Citat:
Ursprungligen postat av
negern99
Det är för att kvinnor är parasiter och lever på skattemedel, samtidigt som män utvecklar samhället.
Kolla på vilken ekonomi eller STEM-utbildning som helst och du har med största sannolikhet manlig dominans.
Jag tror inte du fattar hur mycket onödiga utbildningar som finns på universiteten. Det är dessa som kvinnor dominerar:
Personalvetare, Humanist, Genusvetenskap, Socionom, Samhällsvetare.
Man kan inte läsa till humanist.
Socionomer kan alltså få anställning som socialsekreterare eller som kuratorer. Och jobba tex. inom socialtjänst, som sjukhuskurator, skolkurator etc. Yrken som behövs.
Kvinnor dominerar även i andra yrken som kräver högskole/universitetsstudier och som behövs:
Tandläkare, psykologer, tandhygienister, sjuksköterskor, biomedicinska analytiker, fysioterapeuter, arbetsterapeuter, barnmorskor, logopeder, dietister, specialistsjuksköterskor, lärare, speciallärare, specialpedagoger, fritidspedagoger, förskolelärare mm.
Läkare är rätt jämnt fördelat mellan könen.
Kvinnor dominerar även i yrken som behövs, men som inte kräver högskole/universitetsutbildning:
Lokalvårdare, undersköterskor, barnskötare.
Men du kanske anser att allt kvinnor gör är flum?