Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Jo men några av dessa saker var väl att Olof såg liten ut och blod kom ut ur munnen ..
Sen blir inte väktarna hörda på mordnatten utan 3 mån senare och har pratat kanske med Engström många gånger och då blir det svårare att särskilja vad han sagt och när han sagt vad !.
Det är väldigt synd att väktarna faktiskt inte hör av sig tidigt efter mordet!
Ja, precis det är ju ett gäng uppgifter till och dilemmat, som där inne på, är just hur man ska bedöma tillförlitligheten i dessa "3 månader gamla" uppgifter.
Uppgifterna handlar ju i majoritet om tiden efter skotten. Stämmer dessa så har SE alibi.
Är SE GM så måste uppgifterna ha en annan förklaring.
Kan väktarna minnas allt felaktigt? Ex. där SE vid senare tidpunkt kommit förbi receptionen och pratat om mordet?
Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Tycker du att väktarna skulle hört av sig när YNs uppgifter kom ut med handledsväskan på DBG ?
Med facit hand så hade det ju varit det bästa, med tanke på vad vi diskuterar snart 40 år efteråt.
Dock kan inte jag klandra dem för det.
Ja, möjligen då när uppgifterna om väska/handledsväska kom ut, så kanske det borde ha reagerat på "likheten" och låtit polisen få reda på det, men samtidigt så tillstod ju SE redan på kvällen att han talat med en polis.
Enligt ALG:
"han hade pratat med polisen och blivit hörd av dom"
(Bra lögn av GM? Eller en vågad chansning som enkelt går att kontrollera.. där det inte finns några spår eller stöd alls? Risk)
Men sedan när vi talar om signalement så ger ju väktarna 3 månader efteråt lite andra plagg på SE.
Dock är ju handledsväskan med.
(Minnesfel där också eller vad hade SE egentligen på sig?)
Utifrån att vilja ha en lösning så är det riktigt trist att de inte kontaktade polisen..
Min åsikt... och mina frågetecken inom parentes.