Citat:
Men vart i helvetet har jag det ifrån då? Jag vet ju att jag har läst det. Får ju hoppas jag inte börjar bli galen säg.
Minns ju att Gunnar Wall dementerade det att han skrivit att SE sagt att han talat med väktarna. Men det var ju tvärtom, det var väktarna som sagt att dom talat med Engström. Wall beklagade det.
Kanske jag fick ett litet hjärnslepp där (?) och missförstod, men jag har altså hela tiden trott att Engström har sagt att han inte talade med väktarna.
Ja, Kohuts uppgifter där borde såklart följts upp asap. Självklart.
Minns ju att Gunnar Wall dementerade det att han skrivit att SE sagt att han talat med väktarna. Men det var ju tvärtom, det var väktarna som sagt att dom talat med Engström. Wall beklagade det.
Kanske jag fick ett litet hjärnslepp där (?) och missförstod, men jag har altså hela tiden trott att Engström har sagt att han inte talade med väktarna.

Ja, Kohuts uppgifter där borde såklart följts upp asap. Självklart.
Citat:
Nej, du är rätt ute medan Lebel är ute och cyklar (hatten av dock för AZ-upptäckten):
SE bekräftar det mycket riktigt i förhöret den 25:e april:
"F: Vad har du konstaterat?
SE: Jo att jag har stämplat ut 23:20, att det tar ungefär en tjugo, trettio sekunder för mig ifrån stämpelklockan och fram till den platsen utanför Götabanken där jag befann mig när jag hörde skottet."
Han gick alltså direkt från utstämplingen (dragandet av kortet) mot mordplatsen, i sin version.
Här ingår inget samtal med väktarna. Möjligen ett "godnatt" eller "hejdå" i förbifarten.
Antagligen var det onödigt att prata med dem igen, eftersom han redan hade pratat med dem tidigare.
Problemet är som bekant att detta ger honom cirka 2,5 minuter för mycket tid före mordet.
Vad hade "efterspelsvittnet" för sig under denna tid?