2025-08-30, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nejdå, till och med MAGAsekten brottas med sjunkande stöd och mer och mer motstånd.

Aww så fint av dig att tillskriva mig så mycket makt att påverka. Men jag är en nobody i sammanhanget, tyvärr.

Ja du är tack och lov en nobody men det finns ju fler feminister av din sort, tyvärr. Även om feministsekten brottas med sjunkande stöd och mer och mer motstånd.

Och jag pratar om manosfären, inte om "MAGA". Manosfären och antifeminismen växer så det knakar.
2025-08-30, 22:17
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Nu svarade jag på BENSINOS inlägg som bara bestod av en massa trams. Trams svaras med trams.

Ja ok, du är dummare än tåget.

I övrigt, ditt lilla gotcha moment gällande hororna och fan och hans moster var så jävla kasst och korkat. Men för all del, ha en fortsatt skön lördagskväll.
Du kanske inte fattade det eller inte ville fatta helt enkelt. Det brukar vara det vanliga i diskussioner med dig. Men du är ju kvinna.
2025-08-30, 22:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Du kanske inte fattade det eller inte ville fatta helt enkelt. Det brukar vara det vanliga i diskussioner med dig. Men du är ju kvinna.

Klassiskt ragebait. Så jävla genomskinligt, men du är ju man.
2025-08-30, 22:35
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Klassiskt ragebait. Så jävla genomskinligt, men du är ju man.
Visst är jag man och glad över det. Lite intressant med synen på det ändå. Tack!

Men kan väl ta själva frågan också. Det intressanta är väl att många kvinnor, även framgångsrika, söker någon som är mer framgångsrik än de själva, medan många män vill vara den mest framgångsrika i förhållandet. Kaka söker maka på något sätt.
2025-08-30, 22:42
Medlem
Citat:
Visst är jag man och glad över det. Lite intressant med synen på det ändå. Tack!

Men kan väl ta själva frågan också. Det intressanta är väl att många kvinnor, även framgångsrika, söker någon som är mer framgångsrik än de själva, medan många män vill vara den mest framgångsrika i förhållandet. Kaka söker maka på något sätt.

precis...kvinnor söker i regel någon som är intelligent.... pga just intelligens...
därför att att önska en intelligent partner är helt enkelt rejält smartare än att aktivt leta efter någon som är mindre intelligent...

medan de män som söker någon som är dummare än de själva...gör det pga just dumhet.
därför att vilja skaffa en korkad brud som mamma till sina barn är rejält korkat.

Speciellt så i ljuset av faktan att intelligens oftare ärvs på mödernet.
2025-08-30, 22:46
Medlem
Citat:

Ja, om nu "män hatar intelligenta kvinnor" betyder att män helst inte vill ha kvinnor som är smartare och mer framgångsrika än dem så är ju det snarare något kvinnor ska vara glada över. Hade män varit hypergama precis som kvinnor skulle ju mänskligheten dö ut inom en generation. Tack vare att män till skillnad från kvinnor kan tänka sig att dejta nedåt så kan vi fortsätta existera. (Även om feminismen gör allt den kan för att hålla män nere så att det inte finns några män kvar som kvinnor kan attraheras av.)

Men det är det väl gamla vanliga.

Kvinnors preferenser = bra, och den som har minsta synpunkt på det är en incel

Mäns preferenser = dåligt, kvinnohat, osäkerhet, rädda för intelligenta/"starka" kvinnor, kontrollerande, omoraliska, objektifierande, patriarkala osv osv osv
2025-08-30, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
precis...kvinnor söker i regel någon som är intelligent.... pga just intelligens...
därför att att önska en intelligent partner är helt enkelt rejält smartare än att aktivt leta efter någon som är mindre intelligent...

medan de män som söker någon som är dummare än de själva...gör det pga just dumhet.
därför att vilja skaffa en korkad brud som mamma till sina barn är rejält korkat.

Jaha så det är från kvinnor alla dessa korkade män världen över fått sin dumhet ifrån?

Vilken jävla dynga du förpestar forumet med. Det finns ingen som letar efter någon "mindre intelligent" ditt stolpskott. Däremot kan det ju vara svårt för gemene man att idag hitta en kvinna som inte fördummats av feminism och annat nonsens, och att de därför tvingas nöja sig med en dummare i brist på annat.

Men jag lovar dig. Män vill i regel mycket hellre ha en intelligent, självständigt tänkande kvinna än någon korkad hjärntvättad feminist. Påståendet i TS stämmer helt enkelt inte.
2025-08-30, 22:57
Medlem
EnCartes avatar
Citat:

Fast då blir det förstås så att både dumma och intelligenta kvinnor beter sig likadant i de fallen. Och både dumma och intelligenta män beter sig likadant. Samtidigt framställer du dumma män som dumma, för att de gör som intelligenta män och intelligenta kvinnor som smarta, för de gör som dumma kvinnor, om man vänder på ditt resonemang.

Men jag tror inte det är så enkelt att det har med intelligens att göra överhuvudtaget, utan något medfött som har med människan att göra.
2025-08-30, 23:14
Medlem
Citat:
Fast då blir det förstås så att både dumma och intelligenta kvinnor beter sig likadant i de fallen. Och både dumma och intelligenta män beter sig likadant. Samtidigt framställer du dumma män som dumma, för att de gör som intelligenta män och intelligenta kvinnor som smarta, för de gör som dumma kvinnor, om man vänder på ditt resonemang.

Men jag tror inte det är så enkelt att det har med intelligens att göra överhuvudtaget, utan något medfött som har med människan att göra.

Nej eftersom inte alla kvinnor beter sig så, precis som inte alla män letar efter ointelligenta kvinnor.

Kontentan av det jag skrev är att inte bry sig om en partners intelligens, är blåst. Alla borde aktivt leta efter intelligens hos en partner och varför detta inte gäller i samma grad hos män när de letar efter partners borde de ta sig en allvarligt fundering över.
2025-08-30, 23:22
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Nej eftersom inte alla kvinnor beter sig så, precis som inte alla män letar efter ointelligenta kvinnor.

Kontentan av det jag skrev är att inte bry sig om en partners intelligens, är blåst. Alla borde aktivt leta efter intelligens hos en partner och varför detta inte gäller i samma grad hos män när de letar efter partners borde de ta sig en allvarligt fundering över.
Men som jag säger, kan jag inte se att det har med intelligens att göra, då det visar på ett mönster. Som vanligt försöker du göra undantagen till en norm och förkastar människan och dess känslor. Du erkänner väl inte ens att män och kvinnor fungerar olika, fast du samtidigt säger att män inte är som kvinnor och drar upp alla deras fel och brister hela tiden.
Senast redigerad av EnCarte 2025-08-30 kl. 23:30.
2025-08-30, 23:31
Medlem
Citat:
Men som jag säger, kan jag inte se att det har med intelligens att göra, då de visar på ett mönster. Som vanligt försöker du göra undantagen till en norm och förkastar människan och dess känslor. Du erkänner väl inte ens att män och kvinnor fungerar olika, fast du samtidigt säger att män inte är som kvinnor och drar upp alla deras fel och brister hela tiden.
Fast det är ju en norm, rätt välkänd sådan för övrigt.....
många av de patriarkala normerna vi har kvarbevarat i våra normsystem är i regel rätt korkade.
Varför män inte är brighta nog att fatta detta själva, utan ständigt behöver feminister/ kvinnor att tala om det för dem är ju i sig en intressant iakttagelse....
2025-08-30, 23:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Tror du forskare applicerar logiskt och statistiskt resonerande när de drar slutsatser om komplexa samband eller känslor? Det förstnämnda. Alla dagar i veckan. Hört talas om directed acyclic graphs (ett verktyg för att förstå oerhört komplexa samband)? Vad tror du de baserar sig på? Känslor eller logik och djupa statistiska resonemang? Du vet inte ens vad du pratar om. Du lever i en låtsasvärld.

Vad ska vi annars använda för verktyg menar du? Ska vi använda oss av personangrepp, subjektivt tyckande, känslor, härskartekniker och dylikt? Nej, det ska vi inte. Jag förstår att ditt liv är så tråkigt så du vill bara sitta på det här forumet och tramsa, men jag föredrar att det här forumet håller en rimlig standard.
Det är din totala oförståelse för det som Bimbodeluxe skrev om som jag kommenterade, att du är insnöad i det du ser som logik och vettiga argument och vilken statistik du tar till dig. Det är helt korrekt som Bimbodeluxe skriver; att ”andra, med andra världsbilder tar till sig annan logik, andra argument och annan statistik. Världen är inte svartvit. Det finns inte ett rätt och ett fel. Det finns olika erfarenheter, olika perspektiv, olika input som leder till helt olika uppfattningar.”

Världen är ett komplext system, full av perspektiv och betydligt fler färger och nyanser än svart eller vitt och går inte att fastslå ur en statistikbok. Ändå försöker du ständigt pracka på andra dina statistikboksanningar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in