Citat:
Ok då tar vi lite logik och statistik:
Då har du missförstått vad logik är:
När det kommer till logik så är saker och ting svartvitt. Det är därför det är ett så pass hjälpsamt verktyg.
Om någon säger: ''Jag drack ett glas vatten igår'' men också säger: ''Jag drack inte ett glas vatten igår'', så har personen antytt något som är logiskt omöjligt. Båda två kan inte stämma. Antingen stämmer det första eller andra påståendet men båda två kan inte stämma eftersom det antyder det logiskt omöjliga, alltså en logisk motsättning.
Med logik kan man även illustrera absurditeten i någons resonemang (reductio ad absurdum), detta är något som jag har gjort flertalet gånger.
Man kan även använda logik för att se om någon resonerar konsekvent. Feministen Merapi har väldigt lite konsekvens i sin världsbild. Detta ger starka indikationer om antingen att:
1) Personen har onda avsikter när hon resonerar här på forumet.
2) Personen har så pass låg intelligens att hon inte förstår vikten och värdet av att eftersträva konsekvens.
Vi ska tro på experter säger Merapi.... i samma veva, så avfärdar hon Medlingsinstitutets slutsatser om löneskillnaden mellan könen för att slutsatsen inte går i linje med hennes ideologiska uppfattningar. Detta är inkonsekvent.
Du har även missförstått statistik:
När det kommer till statistiska resonemang så är det ofta svartvitt. Felaktiga statistiska resonemang är de som jag kritiserar när jag ser dem begås av feministerna. Det är inte fråga om ''tolkning'', att man kan tycka olika. Nej, logiken bekräftar att resonemanget är felaktigt. Detta är något helt annat.
Gråskalorna uppstår exempelvis när man börjar diskutera kausal inferens. Då är det ofta i någon mån en tolkningsfråga om hur mycket man ska värdera olika typer av bevis. Där råder det delvis delade meningar.
Att du och andra feminister vill uppmåla allt som subjektivt är för att ni inte tror på att det finns något som kallas för sanning. Det är rent av manipulativt.
Vad tror du underbygger 1+1 = 2? Börja fundera på det.
Men som sagt, du uppvisar här vad lite du kan.
Världen bygger på logik. Extremt mycket.
När det kommer till logik så är saker och ting svartvitt. Det är därför det är ett så pass hjälpsamt verktyg.
Om någon säger: ''Jag drack ett glas vatten igår'' men också säger: ''Jag drack inte ett glas vatten igår'', så har personen antytt något som är logiskt omöjligt. Båda två kan inte stämma. Antingen stämmer det första eller andra påståendet men båda två kan inte stämma eftersom det antyder det logiskt omöjliga, alltså en logisk motsättning.
Med logik kan man även illustrera absurditeten i någons resonemang (reductio ad absurdum), detta är något som jag har gjort flertalet gånger.
Man kan även använda logik för att se om någon resonerar konsekvent. Feministen Merapi har väldigt lite konsekvens i sin världsbild. Detta ger starka indikationer om antingen att:
1) Personen har onda avsikter när hon resonerar här på forumet.
2) Personen har så pass låg intelligens att hon inte förstår vikten och värdet av att eftersträva konsekvens.
Vi ska tro på experter säger Merapi.... i samma veva, så avfärdar hon Medlingsinstitutets slutsatser om löneskillnaden mellan könen för att slutsatsen inte går i linje med hennes ideologiska uppfattningar. Detta är inkonsekvent.
Du har även missförstått statistik:
När det kommer till statistiska resonemang så är det ofta svartvitt. Felaktiga statistiska resonemang är de som jag kritiserar när jag ser dem begås av feministerna. Det är inte fråga om ''tolkning'', att man kan tycka olika. Nej, logiken bekräftar att resonemanget är felaktigt. Detta är något helt annat.
Gråskalorna uppstår exempelvis när man börjar diskutera kausal inferens. Då är det ofta i någon mån en tolkningsfråga om hur mycket man ska värdera olika typer av bevis. Där råder det delvis delade meningar.
Att du och andra feminister vill uppmåla allt som subjektivt är för att ni inte tror på att det finns något som kallas för sanning. Det är rent av manipulativt.
Vad tror du underbygger 1+1 = 2? Börja fundera på det.
Men som sagt, du uppvisar här vad lite du kan.
Världen bygger på logik. Extremt mycket.
Statistiskt är det nästan bara män som utövar dödligt våld.
Inte alla män utövar dödligt våld men det går inte att se på en man om han kommer att göra det i framtiden eller inte. Därför är det logiskt att betrakta alla män som potentiellt våldsamma.
Var det ett korrekt uttalande byggt på logik och statistik tycker du?