2025-08-30, 11:23
  #1549
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Då har du missförstått vad logik är:

När det kommer till logik så är saker och ting svartvitt. Det är därför det är ett så pass hjälpsamt verktyg.

Om någon säger: ''Jag drack ett glas vatten igår'' men också säger: ''Jag drack inte ett glas vatten igår'', så har personen antytt något som är logiskt omöjligt. Båda två kan inte stämma. Antingen stämmer det första eller andra påståendet men båda två kan inte stämma eftersom det antyder det logiskt omöjliga, alltså en logisk motsättning.

Med logik kan man även illustrera absurditeten i någons resonemang (reductio ad absurdum), detta är något som jag har gjort flertalet gånger.

Man kan även använda logik för att se om någon resonerar konsekvent. Feministen Merapi har väldigt lite konsekvens i sin världsbild. Detta ger starka indikationer om antingen att:
1) Personen har onda avsikter när hon resonerar här på forumet.
2) Personen har så pass låg intelligens att hon inte förstår vikten och värdet av att eftersträva konsekvens.

Vi ska tro på experter säger Merapi.... i samma veva, så avfärdar hon Medlingsinstitutets slutsatser om löneskillnaden mellan könen för att slutsatsen inte går i linje med hennes ideologiska uppfattningar. Detta är inkonsekvent.

Du har även missförstått statistik:
När det kommer till statistiska resonemang så är det ofta svartvitt. Felaktiga statistiska resonemang är de som jag kritiserar när jag ser dem begås av feministerna. Det är inte fråga om ''tolkning'', att man kan tycka olika. Nej, logiken bekräftar att resonemanget är felaktigt. Detta är något helt annat.

Gråskalorna uppstår exempelvis när man börjar diskutera kausal inferens. Då är det ofta i någon mån en tolkningsfråga om hur mycket man ska värdera olika typer av bevis. Där råder det delvis delade meningar.

Att du och andra feminister vill uppmåla allt som subjektivt är för att ni inte tror på att det finns något som kallas för sanning. Det är rent av manipulativt.

Vad tror du underbygger 1+1 = 2? Börja fundera på det.

Men som sagt, du uppvisar här vad lite du kan.

Världen bygger på logik. Extremt mycket.
Ok då tar vi lite logik och statistik:
Statistiskt är det nästan bara män som utövar dödligt våld.
Inte alla män utövar dödligt våld men det går inte att se på en man om han kommer att göra det i framtiden eller inte. Därför är det logiskt att betrakta alla män som potentiellt våldsamma.

Var det ett korrekt uttalande byggt på logik och statistik tycker du?
2025-08-30, 11:24
  #1550
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Tänk dig att vara intelligent med god koll.

Men att sedan ha ett medfött fel vilket yttrar sig i att i en gruppdiskussion måste man ALLTID hålla med om vad som anses vara konsensus för dagen. Och att ständigt känna press på att uppdatera sig.
Och jaga tillhandahålla anledningar och argument. Helst först. Det ses som intelligent.

Och som blint bevis officiellt publikt anföra bevis i form att att detta unisont angetts i den eventuellt diktatoriska propagandan. Vilken allt för oftast går andra ärenden än kvinnans väl.
Och vilken kan, och ofta leder till mycket negativa konsekvenser för dem.

Att riskera att mördas på grund av nedsidorna av den världsordning man prioriterar arbetar med att förkunna att man är en del av. Ett tydliggörande som inte sällan använda som hälsningsfras i nya sammanhang.
Om olyckan skulle vara framme så väger döden lätt jämfört med att minnas som ett lik utan konstaterad
uppfattningsidentitet.

Jag såg en intervju med en officiell representant för Östtyskland vilken konstaterade att det absolut värsta var att konstant tvingas ljuga och dessutom på egen hand tvingas uppfinna logik och fördelar med det man proklamerade. Officiellt.

För personen visste. Han var intelligent. Majoriteten gjorde.

Han led.
För han var inte kvinna.
Ah men då tycker du inte synd om kvinnor för att de är intelligenta utan för att du anser att alla kvinnor har ett medfött fel. Jaha.
2025-08-30, 11:27
  #1551
Medlem
Män blir glada om de stöter på en intelligent kvinna. Det händer ju tyvärr inte så ofta.
2025-08-30, 11:29
  #1552
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Nej.

Vi tycker synd om dem.

Du behöver inte tycka synd om oss. Vi hänger med andra intelligenta, oavsett kön.
2025-08-30, 11:30
  #1553
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Män blir glada om de stöter på en intelligent kvinna. Det händer ju tyvärr inte så ofta.

Och vice versa måste jag tyvärr säga.
2025-08-30, 11:36
  #1554
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Och vice versa måste jag tyvärr säga.

Så är det förmodligen. Bara ca 30% av folket platsar i kategorin.
2025-08-30, 11:46
  #1555
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Så är det förmodligen. Bara ca 30% av folket platsar i kategorin.

Yep.

Sen kan man ha en intressant diskussion om vad "intelligens" är och om det finns olika sorters intelligens. Men inte i denna tråden.
2025-08-30, 12:23
  #1556
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Ok då tar vi lite logik och statistik:
Statistiskt är det nästan bara män som utövar dödligt våld.
Inte alla män utövar dödligt våld men det går inte att se på en man om han kommer att göra det i framtiden eller inte. Därför är det logiskt att betrakta alla män som potentiellt våldsamma.

Var det ett korrekt uttalande byggt på logik och statistik tycker du?

Ditt resonemang är inte logiskt giltigt av det enkla skälet att slutsatsen inte är en oundviklig följd av premisserna. Så utifrån ett logiskt perspektiv så har du failat här.

Byt ut ''män'' mot ''människor'' så blir ditt resonemang bättre. I gruppen människor, inkluderas även kvinnor nu dock. Så det kan ta emot att acceptera för dig men nu är resonemanget bättre i varje fall. För människor gäller inte samma problem, eftersom det faktiskt är 100 % sant att alla våldsutövare är människor.

Hade du brytt dig om att resonera på ett mer korrekt sätt, så hade du härmed släppt ''män'' och bytt ut det till ''människor''. Men jag gissar på att du inte kommer att göra detta för det tar emot att kasta in kvinnor i gruppen och det är i det här läget som många män säger: ''De här feministerna resonerar med känslor, vi pallar inte med dem längre''.

En väldigt naturlig reaktion är detta. Vem vill resonera med någon som likt en hoppjerka selektivt väljer när den eftersträvar att resonera korrekt?

Om man låter bli att resonera korrekt när det svider lite, då är det ett tecken på att man kanske behöver rannsaka sig själv lite. Just saying.
__________________
Senast redigerad av Pellefant775 2025-08-30 kl. 12:31.
2025-08-30, 12:34
  #1557
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Ditt resonemang är inte logiskt giltigt av det enkla skälet att slutsatsen inte är en oundviklig följd av premisserna. Så utifrån ett logiskt perspektiv så har du failat här.

Byt ut ''män'' mot ''människor'' så blir ditt resonemang bättre. I gruppen människor, inkluderas även kvinnor nu dock. Så det kan ta emot att acceptera för dig men nu är resonemanget bättre i varje fall. För människor gäller inte samma problem, eftersom det faktiskt är 100 % sant att alla våldsutövare är människor.

Hade du brytt dig om att resonera på ett mer korrekt sätt, så hade du härmed släppt ''män'' och bytt ut det till ''människor''. Men jag gissar på att du inte kommer att göra detta för det tar emot att kasta in kvinnor i gruppen och det är i det här läget som många män säger: ''De här feministerna resonerar med känslor, vi pallar inte med dem längre''.

En väldigt naturlig reaktion är detta. Vem vill resonera med någon som likt en hoppjerka selektivt väljer logiskt resonerande när det passar?

Om man låter bli att resonera korrekt när det svider lite, då är det ett tecken på att man kanske behöver rannsaka sig själv lite. Just saying.

Det är just på grund av ovanstående som man som kvinna tröttnar på att diskutera något som helst med antifeministerna. För när det gäller allt gott gruppen män gjort för samhället och världen då är det väldigt viktigt att tala om kön, väldigt viktigt. Och alla män tar åt sig äran för allt positivt och bra män någonsin gjort.

Men när det kommer till de mer negativa och destruktiva sidorna hos gruppen män då heter det plötsligt "människor" eller rakt av att det är kvinnornas fel. Vad det nu än månde vara. Då skyller man ifrån sig och skyller på andra. Oftast "feminismen" eller "kvinnorna".

Eller så börjar man svamla om och gömma sig bakom "logik" och "statistik" osv.

Bara en svårt autistisk man förstår sig inte på hur neurotypiska män och kvinnor resonerar och tänker. För neurotypiska är gråskalorna i diskussioner dominerande. Och jag kan garantera dig att så gott som alla neurotypiska män och kvinnor resonerar utifrån sina känslor och erfarenheter. Det sker här, det sker i trådarna på Youtube och överallt annars.
__________________
Senast redigerad av Jenny9 2025-08-30 kl. 12:40.
2025-08-30, 12:55
  #1558
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag ställde bara en fråga. Tänker att en del av intelligens är att intressera sig för hur andra resonerar på ett öppet sätt, medan att klistra stereotyper på andra är ett tecken på ointelligens.

Du menar så som du brukar göra på män som har en annan uppfattning än dig?
2025-08-30, 12:59
  #1559
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Och vice versa måste jag tyvärr säga.

Det förklarar varför du spenderar så mycket tid på Flashback
2025-08-30, 13:06
  #1560
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Det förklarar varför du spenderar så mycket tid på Flashback

Jag är inte ens i närheten av att spendera lika mycket tid här som du. Try harder.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in