Citat:
Gott, då förstod jag det bättre. Tack för förtydligande.
Och ja, det skulle ju kunna vara en taktik. Är SE GM så är det väl helt klart en taktik.
Gällande detta så är jag fortfarande av åsikten att det är en helt idiotisk risk av en GM att visa upp sig på det här sättet. Det är ju inte bara utseendet som han riskerar bli igenkänd utan även med rörelser som "aldrig inträffat" vilket kan få vissa vittnen att reagera och dra sig till minnes.
Och i värsta fall placera SE på en plats under en tid som han aldrig själv påstått. Ex. Grand, David Bagares gata eller kanske direkt vid mordet som GM med en revolver i handen.
Men som sagt, är SE GM så tog han ju denna risk med sin "förväxlingsstrategi".
Och ja, det skulle ju kunna vara en taktik. Är SE GM så är det väl helt klart en taktik.
Gällande detta så är jag fortfarande av åsikten att det är en helt idiotisk risk av en GM att visa upp sig på det här sättet. Det är ju inte bara utseendet som han riskerar bli igenkänd utan även med rörelser som "aldrig inträffat" vilket kan få vissa vittnen att reagera och dra sig till minnes.
Och i värsta fall placera SE på en plats under en tid som han aldrig själv påstått. Ex. Grand, David Bagares gata eller kanske direkt vid mordet som GM med en revolver i handen.
Men som sagt, är SE GM så tog han ju denna risk med sin "förväxlingsstrategi".
Jag har en förklaring till varför jag tror han tar denna risk !
När Engström kommer hem och insett vad i helvete han gjort så måste han ju tänka på några saker !
1 Skandia och att han drog ju kortet just innan mordet !
2 Väktarna som just såg honom lämna 30 sek innan mordet iklädd " mordkläderna"
3 Signalementen som börjar redan läcka om rock och huvudbonad
4 Hans lite märkliga återkomst till Skandia 23:35 i chock/panik
Kan detta vara anledningar till att han måste lägga sig nära GM på trottoaren och försöka få till förväxling ? För att han tror att det är kört liksom !
Sen skulle jag vilja att du la några sekunder på det psykologiska ang detta med språngmarschen i TV och Expressen...!
Vi fick reda på i tråden att det är alltså Engström som själv tar kontakt med TV för att göra denna språngmarsch..
Jag såg klippet igen för 3mån sen och han vill ju enbart göra språngmarschen för att sen prata om förväxlingen !
Språngmarschen är alltså inte en hjältesak som några tror utan har ett syfte !
Syftet är att göra det möjligt att kunna blivit förväxlad och för Engströms del även kunna påstå detta genom ( Överhöringen )