puckolina55
Kollade en reels och hennes jävla dagens ord. Låter som om hon skrivit det själv. Men hon hittar texter tydligen och ändrar om dom..

Googlade hennes text och fick upp liknade saker som hon säger
Hon sno sina danser och andras citat från TikTok och publicera det som sitt eget.
Citera
2025-09-20, 15:20
Medlem
Eg0x3s avatar
På insta ber hon alla sluta skrämma henne o så berättar hon att hon ska få börja med medicinen på måndag o även påbörja en smärtplanering… o så avslutar hon med att hon har lagat leverpastej i dag o bakar bröd…

Lite förbryllande att hon fixar att stå i köket med sådan smärta som t o m kräver smärtplanering.

Lika förbryllande är det när hon säger att hon varit till vården så många ggr, varit till akuten så många ggr, ringt 1177 ta mig tusan hela tiden… hon som tydligt deklarerat att vården är skit o att hon ska läka inifrån med bra kost… hycklare!

Allt detta säger hon med gråten i halsen.

Nej jag kan inte tycka synd om henne i dag heller.
Citera
2025-09-20, 15:39
Medlem
https://www.netdoktor.se/hud-har/eks...k-dermatit-23/

https://astmaoallergiforbundet.se/at...tisonberoende/
Citera
2025-09-20, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3
På insta ber hon alla sluta skrämma henne o så berättar hon att hon ska få börja med medicinen på måndag o även påbörja en smärtplanering… o så avslutar hon med att hon har lagat leverpastej i dag o bakar bröd…

Lite förbryllande att hon fixar att stå i köket med sådan smärta som t o m kräver smärtplanering.

Lika förbryllande är det när hon säger att hon varit till vården så många ggr, varit till akuten så många ggr, ringt 1177 ta mig tusan hela tiden… hon som tydligt deklarerat att vården är skit o att hon ska läka inifrån med bra kost… hycklare!

Allt detta säger hon med gråten i halsen.

Nej jag kan inte tycka synd om henne i dag heller.

"Jag litar bara på vad min homeopat säger"
Det har hon sagt i flera vloggar och på insta.
"Jag ska läka inifrån och inte ta några läkemedel eller kortison"

Ta din kortison och medicin och sluta med att provocera fram reaktioner och den ständiga sökandet efter uppmärksamhet.

Ja du kan få sepsis av betydligt mindre sår. Och det kan gå fort. Inom 24 timmar så kan du ligga på bårhuset! Tänk på dina ungar nån gång! Vill du inte se Mellon växa upp? Utsätta även honom för trauman som du gjort mot din trio. Familjehem är vill inget man vill önska sina barn. Finns många bra familjehem men också några dåliga. Stefan kan inte ta hand om Mellon då han jobbar borta i veckorna. Hans bio pappa har han aldrig fått träffa.

Väx upp Ellie och bete dig som en vuxen och sluta med ditt skadebeteende.
Senast redigerad av Stoltmamma26 2025-09-20 kl. 15:47.
Citera
2025-09-20, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltmamma26
"Jag litar bara på vad min homeopat säger"
Det har hon sagt i flera vloggar och på insta.
"Jag ska läka inifrån och inte ta några läkemedel eller kortison"

Ta din kortison och medicin och sluta med att provocera fram reaktioner och den ständiga sökandet efter uppmärksamhet.

Ja du kan få sepsis av betydligt mindre sår. Och det kan gå fort. Inom 24 timmar så kan du ligga på bårhuset! Tänk på dina ungar nån gång! Vill du inte se Mellon växa upp? Utsätta även honom för trauman som du gjort mot din trio. Familjehem är vill inget man vill önska sina barn. Finns många bra familjehem men också några dåliga. Stefan kan inte ta hand om Mellon då han jobbar borta i veckorna. Hans bio pappa har han aldrig fått träffa.

Väx upp Ellie och bete dig som en vuxen och sluta med ditt skadebeteende.

VAR FLERA MÅNADER SEN SOM JAG SKREV ATT HON KOMMER FÅ SEPSIS OCH INTE LEVA ÅRET UT! SE NU VAR HON ÄR
Citera
2025-09-20, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltmamma26
VAR FLERA MÅNADER SEN SOM JAG SKREV ATT HON KOMMER FÅ SEPSIS OCH INTE LEVA ÅRET UT! SE NU VAR HON ÄR
"OCH INTE LEVA ÅRET UT!" Det var hårda ord.
Citera
2025-09-20, 22:29
Medlem
Beckahestens avatar
Ja, sepsis har jag tänkt på mycket på sedan det började bli någon slags gore fest av alltihopa med konstant sprickande och rinnande hud i kombination med dålig hygien. Det är bara faktum att det kan ske och jag hoppas hon skärper sig nu och börjar använda vården.

Onödigt att gå runt som ett brännskadeoffer när det inte ens är något mysterium utan eksem som hon redan har diagnos på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in