2025-08-23, 22:42
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Missfall kan ha med mannen att göra. Hur länge finns tex kokain kvar i spermier?

JÄVLAR vilken olycka Måns orsakat Ciara!!!! Det som var så traumatiskt för henne!!
”Droger som exempelvis kokain påverkar spermiers kvalitet upp till 2 år efter intag”.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...-pa-fertilitet

(Är det därför födseltalen går ner? Massa unga män som normaliserat droger?)
Citera
2025-08-23, 23:16
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorndenratte
Herregud vad ni vet saker, jag har inte brytt mig om att kolla upp nåt.

Men nej, de bor fint, barnen har det väldigt bra relativt sett i England, mycket fin uppväxt.

Jag körde en google fu med tanke på ditt inlägg. Det tog högst någon minut att gissa, eftersom det står Surrey om huset, och att det står att Ciara föddes i Surrey, och sedan att hon flyttade tillbaka.

Måns och hon köpte säkert ett hus nära morsan hennes.

Ja, och så tittade jag på en gata på google maps.

Det var inget jättejobb. Hur som helst verkar det rätt trevligt där, och förmodligen inte sämre än i svenska villakvarter.
Senast redigerad av goseigen 2025-08-23 kl. 23:30.
Citera
2025-08-23, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det säger du.

I en artikel jag hittade var det vidal och solaris, och ingen chardonnay alls. Gamla stockar betyder att solarisplantorna är 20 år gamla.

Kan det vara så att du såg en artikel där han pratade om sitt vinmärke, där det finns en chardonnay?

Här är en artikel där det står att han ska plantera mer solaris, och muscaris och souvignier gris.

https://goda-nyheter.se/nytt-vin-ny-...-ar-mycket-nu/

Man kan inte säga att dessa druvor är ovanliga för att vara i Sverige. Solaris är den som odlas mest.
AI översikt
Måns Zelmerlöw har köpt en vingård i Staffanstorp, Skåne, som tidigare var Flintevångs Vingård. Denna vingård har omkring 550 Chardonnay-rankor som är ungefär 20 år gamla, vilket är unikt för Sverige. Vingården, som nu är i Måns Zelmerlöws ägo, har blivit en del av hans framtida vinplaner i Sverige.

Måns säger att han hoppas på att framställa det första Svenska bubblet.
En dag....
https://www.youtube.com/watch?v=UElbSOo9n_g
Senast redigerad av ottoplommon 2025-08-23 kl. 23:39.
Citera
2025-08-24, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är svårt att veta vad du egentligen vill säga när du framför två helt motsatta åsikter i dina inlägg. Du skriver att du avskyr alkohol, men förstår inte varför folk dricker om de inte vill bli fulla. Du skriver att MånsPetter är både ansvarsfull och ansvarslös. Du skriver att Ciara är snäll och omtänksam samtidigt som hon ältar och grälar i flera dagar.

Det finns ingen rak linje alls i dina inlägg, du slingrar dig som en orm.
Det framgår tydligt om man läser det fetade i sin kontext i de båda olika styckena.
Uppskattar inte att du klipper och klistrar, fulciterar och lägger ord i mun.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-08-24 kl. 01:18.
Citera
2025-08-24, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det framgår tydligt om man läser det fetade i sin kontext i de båda olika styckena.
Uppskattar inte att du klipper och klistrar, fulciterar och lägger ord i mun.
Hur kan jag lägga ord i din mun genom att citera dig. Du vill bara inte stå för dina egna inlägg eftersom de är fulla av motsättningar.
Citera
2025-08-24, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Nej, hon ljuger inte.

Vad tycker du om att socialtjänsten i Staffanstorp läckt informationen om att en kvinnojour rekommenderat C att uppsöka ett skyddat boende pga M s våldstendenser? Och vad tycker du om att dom placerat barnen hos en pappa som inte är ren från droger?
Jag hoppas verkligen att detta blir anmäls så det sker en ordentlig utredning av hur socialtjänsten i Staffanstorp har agerat i konflikten mellan föräldrarna. För när man pusslar ihop vad som framkommit så verkar det faktiskt som att de tagit ställning för MånsPetter och bland annat avslöjat att Ciara blivit rekommenderad av kvinnojouren att söka sig till ett skyddat boende med barnen.

Socialtjänstens agerande i det läget verkar ha varit att meddela MånsPetter om kvinnojourens rekommendation och sedan bistå med att han kunde ta barnen trots sitt pågående missbruk.
Citera
2025-08-24, 07:33
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorndenratte
Hon får lyssna på sin magkänsla och inte ge en enträgen man som inte tar ett nej en chans igen.
Hon var ju inte attraherad av honom utan det växte fram under Måns lovebombningsperiod.
Men hennes ex verkar ju tvärtom som världens bästa kille så hoppas hon hittar rätt eller stannar singel…
Intressant att M beskrev mötet med Azra på ett i närmast identiskt sätt. Bröllop, ointresse, tjatig M.
Citera
2025-08-24, 07:47
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Varför inte läsa artikeln?

Om man skall skriva är det väl bättre att försöka vara seriös?

Du måste kunna hitta en länk till det du säger. Nu har du ju fått två artiklar av mig.
Intressant när alkoholisten M vill framstå som en extrem vinkännare
Citera
2025-08-24, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Många kvinnor som blir lurade av den typen av män. Otroligt manipulerande och "underbara" i början. Sen kommer det rätta jaget och då har hon redan snärjt in sig och kanske fått barn dessutom. Som I detta fall. Förhoppningsvis har hon lärt sig nånting och inte går på samma nit igen.
Ni är väl inte heller säkra på hur ni ska bedöma Ciara? Ibland framställer ni henne som hjältinnan som lyckades bryta sig loss från sin ex-man genom att offentliggöra de värsta anklagelserna mot honom? Och nu är hon det stackars offret som till och med fick barn påtvingade sig, som blev gravid mot sin vilja? Visst, det är därför hon fortsatte även efter tre missfall, tog sprutor, mediciner, allt för att hon inte ville?
Ni vänder och vrider verkligen på allt för att rikta det mot Måns.
Citera
2025-08-24, 11:51
Medlem
Citat:
Jag körde en google fu med tanke på ditt inlägg. Det tog högst någon minut att gissa, eftersom det står Surrey om huset, och att det står att Ciara föddes i Surrey, och sedan att hon flyttade tillbaka.

Måns och hon köpte säkert ett hus nära morsan hennes.

Ja, och så tittade jag på en gata på google maps.

Det var inget jättejobb. Hur som helst verkar det rätt trevligt där, och förmodligen inte sämre än i svenska villakvarter.
Wow, nu googlar ni redan var hon bor? Så som ni hela tiden försvarar henne så desperat... I hennes ställe borde hon kanske hellre vara rädd för er som stalkers?
Senast redigerad av sheannax 2025-08-24 kl. 12:04.
Citera
2025-08-24, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag hoppas verkligen att detta blir anmäls så det sker en ordentlig utredning av hur socialtjänsten i Staffanstorp har agerat i konflikten mellan föräldrarna. För när man pusslar ihop vad som framkommit så verkar det faktiskt som att de tagit ställning för MånsPetter och bland annat avslöjat att Ciara blivit rekommenderad av kvinnojouren att söka sig till ett skyddat boende med barnen.

Socialtjänstens agerande i det läget verkar ha varit att meddela MånsPetter om kvinnojourens rekommendation och sedan bistå med att han kunde ta barnen trots sitt pågående missbruk.
Eller så har de på så sätt förhindrat en faktisk barnkidnappning som hon själva organiserat tillsammans med vänner. Eftersom Ciara inte ville flytta till kvinnojouren kunde planen lika gärna ha varit att hålla barnen i Camillas bostad långt borta från Måns, att ”gå under jorden”, som han skrev på sin Instagram.

För barnen var redan i Staffanstorp, gick i skolan/dagis där och bodde i huset. Det kan inte vara fråga om att överlämna dem. Kanske snarare att hämta dem?

Varför skulle de alla sitta på hans soffa när de ”lämnade” barnen? Vad skulle han ha haft emot att de kom hem efter skolan/dagis som vanligt? Hur kommer det sig att Måns då frivilligt gjorde ett test hos socialtjänsten? Nej, det talar så mycket mer för att Ciara ville ta med sig barnen, mot hans vilja.
Senast redigerad av sheannax 2025-08-24 kl. 12:03.
Citera
2025-08-24, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Att en missbrukare av hög rang sysselsätter sig med vin är en parodi utan dess like. Det är nog det mest uppseendeväckande i hela dramat och speciellt eftersom en kokainist ska gå omvägar för att slippa påminnas om vin ifall dom vill sluta med droger. Du kan inte snacka emot hela vetenskapen och fabulera om att " det gäller inte MånsPetter ". Det var så den högutbildade fadern till MånsPetter resonerade i rätten. Han är inte som dom andra knarkarna utan en bra sådan. Att du ger Ciara skulden även för detta och hans misslyckade person är en regel...

Jag är ingen talesperson för droger, men många artister är kreativa och lyckas ändå. Om han hade misshandlat henne hade varit något annat men det av Ciara påstådda enda tillfälle det handlade om är av polis nedlagt och då är han oskyldig enligt lag. Otrohet ägnar sig väldigt många åt, även Ciara. Punkt på det. Kan göra ont men är inte misshandel.
Få som missbrukar lyckas som Måns ändå gjort vilket visar på att det är begränsat. Att de nu separerar beror inte endast på droger utan att han signalerat genom otrohet( obevisat) att förhållandet är över. Känslorna och attraktionen är inte längre exklusiva Ciara. Det kan man inte skälla på honom för.
Jag ser inte varför man skall hata honom eller vara arg på honom, shit happens. Skilj er men gör det snyggt. Jag tror Ciara är överkänslig drömmare som såg framför sig ett livslångt förhållande och besvikelsen över att det inte blev så + lite grandiöst tankesätt fick henne bitter och vill ta ned honom. Gärna framhålla att allt beror på honom för att öka framtidsutsikterna till hennes favör. Detta tror jag bestämt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in