2025-09-24, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Nä du, hon behöver inte sprida några lögner för att alla ska förstå vad hon gått igenom. Det gjorde Tingsrätten klart och framförallt Måns själv när han talade där.
Menar du verkligen det, varför ljuger hon då? Men kanske måste hon det, efter den drömbild av ett par som hon själv målade fram till januari?

Därför skapade hon "bevis" för att få reda på att han hade tagit droger, och eftersom det passade så bra lade hon fram det direkt i domstolen och hävdade att han hade droger hemma. Även om det, sett ur det perspektivet, tydligen inte var fallet, som han sa från början. I efterhand ljuger hon dessutom i tv och säger att han kastade ut henne ur huset efter domstolsbeslutet och behöll passet i två månader efter domen. Inför en publik som inte känner till hela historien.

Utan det skulle man nog inte tro på henne, så hon var tvungen att måla upp en dramatisk bild för att ha en chans alls.
Citera
2025-09-24, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorndenratte
Hoppsan, nu ljuger du också. Jag har sett programmet med Strömstedts, din ”tolkning” stämmer inte.
Sen är det väldigt typiskt förhållanden med missbrukare och notoriskt otrogna som alltid blir påkomna med att flirta med andra och ha ljugit om saker, att partnern blir arg och tar upp det som inte stämmer.
No shit.
Har du redan glömt det igen (medvetet)? Du kanske borde titta på Strömstedts igen. Hon säger det själv, ungefär på 10:e minuten:
"It's always me. He has a huge fear of conflicts. I just keep pushing him."
Och efteråt bekräftar han det också. Han är konflikträdd och hon är stenhård. Och hon tjatar om saker i evigheter och tycker om att bråka om saker.

Och – no shit – är det verkligen så i relationer med missbrukare? Att de alltid flörtar med andra och ljuger? När jag ser det öppna flörtandet med hennes dansare, eller svärmandet över andra män offentligt på Instagram... Lögnerna i brittisk television... Kanske borde man titta närmare på Ciara i detta avseende? No shit.
Citera
2025-09-24, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Varför skulle någon behöva hitta ett vettigt svar på något som du har fantiserat ihop?

Du har inget som helst belägg för ditt påstående om att hon skulle ha lämnat kokain inom räckhåll för sina barn, ändå vill du att andra ska ge dig en vettig anledning till varför hon gjorde det som du har fantiserat ihop att hon gjorde.

Det är givetvis omöjligt att ge en vettig anledning till något som bara har hänt i din ovettiga fantasi.
Vad är det med dig? Lider du av plötslig minnesförlust? Du brukar ju kunna allt om rättegången utantill. Och nu har du (helt av en slump – det talar ju emot Ciara) glömt att Måns beskrev omständigheterna kring meddelandet? Du kan lyssna på det på YouTube. Vid 2 timmar och 42 minuter. Och han sa tydligt att han hittade kokainet på nattduksbordet när han kom hem, och att hon måste ha lagt det där tidigare. Hon sa att hon hittade det i hans ryggsäck, som hon uppenbarligen hade rotat igenom. Hur kunde det annars som genom ett trollslag hamna från ryggsäcken på bordet, om inte genom Ciara?
Citera
2025-09-24, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
Har du redan glömt det igen (medvetet)? Du kanske borde titta på Strömstedts igen. Hon säger det själv, ungefär på 10:e minuten:
"It's always me. He has a huge fear of conflicts. I just keep pushing him."
Och efteråt bekräftar han det också. Han är konflikträdd och hon är stenhård. Och hon tjatar om saker i evigheter och tycker om att bråka om saker.

Och – no shit – är det verkligen så i relationer med missbrukare? Att de alltid flörtar med andra och ljuger? När jag ser det öppna flörtandet med hennes dansare, eller svärmandet över andra män offentligt på Instagram... Lögnerna i brittisk television... Kanske borde man titta närmare på Ciara i detta avseende? No shit.

Det visar bara att Ciara var medberoende och djupt självkritisk, medans Måns är en arrogant narcissist som intalat henne att det är hennes fel att hon reagerar på hans lögner, otrohet och knarkande.
ALLA medberoende ”konfronterar”, det rör sig för fan om otrohet, lögner på lögner på lögner, knark osv.
Brutna löften om och om igen.
Han sitter där och spelar offer, ”jag är konflikträdd”. För det första existerar det bara konflikter pga hans oacceptabla beteende, men som den narcissist han är tar han inte ansvar och är ärlig utan skyller på den som SER och UTTALAR alla fel han gör.

Tvärtemot din tolkning visar det programmet att Ciara var undergiven och tog på sig skulden för konsekvenserna av Måns skit och att han duperat henne att känna så.
Citera
2025-09-24, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorndenratte
Det visar bara att Ciara var medberoende och djupt självkritisk, medans Måns är en arrogant narcissist som intalat henne att det är hennes fel att hon reagerar på hans lögner, otrohet och knarkande.
ALLA medberoende ”konfronterar”, det rör sig för fan om otrohet, lögner på lögner på lögner, knark osv.
Brutna löften om och om igen.
Han sitter där och spelar offer, ”jag är konflikträdd”. För det första existerar det bara konflikter pga hans oacceptabla beteende, men som den narcissist han är tar han inte ansvar och är ärlig utan skyller på den som SER och UTTALAR alla fel han gör.

Tvärtemot din tolkning visar det programmet att Ciara var undergiven och tog på sig skulden för konsekvenserna av Måns skit och att han duperat henne att känna så.
OMG, nu sväljde jag nästan min kaffe när jag läste om all den här skiten. Det är galet hur du försöker skylla på honom med alla medel.

Det är konstigt att han överhuvudtaget lärde sig att bråka med henne, att han inte bråkade så i tidigare relationer. Det säger han också i programmet. Finns det ständiga konflikter på grund av hans oacceptabla beteende? Det har man inte hört tidigare heller. Även från hans arbetsmiljö hör man bara positiva saker om honom. Det kan man inte säga om henne, där har det ofta varit konflikter, som framkom i samband med utställningarna.

Det bästa tycker jag är ditt påstående att hon ska vara undergiven. Ja, självklart, det har hon alltid visat, eftersom hon alltid – även tidigare – har spridit saker offentligt och höjt rösten. Ett tydligt tecken på undergivenhet och att hon inte vågar något och alltid tar på sig skulden. Kan du berätta konkret var och hur hon gör det? Ett exempel?

Och självkritisk? Jaha, jag förstår, därför raderar hon direkt inlägg på Instagram när kritiken blir för stor, gör man så? Och när man ”konfronteras” gör man sig alltid lustig över den andra, även offentligt, som hon alltid har gjort med Måns? Jag måste ha missförstått en del...

Vad bra att du klargör det, du är uppenbarligen inte alls medberoende och granskar alla fakta kritiskt och från alla håll, och tolkar dem inte så att de passar in i din bild... Men kanske har jag fel i den här frågan också...
Citera
2025-09-24, 12:58
Medlem
Citat:
Vad är det med dig? Lider du av plötslig minnesförlust? Du brukar ju kunna allt om rättegången utantill. Och nu har du (helt av en slump – det talar ju emot Ciara) glömt att Måns beskrev omständigheterna kring meddelandet? Du kan lyssna på det på YouTube. Vid 2 timmar och 42 minuter. Och han sa tydligt att han hittade kokainet på nattduksbordet när han kom hem, och att hon måste ha lagt det där tidigare. Hon sa att hon hittade det i hans ryggsäck, som hon uppenbarligen hade rotat igenom. Hur kunde det annars som genom ett trollslag hamna från ryggsäcken på bordet, om inte genom Ciara?

Jodå, minnet är det inget fel på. Men var det inte något pulver för isotonisk sportdryck det handlade om för ett tag sedan? Vad pulvret är hänger helt ihop med vad du har för syfte med att nämna det. Ena stunden är det mjöl och nästa kokain.

Var barnen ens i samma hus så de kunde komma åt bakpulvret eller var de hos farmor? Ditt svar beror givetvis helt och hållet på vad du för stunden har för agenda.

Citat:
Du har verkligen ansträngt dig för att hitta möjliga förklaringar. Och ja, under normala omständigheter skulle det vara helt förståeligt. Men detta är uppenbarligen inte normala omständigheter. Och mysteriet blir tydligt när man betraktar helheten. Jag ska förklara det närmare för dig och de andra läsarna:

Hur visste hon att det var kokain? I rätten berättar hon att hon påstås ha fått reda på att Måns tog droger för första gången förra sommaren. Hon säger själv i rätten att hon är strikt emot droger. Om detta är första gången hon påstås ha hittat droger hos honom, i januari, varför kommer hon direkt på tanken att det är kokain? Och när du nämner blöta, svettiga kläder, kunde det till exempel ha varit pulver för en isotonisk sportdryck... Även om hon misstänker honom för droganvändning, så att hon inte tror att det är bakpulver, finns det många andra möjligheter, det finns så många olika sorters droger. Jag har själv ingen erfarenhet av kokain eller droger i allmänhet. Jag vet att det vanligtvis är ett vitt pulver. Men är konsistensen mer som mjöl eller något mer kristallint som socker? Det kan jag inte säga. För mig skulle det kunna vara vilken drog som helst. Men hon benämner det tydligt som kokain.

Det är spännande att du på denna punkt säger att hon kanske själv har konsumerat det någon gång. Det skulle faktiskt förklara varför hon kunde klassificera det så konkret...

Men hon säger själv i rätten (här handlade det om förra sommaren):
...and that there were for the first time I was made aware that there had had been some drug use.
And it's always been a very big personal barrier for me. I have a real problem with drugs and anyone who chooses to take them. It's always been a huge boundary of mine. Perhaps I should clarify that it's something I'm hugely against and something I would never ever want around my family or my children.

Det låter definitivt inte som om hon erkänner att hon själv har provat det.

Det andra stora mysteriet är tidpunkten då hon skickade det sms. Vid ett sådant fynd skulle jag förvänta mig att hon kontaktade honom DIREKT, till exempel: Vad är det för vitt pulver i din ryggsäck?

Men nej, hon placerade istället det hon kallade kokain, som hon hittat hemma i Staffanstorp, på nattduksbordet. Och flög sedan först till England. Först i England kontaktar hon honom, för i sms står det att hon hämtar sin äldste son och åker med honom till studion. Och ber MZ att kasta bort det så att barnen inte tar det. Så flera timmar senare, eller kanske till och med först nästa dag! För mig är det ett rent mysterium av många skäl.

Och sedan kommer något till. Det är händelsen som passar in i den tidsperiod som Lauren beskriver. När Ciara sa till henne att hon måste placera något medvetet för att få ut mer av Måns:

- Har Ciara vid något tillfälle uppgett att hon skulle kunna plantera bevis för ett missbruk?
Lauren:
- Through the discussions Ciara and I had, it was always... she needed to know or she wanted to find out what was going on and through that discussion she has said: It would, it's almost like I would need to plant something to catch him out.

Och det passar så jävla bra ihop. Hur kan en mamma annars lämna farlig kokain öppet på nattduksbordet och först mycket senare kontakta sin man om det? Hur passar det annars ihop att detta var det påstådda första fyndet av droger i hemmet, och att hon ändå reagerade så ”lugn”?
Och det verkar därför mycket som en del i en plan för att få bort barnen från Måns, när man själv har bestämt sig för att inte stanna kvar i Sverige och vet att det inte kommer att bli lätt att få ut barnen ur systemet på normalt sätt.

Som din CJ-medförsvarare Armstark antyder ovan skulle Ciara troligen inte ha tagit med barnen till England om hon inte hade offentliggjort hennes anklagelser, och publicerat allt om det och gjort det till ett PR-drama. Desto effektivare senare med hjälp av inflytelserika vänner som Läckberg. Som hon sa i intervjun i England var det det enda sättet att få tillbaka barnen.
Citera
2025-09-24, 13:08
Medlem
Citat:
Jodå, minnet är det inget fel på. Men var det inte något pulver för isotonisk sportdryck det handlade om för ett tag sedan? Vad pulvret är hänger helt ihop med vad du har för syfte med att nämna det. Ena stunden är det mjöl och nästa kokain.

Var barnen ens i samma hus så de kunde komma åt bakpulvret eller var de hos farmor? Ditt svar beror givetvis helt och hållet på vad du för stunden har för agenda.
Om du säger så, var Ciaras avsikt här helt tydlig. Hon angav i rätten som bevis att det var en tillfällighet att hon hittade kokain hemma i Staffanstorp.

Så, mästare på att vrida på saker, vad tror du att det handlar om nu?
Citera
2025-09-24, 13:33
Medlem
Citat:
Aha! Det kan mycket väl ha varit bakpulver, faktiskt. Lite vitare än mjöl. Visste inte att du nu ändrat åsikt såpass att möjligheten att hon lagt fram riktigt kokain, för barnen att nå, numera bara är rena fantasier.

Tror nog faktiskt farmor var hos dem, och inte tvärtom. Med tanke på deras skola, att hon bor i Lund samt hennes egen utsago, förstås.
Citera
2025-09-24, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Aha! Det kan mycket väl ha varit bakpulver, faktiskt. Lite vitare än mjöl. Visste inte att du nu ändrat åsikt såpass att möjligheten att hon lagt fram riktigt kokain, för barnen att nå, numera bara är rena fantasier.

Tror nog faktiskt farmor var hos dem, och inte tvärtom. Med tanke på deras skola, att hon bor i Lund samt hennes egen utsago, förstås.
Det är du som flyttar målburen hela tiden. Vill du rentvå MånsPetter från narkotikainnehav hemma så var det bakpulver och vill du bevisa att Ciara varit ovarsam så var det kokain.

Med en sån flexibilitet kan man till och med hävda att en elefant kan flyga, ingen har ju någonsin sett en som försökt och misslyckats. På samma sätt som ingen vet var barnen fanns vid den tidpunkten.

Har du studerat ämnet djupare sedan sist, då du inte hade en aning om hur kokain såg ut? Pratat med en expert kanske?
Citera
2025-09-24, 16:06
Medlem
Citat:
Om du säger så, var Ciaras avsikt här helt tydlig. Hon angav i rätten som bevis att det var en tillfällighet att hon hittade kokain hemma i Staffanstorp.

Det är ganska uppenbart att MånsPetter har en ”tenniskompis” och att han packar sin ”tennisväska” med ”pulver för isotonisk sportdryck” när han far iväg och ”tränar”. Sen kommer han hem nyduschad och utpumpad efter sitt pass.
Citera
2025-09-24, 20:38
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:

Hon hittade hans kokain i hemmet, vilket alla förstår inte är en bra sak. Punkt slut. Din dumme fan.
Citera
2025-09-24, 21:44
Medlem
Citat:
Har du studerat ämnet djupare sedan sist, då du inte hade en aning om hur kokain såg ut? Pratat med en expert kanske?
FP
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in