2025-08-31, 16:28
Medlem
Det verkar som Ciara har fått ekonomisk hjälp av Camilla Läckberg: https://www.hant.se/noje/camilla-lac...p1uwkb7B9Ol48g
Citera
2025-08-31, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen
Japp, hon valde bort allt det för att få en lugn och drogfri tillvaro för barnen och henne.

Måns är nog lika mycket affärsman som artist, men oavsett var det ju inte hans yrke utan droger och otrohet som krossade äktenskapet. Ingen efterkonstruktion av ett fan eller medberoende anhörig kan ändra det.
Det kan man tro men inte säkert veta. Deras problem började ju före drogeskaleringen för två år sedan.
Det är nog komplicerat med många olika faktorer. Eftersom det tydligen varit värst de två sista åren så kan det vara att de inte klarade 7 års krisen. Att känslorna tog slut. Att försöka hålla ihop sitt äktenskap för barnens skull brukar inte lyckas. Det är också svårt att säga vad som kom först. Hönan eller äggen? Vad är vad i denna soppan? Den som vill lämna ett förhållande vill inte bli skurken som lämnade.
Så ofta letar man mer eller mindre omedvetet efter en anledning.

Jag vet inte mer än någon annan. Men det brukar vara att man vuxit ifrån varandra och att känslorna tagit slut. Så länge känslorna finns är man väldigt tolerant och hittar på ursäkter för sin partner.
För sig själv.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-08-31 kl. 17:16.
Citera
2025-08-31, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Du menar väl att hans X-fru försökt att bränna hans artistkarriär och ge honom uselt rykte genom dålig
publicitet?
Om sanningen är förödande för någons karriär så ska alla runt omkring ljuga? Det är bättre att låta MånsPetter knarka än att han tappar några bokningar? Det kanske är det tankesättet som har bäddat för hans problem och människorna runt honom som har svikit?
Citera
2025-08-31, 16:37
Citat:
Ursprungligen postat av Kilimandjaro
Det verkar som Ciara har fått ekonomisk hjälp av Camilla Läckberg: https://www.hant.se/noje/camilla-lac...p1uwkb7B9Ol48g

Ett citat från Hänt-artikeln (som bygger på en låst intervju med Läckberg Aftonbladet):
Citat:
"När hon i intervjun får frågan om hon även stöttat Ciara ekonomiskt, svarar hon att det är något hon ser som sin ”funktion”.

– Jag vill inte ge detaljer, men jag har absolut hjälpt henne på flera olika plan. Det var en väldigt ojämn balans. Det var väl lite det som jag ser som min funktion. En lite jämnare ... fajt. Det handlar inte så mycket om att hon är kvinna, mer om att jag inte tycker om orättvisa situationer, berättar Camilla."
Citera
2025-08-31, 16:37
Medlem
Citat:
Det är fint av CL att hon stöttar CJ. Men hon gör det i utbyte mot publicitet. Senast igår. Om man verkligen vill hjälpa någon så gör man det väl i det tysta. Inte för medial uppmärksamhet.
Citera
2025-08-31, 16:38
Medlem
Citat:
Det kan man tro men inte säkert veta. Deras problem började ju före drogeskaleringen för två år sedan.
Det är nog komplicerat med många olika faktorer. Eftersom det tydligen varit värst de två sista åren så kan det vara att de inte klarade 7 års krisen. Att känslorna tog slut. Att försöka hålla ihop sitt äktenskap för barnens skull brukar inte lyckas oftast. Det är också svårt att säga vad som kom först. Hönan eller äggen? Vad är vad i denna soppan? Den som vill lämna ett förhållande vill inte bli skurken som lämnade.
Så ofta letar man mer eller mindre omedvetet efter en anledning.

Jag vet inte mer än någon annan. Men det brukar vara att man vuxit ifrån varandra och att känslorna tagit slut. Så länge känslorna finns är man väldigt tolerant och hittar på ursäkter för sin partner.
För sig själv.
Det kan också vara för att man inte vill att ens barn ska växa upp i en toxisk tillvaro av otrohet, drogmissbruk och ilska.
Citera
2025-08-31, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Om sanningen är förödande för någons karriär så ska alla runt omkring ljuga? Det är bättre att låta MånsPetter knarka än att han tappar några bokningar? Det kanske är det tankesättet som har bäddat för hans problem och människorna runt honom som har svikit?
Men snälla du. Alla andra kändisar med värre kokainproblem än MZ har väl tagit sig ur skiten utan att bli förtalade och uthängda av sin kändisfru. De har alla fått stöd och hjälp och traskat vidare i karriären och livet. Varför ska just MZ halshuggas? Hjälper det mot hans beroendeproblem? Ger det honom styrka och sinnesfrid att orka med den utmaningen som det innebär att sluta. Fråga hans X-fru om hon inbillade sig det?
Citera
2025-08-31, 16:44
Medlem
Citat:
Nej inte om man går till källan såklart.
Men jag menade era citat här på FB.

Du fattar väl att frågan om raggningsknep var ställd med glimten i ögat, lite på skoj.
Likaså svaret. Det kallas underhållning.
Eller var det ur en seriös debatt om raggningsknep?

Skojjigt och charmigt med män som inte respekterar gränser.

Citat:
Du menar väl att hans X-fru försökt att bränna hans artistkarriär och ge honom uselt rykte genom dålig
publicitet?

Nix, jag menar att han brände karriär, familj och rykte på egen hand. Hon avslöjade honom
Citera
2025-08-31, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det kan också vara för att man inte vill att ens barn ska växa upp i en toxisk tillvaro av otrohet, drogmissbruk och ilska.
En liten fågel med insyn sjöng ,-att MZ mår bättre mentalt nu. När han slipper CJs gräl i timmar varje dag.
Gräl är inte så konstruktivt för någon. Så hoppas att CJ är mindre grälsjuk nu. För barnens skull.

EDIT: Info i tredjehand, vad det kan vara värt?
Senast redigerad av ottoplommon 2025-08-31 kl. 17:11.
Citera
2025-08-31, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rox1e
Skojjigt och charmigt med män som inte respekterar gränser.

Nix, jag menar att han brände karriär, familj och rykte på egen hand. Hon avslöjade honom
Ja , det är din åsikt som för stå för dig.
Jag hatar ingen men jag håller inte med.
Jag tycker att hans X-fru gått in för att skada honom på värsta tänkbara vis.
Citera
2025-08-31, 17:11
Citat:
Citat:
Det är fint av CL att hon stöttar CJ. Men hon gör det i utbyte mot publicitet. Senast igår. Om man verkligen vill hjälpa någon så gör man det väl i det tysta. Inte för medial uppmärksamhet.
Även om tråden inte handlar om CL och medierna, så kan man notera att rubriken i Aftonbladets intervju är "Camilla Läckbergs son börjar på internatskola" och där tas tydligen pengarna upp. Dvs kostnaden för privatskolan. Uppfattar att reportern i det sammanhanget passar på att fråga Läckberg mer om hennes pengar och då t ex stödet till C. Det kan väl handla om Aftonbladets nyfikenhet/clickbait.

Men i övrigt: Om C saknat pengar, så finns det väl risk för att C t ex inte skulle kunna bekosta de olika rättsprocesserna.

I skilsmässoprocessen har M yrkat att svensk domstol ska förklara sig behörig även i frågor som inte omfattas av deras lagvalsavtal utan alltså även i frågan om vårdnaden för barnen (vilket inte ingår i lagvalsavtalet). En av grunderna för M:s yrkanden handlar om ekonomi.

Grund för M:s yrkande:
Citat:
"Det är kostsamt att driva process i England och bodelnings- samt underhållsförfaranden kan pågå under flera år innan de går till huvudförhandling. C har i England framställt begäran till M om ersättning av sina egna rättegångskostnader, vilket visar att hon saknar resurser att driva process i England."

Läckberg nämner ju i intervjun att hon inte gillar 'orättvisa situationer'.

Vet inte hur Läckberg eller andra inblandade ser på det här med rättsprocesserna.

Men generellt kan man ju ha synpunkter på rättviseaspekten när det gäller en ekonomiskt svagare förälders möjlighet att driva en rättslig vårdnadsprövning.
Dvs: ska den förälder med mest pengar ha fördelen att med pengars kraft kunna tvinga den andre föräldern att avstå från en vårdnads-prövning i den förälderns och barnens egna hemland?
Senast redigerad av 12.Steg 2025-08-31 kl. 17:26. Anledning: mening
Citera
2025-08-31, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Intressant att du helt plötsligt har människor i din omgivning som kan ge dig info. Då behöver du inte fråga om diverse saker gällande Måns och hans missbruk , hur hög man blir på kokain osv, längre. Bättre att gå till källan direkt.
Uppsnappat i tredje hand. Så vad det är värt vet jag inte. Nej ingen källa att fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in