2025-09-11, 18:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det är enorma pengar i denna industri tyvärr och en närmast totalt skyddad smutsig verkstad bakom sekretessens murar. Så fort det finns pengar finns det människor som är beredda att gå över lik för att berika sig. Så även på barnens bekostnad dessvärre.

Att människor som jobbar för kommunen tillåter detta övergrepp är oförståeligt.
Citera
2025-09-11, 18:57
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
Att människor som jobbar för kommunen tillåter detta övergrepp är oförståeligt.

De är en del av problemet och får betalt för andras lidande. Det borde verkligen tillsättas en rejäl granskning bakom sekretessen för att få klarhet i vad det är egentligen som pågår. Det är för många "fallet Adam" för att det skulle handla om enskilda fall och "konspirataionsteorier".
Citera
2025-09-11, 19:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfensi
Det är svårt att förstå den nästan absurda besattheten av ämnen som pedofili och nazism, och den generaliserade tron på att alla familjehem skulle vara dåliga inom Family United.
Man undrar vad som ligger bakom ett sådant beteende. Kan det vara så att det är deras egna traumatiska upplevelser som talar, att de själva har blivit utsatta för övergrepp som barn eller varit placerade i dåliga familjehem ? Att de nu, med sina ord, projicerar sina egna erfarenheter på andra.
Kanske har de under sin egen uppväxt ständigt fått höra att de är "fula", "feta", "idioter" och "äckliga".Det är kanske deras sätt att bearbeta sina egna trauman, genom att sprida hat.
Det som är mest anmärkningsvärt är dock ironin i det hela. Fia, som är en av de centrala figurerna, har själv uttryckt att vuxna som baktalar och kränker andra har haft en "skitbarndom med värdelösa föräldrar". Det är hennes egna ord, inte mina. Då kan man inte låta bli att undra hur hon själv resonerar kring sitt eget beteende, och om hon tycker att det är ett resultat av hennes egen uppväxt.
Jag skulle vilja förstå hur en person kan motivera sitt offentliga skällande och sitt kränkande språk, samtidigt som de själva pekar på att ett sådant beteende är en konsekvens av dålig uppfostran.

Du är besatt
Citera
2025-09-11, 19:27
Medlem
Citat:
Det är svårt att förstå den nästan absurda besattheten av ämnen som pedofili och nazism, och den generaliserade tron på att alla familjehem skulle vara dåliga inom Family United.
Man undrar vad som ligger bakom ett sådant beteende. Kan det vara så att det är deras egna traumatiska upplevelser som talar, att de själva har blivit utsatta för övergrepp som barn eller varit placerade i dåliga familjehem ? Att de nu, med sina ord, projicerar sina egna erfarenheter på andra.
Kanske har de under sin egen uppväxt ständigt fått höra att de är "fula", "feta", "idioter" och "äckliga".Det är kanske deras sätt att bearbeta sina egna trauman, genom att sprida hat.
Det som är mest anmärkningsvärt är dock ironin i det hela. Fia, som är en av de centrala figurerna, har själv uttryckt att vuxna som baktalar och kränker andra har haft en "skitbarndom med värdelösa föräldrar". Det är hennes egna ord, inte mina. Då kan man inte låta bli att undra hur hon själv resonerar kring sitt eget beteende, och om hon tycker att det är ett resultat av hennes egen uppväxt.
Jag skulle vilja förstå hur en person kan motivera sitt offentliga skällande och sitt kränkande språk, samtidigt som de själva pekar på att ett sådant beteende är en konsekvens av dålig uppfostran.

Du förföljer ju mig så du vet redan varför jag säger det jag säger jag har förklarat det gång på gång i mina lives. När jag kallar socialtjänsten för nazister är det för att det bara finns en historisk jämförelse som räcker för att beskriva socialtjänstens systematiska och ondskefulla handlingar mot barn och familjer i detta land. Sverige var också födelseplatsen för rasbiologin och vårt land lärde upp Göring och andra så jo, kopplingen är högst relevant.

Och när jag tar upp pedofiler handlar det inte om mig, utan om alla de föräldrar jag varit i kontakt med där barn blivit regelrätt våldtagna och socialtjänsten blundat. Det är avskyvärda historier, men du vill inte prata om det, du vill bara projicera ditt hat för mig och smutskasta mig. Gång på gång har jag bett dig, lämna mig ifred!

Det du inte fattar är att jag inte startar några attacker. Jag ger svar på tal när jag blir attackerad. Precis som nu. Skillnaden mellan dig och mig är att jag pratar om verkliga övergrepp och orättvisor, medan du förföljer och hetsar mot en enskild person.

Jag står upp mot dem som förstörde min familj och mina barn. Jag står upp för dem som fått gå igenom socialtjänstens vanvård och övergrepp. Du sitter bakom skärmen och hatar mig, du bidrar inte med något, du skyddar inte någon, du bara skadar inget annat.
Citera
2025-09-11, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Familyunited
Du förföljer ju mig så du vet redan varför jag säger det jag säger jag har förklarat det gång på gång i mina lives. När jag kallar socialtjänsten för nazister är det för att det bara finns en historisk jämförelse som räcker för att beskriva socialtjänstens systematiska och ondskefulla handlingar mot barn och familjer i detta land. Sverige var också födelseplatsen för rasbiologin och vårt land lärde upp Göring och andra så jo, kopplingen är högst relevant.

Och när jag tar upp pedofiler handlar det inte om mig, utan om alla de föräldrar jag varit i kontakt med där barn blivit regelrätt våldtagna och socialtjänsten blundat. Det är avskyvärda historier, men du vill inte prata om det, du vill bara projicera ditt hat för mig och smutskasta mig. Gång på gång har jag bett dig, lämna mig ifred!

Det du inte fattar är att jag inte startar några attacker. Jag ger svar på tal när jag blir attackerad. Precis som nu. Skillnaden mellan dig och mig är att jag pratar om verkliga övergrepp och orättvisor, medan du förföljer och hetsar mot en enskild person.

Jag står upp mot dem som förstörde min familj och mina barn. Jag står upp för dem som fått gå igenom socialtjänstens vanvård och övergrepp. Du sitter bakom skärmen och hatar mig, du bidrar inte med något, du skyddar inte någon, du bara skadar inget annat.

Jag vill att du ska förstå att det går att ha en annan åsikt utan att det handlar om hat. Det känns som att du är så fast i tanken att alla som inte håller med dig genast hatar dig.
Ditt beteende är sannolikt anledningen till den negativa feedback du får...

Senast redigerad av Wolfensi 2025-09-11 kl. 20:13.
Citera
2025-09-12, 01:08
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
Jag vet att det du säger inte är sant. FU har inte sagt att det är deras demonstration. Det var en stor demonstration kanske inte storartad men det har inte jag hört henne säga. Kanske du drömde om det eftersom ditt liv verkar kretsa kring just FU.

FU bestämmer inte över någon, det har ju dom berättat och pratat om gång på gång.

Det är tydligt att ingen från FU inte vill ha med dig alls att göra så du skriver falska uppgifter om deras ekonomi.

Att någon bestämmer över någon annan är inte definitionen för en sekt bara för att Fia påstår det. Är varje arbetsplats med en chef, varje organisation med en ordförande etc en sekt då?

Vem bestämmer i jehovas vittnen t ex? FU har ett sektliknande beteende, de för en agenda och manipulerar utsatta föräldrar. Ser du inte det är du blind.
Citera
2025-09-12, 06:26
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Att någon bestämmer över någon annan är inte definitionen för en sekt bara för att Fia påstår det. Är varje arbetsplats med en chef, varje organisation med en ordförande etc en sekt då?

Vem bestämmer i jehovas vittnen t ex? FU har ett sektliknande beteende, de för en agenda och manipulerar utsatta föräldrar. Ser du inte det är du blind.

Kommuner är en sektliknande rörelse där alla skyddar varandra ändå upp till högsta ledning oavsett vad tjänstemännen gjort.

Problemet är att tjänstemän på socialtjänsten har en särskilt skyddad ställning där de kan göra i stort sett vad som helst "i barnens namn" och komma undan med det, till skillnad mot exempelvis hemtjänstpersonal som gjort något fel som sägs upp direkt eller stängs av.

Egentligen vet kommunledningen om att det fuskas och ljugs i socialtjänstens barnutredningar, men det accepteras eftersom skydd av barn verkar anses viktigare än föräldrars rätt till rättssäkerhet.

Fia är inte helt fel ute här, eftersom beteendet påminner starkt om en sekt. Den som går emot sekten och säger sanningen riskerar uteslutning och utfrysning.

Vi såg det tydligt i fallet Adam. Det kom in en manlig socialsekreterare som såg vad som var fel. Vad hände? Jo han blev snabbt bortkopplad från fallet.

Vi ser det med chefer på SIS som uppmärksammar allvarliga brister. De köps ut och stängs av...

Detta påminner starkt om hur sekter fungerar och det inte så konstigt att Fia kallar soc för sekt som de beter sig.
Citera
2025-09-12, 09:09
Medlem
Fia utnyttjar psykiskt utsatta individer genom att piska upp hat mot socialtjänsten. Hon får dem att tro att det är en bra strategi att lägga sin tid på att sitta i livestreams, skrika glåpord mot myndigheter och anmäla alla i sin omgivning. Detta beteende tycks syfta till att förvandla föräldrarna till rättshaverister, vilket bara förvärrar deras situation.
Istället för att erbjuda riktigt stöd, gör hon tvärtom – hon uppmuntrar dem att göra saker som i slutändan leder till att deras barn tas ifrån dem.

Hon vrider ofta på sanningen och förvränger juridiska begrepp för att passa sin egen agenda. Till exempel, om en domare avslår en ansökan, kallar hon det för ett "avvisande", trots att det är två helt olika saker. Genom att medvetet ge en felaktig bild av hur hon bemöts av myndigheterna, skapar hon en falsk berättelse om att hon är utsatt för orättvis behandling.

Alla som ifrågasätter hennes metoder, påståenden eller ger råd blir omedelbart blockerade. Fia varnar sedan sina följare för dessa personer, vilket är ett klassiskt sektbeteende. Genom att stänga ute alla kritiska röster skapar hon en sluten grupp där inga avvikande åsikter tolereras. Detta sätt att agera stärker hennes kontroll över gruppen och säkerställer att ingen information som går emot hennes desinformation får fäste hos följarna.
Citera
2025-09-12, 09:26
Medlem
Mrsmupps avatar
Socialtjänsten hyllas i pågående livesändning av sektledaren 😄
Hon varnar allmänheten om soc,BUP, domstolar osv ,allt är ruttet .
Senast redigerad av Mrsmupp 2025-09-12 kl. 09:29.
Citera
2025-09-12, 09:31
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Den som går emot sekten och säger sanningen riskerar uteslutning och utfrysning.

Detta hände med mamma Emm*, s

Hon gjorde som socialtjänsten sa, även om hon inte gillade dom, fick tillbaka sina barn. ingen i nätverket FU vart glada för hennes skull utan frös ut henne. Så utifrån din egna definition så är FU en sekt. Tack och hej.
Citera
2025-09-12, 09:33
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Alla som ifrågasätter hennes metoder, påståenden eller ger råd blir omedelbart blockerade.
Intressant att du anklagar Fia för exakt sådana metoder som socialtjänsten själv använder sig av.

Citat:
Fia varnar sedan sina följare för dessa personer, vilket är ett klassiskt sektbeteende.
Självklart måste man varna för socialtjänstens fulspel bakom sekretessens murar.

Citat:
Genom att stänga ute alla kritiska röster skapar hon en sluten grupp där inga avvikande åsikter tolereras.
Det är exakt så här soc jobbar bakom sekretessen. Kritiska röster stängs ute. Se fallet Adam för exempel från verkligheten när kritiska röster mot narrativet kommer in i form av en manlig socialsekreterare som såg att något var helgalet i dokumentationen.

Det är per definition ett sektbeteende och av en betydligt mer skadlig sort än Fias, eftersom det leder till att barn placeras felaktigt och olagligt under flera års tid till mycket höga kostnader både mentalt för barnet och familjen, men också för samhället.

Citat:
Detta sätt att agera stärker hennes kontroll över gruppen och säkerställer att ingen information som går emot hennes desinformation får fäste hos följarna.

Det är inte Fias budskap som är hotet här. Han har full rätt att yttra sina åsikter, även om du inte håller med henne och självklart rätt att blocka om den funktionen finns. Det är snarare vad som sker ostört bakom sekretessen inne på socialkontoren som är det verkliga hotet mot demokratin.

Och det börjar spricka i den fina fasaden. Därav det extremt aggressiva uppträdandet från statens sida och viftande med desiformationsstämpeln mm, så fort det inkommer kritik mot socialtjänsten.

Fia må ha brister i sitt föräldraskap, men allt är inte konspirationsteorier som kommer ur hennes mun med avseende på hur socialtjänsten jobbar bakom sekretessen. Tvärtom borde fler förstå det mycket allvarliga demokratiska problemet med LVU-processen i stort och att domstol och nämnder förs bakom ljuset gång efter annan.
Citera
2025-09-12, 09:39
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Detta hände med mamma Emm*, s

Hon gjorde som socialtjänsten sa, även om hon inte gillade dom, fick tillbaka sina barn. ingen i nätverket FU vart glada för hennes skull utan frös ut henne. Så utifrån din egna definition så är FU en sekt. Tack och hej.

Ja det kan hända, men ofta flyttar soc bara målstolparna hela tiden och oavsett vad föräldern gör så räcker det inte och allt blir ett moment 22 som kan pågå tills barnet blir vuxet, utan några som helst bevis. "Man vet aldrig vad som kan hända" eller "vi kan inte chansa" räcker som argument för soc.

Och det är precis det som är problemet med LVU-lagen.. Det är en skyddslagstiftning där man gett soc alldeles för mycket tolkningsföreträde med avseende på att bedöma risk. Felet är i grund och botten systemet med BBIC som ger slumpvisa slutsatser och bedömningar beroende på vilken handläggare som jobbat i ärendet och detta läggs alldeles för stor vikt vid i samband med att barn tvångsplaceras.

Lägg till att soc inte behöver spela med öppna kort för domstol och nämnd, vilket gör det omöjligt för föräldrar och barn att försvara sig i domstol, så får du ett rättssystem som hör hemma i forna DDR snarare än i ett demokratiskt land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in