Citat:
Ursprungligen postat av
EnCarte
Visst är jag man och glad över det. Lite intressant med synen på det ändå. Tack!
Men kan väl ta själva frågan också. Det intressanta är väl att många kvinnor, även framgångsrika, söker någon som är mer framgångsrik än de själva, medan många män vill vara den mest framgångsrika i förhållandet. Kaka söker maka på något sätt.
Ja, om nu "män hatar intelligenta kvinnor" betyder att män helst inte vill ha kvinnor som är smartare och mer framgångsrika än dem så är ju det snarare något kvinnor ska vara glada över. Hade män varit hypergama precis som kvinnor skulle ju mänskligheten dö ut inom en generation. Tack vare att män till skillnad från kvinnor kan tänka sig att dejta nedåt så kan vi fortsätta existera. (Även om feminismen gör allt den kan för att hålla män nere så att det inte finns några män kvar som kvinnor kan attraheras av.)
Men det är det väl gamla vanliga.
Kvinnors preferenser = bra, och den som har minsta synpunkt på det är en incel
Mäns preferenser = dåligt, kvinnohat, osäkerhet, rädda för intelligenta/"starka" kvinnor, kontrollerande, omoraliska, objektifierande, patriarkala osv osv osv