Citat:
Ursprungligen postat av
Bjorndenratte
Det visar bara att Ciara var medberoende och djupt självkritisk, medans Måns är en arrogant narcissist som intalat henne att det är hennes fel att hon reagerar på hans lögner, otrohet och knarkande.
ALLA medberoende ”konfronterar”, det rör sig för fan om otrohet, lögner på lögner på lögner, knark osv.
Brutna löften om och om igen.
Han sitter där och spelar offer, ”jag är konflikträdd”. För det första existerar det bara konflikter pga hans oacceptabla beteende, men som den narcissist han är tar han inte ansvar och är ärlig utan skyller på den som SER och UTTALAR alla fel han gör.
Tvärtemot din tolkning visar det programmet att Ciara var undergiven och tog på sig skulden för konsekvenserna av Måns skit och att han duperat henne att känna så.
OMG, nu sväljde jag nästan min kaffe när jag läste om all den här skiten. Det är galet hur du försöker skylla på honom med alla medel.
Det är konstigt att han överhuvudtaget lärde sig att bråka med henne, att han inte bråkade så i tidigare relationer. Det säger han också i programmet. Finns det ständiga konflikter på grund av hans oacceptabla beteende? Det har man inte hört tidigare heller. Även från hans arbetsmiljö hör man bara positiva saker om honom. Det kan man inte säga om henne, där har det ofta varit konflikter, som framkom i samband med utställningarna.
Det bästa tycker jag är ditt påstående att hon ska vara undergiven. Ja, självklart, det har hon alltid visat, eftersom hon alltid – även tidigare – har spridit saker offentligt och höjt rösten. Ett tydligt tecken på undergivenhet och att hon inte vågar något och alltid tar på sig skulden. Kan du berätta konkret var och hur hon gör det? Ett exempel?
Och självkritisk? Jaha, jag förstår, därför raderar hon direkt inlägg på Instagram när kritiken blir för stor, gör man så? Och när man ”konfronteras” gör man sig alltid lustig över den andra, även offentligt, som hon alltid har gjort med Måns? Jag måste ha missförstått en del...
Vad bra att du klargör det, du är uppenbarligen inte alls medberoende och granskar alla fakta kritiskt och från alla håll, och tolkar dem inte så att de passar in i din bild... Men kanske har jag fel i den här frågan också...