Citat:
Ursprungligen postat av
needAlife
Lol nej det är säkert bara en slump att vi gick från kanske det bästa land världen någonsin skådat till kaoset vi har idag. Hmmmm, skedde det någonting under dessa 50 år? Hmmmm. Ja just ja, vi importerade två miljoner människor, många som har en radikalt annorlunda kultur och/eller religion men det är ju helt fine. Vi lär de bara nationalsången och vad midsommar är så tar vi det därifrån. Just ja, vi sätter dem alla i lägenheter där inga svenskar finns och ger dem bidrag på svenskarnas bekostnad. Sjukt bra ide!
Alltså den back-lash som kommer komma är galen. Vi svenskar har verkligen tröttnat. Innan kunde vi ändå tänka oss viss invandring, nu är det bara ut med alla som gäller. Skiter i vilket parti det är men de första som föreslår total återvandring får mitt stöd.
Jag har inte sagt, är det har 0 påverkan. Ja, invandringen påverkar. Speciellt om man tar väldigt många under en period.
Bara det att ALLA problem beror inte på invandring och en del har vi sedan tidigare. Alltid enkelt att peka ut 1 st syndabock(invandrarna). Många invandrare(dom allra flesta) sköter ju sig, och gör sitt bästa, och håller ej på med grov kriminalitet.
Ingen har sagt att svenskar vi ha okontrollerad invandring. I stort sett alla partier vill kraftigt begränsa.
Att vi tog för många på kort tid, är ju en orsak till att det inte gått att få tillräckligt många jobb. Det går inte utbilda, informera, skapa den typen av jobb, så fort.
Tänk på alla barn som fötts här, ska dom också skickas hem? Jag ser 0 tänkbara problem med barn som fötts här av invandrarföräldrar, och jag vill inte skicka hem deras föräldrar heller. Men klart är att vi inte kan ta mycket invandrare under lång tid framåt. Tror dom flesta invandrare fattar detta också, att vi inte kan ta för mycket under lång tid. Skicka tillbaka skötsamma personer och barn, tror jag är en dum ide, och dessutom rätt oempatiskt.
Ingen är tvungen att gilla någon annan(t.ex. invandrare). Men nu är dom här och nu får vi göra det bästa och mest realistiska av situationen. Skicka hem är bl.a. inte realistiskt. Det låter säkert enkelt, men är ogenomförbart och skulle aldrig få ett så brett stöd.