2025-03-14, 14:44
  #1429
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av felfoedd
Vad fan är en "intelligent kvinna" för något!?

Jag har aldrig träffat någon.

Den ena dummare än den andra.

Som det där med att förbjuda hundratusentals män från att ha sex (med hjälp av sexköpslagar).

Tror ni det kommer sluta väl för er..?

Alla länder har lagar gällande prostitution. I vissa länder är det förbjudet att både köpa och sälja. I andra länder är det avkriminaliserat men efterhand mer och mer reglerat.

Hade det bara påverkat säljare och köpare hade det nog varit relativt lugnt. Men det påverkar hela samhället så därav lagarna.

I övrigt drar man till sig sina likar. Så har du aldrig stött på en intelligent människa (kvinna) så är det för att du inte är intelligent själv.
2025-03-14, 14:49
  #1430
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av felfoedd
Ja, det är därför kvinnor dominerar vid "universiteten" som numera är indoktrineringsorgan.

De ifrågasätter inte.

De följer normen.

Det är därför de får tillgång till offentliga poster.

De har förstört hela västvärlden.

De har importerat islam.

De är otroligt dumma och inkapabla att styra samhällen.

Detta är lite "kul" med er MAGA män. När universiteten dominerades av män var det inga problem alls. Det var ju en självklarhet eftersom män är mycket bättre och smartare än kvinnor (enligt er).

Nu när universiteten domineras av kvinnor (över hela världen faktiskt) så är ni så jävla desperata att nedvärdera och förminska. Ni är fan patetiska. Hela systemet är riggat efter manligt hierarki-tänk. Nu när kvinnor visat sig vara bra på att spela spelet brölar och gråter ni.

Och nej, det är förfan inte kvinnor som orsakat flyktingströmmarna och ett alldeles för högt intag av muslimer till Europa. Inte heller är det kvinnor som radikaliserat islam.
__________________
Senast redigerad av Jenny9 2025-03-14 kl. 14:52.
2025-03-14, 15:02
  #1431
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Detta är lite "kul" med er MAGA män. När universiteten dominerades av män var det inga problem alls. Det var ju en självklarhet eftersom män är mycket bättre och smartare än kvinnor (enligt er).

Nu när universiteten domineras av kvinnor (över hela världen faktiskt) så är ni så jävla desperata att nedvärdera och förminska. Ni är fan patetiska. Hela systemet är riggat efter manligt hierarki-tänk. Nu när kvinnor visat sig vara bra på att spela spelet brölar och gråter ni.

Och nej, det är förfan inte kvinnor som orsakat flyktingströmmarna och ett alldeles för högt intag av muslimer till Europa. Inte heller är det kvinnor som radikaliserat islam.

Jag röstar vänsterpartiet och håller med honom. Universiteten har blivit som ett indoktrineringsorgan där kvinnor gör sig bra eftersom de inte ifrågasätter och följer normen. Massvis med kvinnor där som studerar humanist och helt värdelösa utbildningar. Det är därför kvinnorna är fler.
2025-03-14, 15:14
  #1432
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av negern99
Jag röstar vänsterpartiet och håller med honom. Universiteten har blivit som ett indoktrineringsorgan där kvinnor gör sig bra eftersom de inte ifrågasätter och följer normen. Massvis med kvinnor där som studerar humanist och helt värdelösa utbildningar. Det är därför kvinnorna är fler.

Kvinnor är i majoritet på alla utbildningar utom de tekniska.

Utbildningen till sjuksköterska las på högskolenivå. Troligen därför som kvinnor dominerar, eller en stor anledning iallafall.
2025-03-14, 15:29
  #1433
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Kvinnor är i majoritet på alla utbildningar utom de tekniska.

Utbildningen till sjuksköterska las på högskolenivå. Troligen därför som kvinnor dominerar, eller en stor anledning iallafall.

Det är för att kvinnor är parasiter och lever på skattemedel, samtidigt som män utvecklar samhället.

Kolla på vilken ekonomi eller STEM-utbildning som helst och du har med största sannolikhet manlig dominans.

Jag tror inte du fattar hur mycket onödiga utbildningar som finns på universiteten. Det är dessa som kvinnor dominerar:

Personalvetare, Humanist, Genusvetenskap, Socionom, Samhällsvetare.
2025-03-14, 15:40
  #1434
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av negern99
Det är för att kvinnor är parasiter och lever på skattemedel, samtidigt som män utvecklar samhället.

Kolla på vilken ekonomi eller STEM-utbildning som helst och du har med största sannolikhet manlig dominans.

Jag tror inte du fattar hur mycket onödiga utbildningar som finns på universiteten. Det är dessa som kvinnor dominerar:

Personalvetare, Humanist, Genusvetenskap, Socionom, Samhällsvetare.

Nej män "parasiterar" på kvinnor lika mycket som kvinnor "parasiterar" på män. Om inte mer.

Som sagt, kvinnor dominerar alla utbildningar förutom de tekniska.

Men låt flummen gå sina utbildningar (förutom socionom och samhällsvetare) de lär ju upptäcka illa kvickt hur icke gångbara deras utbildningar är.

Och såklart höjer "ni" de mansdominerade utbildningarna till skyarna och räknar dem som de absolut viktigaste i hela universum.
2025-03-14, 15:47
  #1435
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negern99
Det är för att kvinnor är parasiter och lever på skattemedel, samtidigt som män utvecklar samhället.

Kolla på vilken ekonomi eller STEM-utbildning som helst och du har med största sannolikhet manlig dominans.

Jag tror inte du fattar hur mycket onödiga utbildningar som finns på universiteten. Det är dessa som kvinnor dominerar:

Personalvetare, Humanist, Genusvetenskap, Socionom, Samhällsvetare.

Man kan inte läsa till humanist.

Socionomer kan alltså få anställning som socialsekreterare eller som kuratorer. Och jobba tex. inom socialtjänst, som sjukhuskurator, skolkurator etc. Yrken som behövs.

Kvinnor dominerar även i andra yrken som kräver högskole/universitetsstudier och som behövs:
Tandläkare, psykologer, tandhygienister, sjuksköterskor, biomedicinska analytiker, fysioterapeuter, arbetsterapeuter, barnmorskor, logopeder, dietister, specialistsjuksköterskor, lärare, speciallärare, specialpedagoger, fritidspedagoger, förskolelärare mm.
Läkare är rätt jämnt fördelat mellan könen.

Kvinnor dominerar även i yrken som behövs, men som inte kräver högskole/universitetsutbildning:
Lokalvårdare, undersköterskor, barnskötare.

Men du kanske anser att allt kvinnor gör är flum?
2025-03-14, 15:57
  #1436
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Man kan inte läsa till humanist.

Socionomer kan alltså få anställning som socialsekreterare eller som kuratorer. Och jobba tex. inom socialtjänst, som sjukhuskurator, skolkurator etc. Yrken som behövs.

Kvinnor dominerar även i andra yrken som kräver högskole/universitetsstudier och som behövs:
Tandläkare, psykologer, tandhygienister, sjuksköterskor, biomedicinska analytiker, fysioterapeuter, arbetsterapeuter, barnmorskor, logopeder, dietister, specialistsjuksköterskor, lärare, speciallärare, specialpedagoger, fritidspedagoger, förskolelärare mm.
Läkare är rätt jämnt fördelat mellan könen.

Kvinnor dominerar även i yrken som behövs, men som inte kräver högskole/universitetsutbildning:
Lokalvårdare, undersköterskor, barnskötare.

Men du kanske anser att allt kvinnor gör är flum?

+ Arkitekter och veterinärer
2025-03-14, 15:58
  #1437
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
+ Arkitekter och veterinärer

2025-03-14, 16:03
  #1438
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nej män "parasiterar" på kvinnor lika mycket som kvinnor "parasiterar" på män. Om inte mer.

Som sagt, kvinnor dominerar alla utbildningar förutom de tekniska.

Men låt flummen gå sina utbildningar (förutom socionom och samhällsvetare) de lär ju upptäcka illa kvickt hur icke gångbara deras utbildningar är.

Och såklart höjer "ni" de mansdominerade utbildningarna till skyarna och räknar dem som de absolut viktigaste i hela universum.

Män som jag själv sliter stenhårt i den privata sektorn och betalar skattemedel till parasiter till kvinnor som sitter som socionomer och personalvetare. De kvinnor som faktiskt bidrar är oftast de inom sjukvården.

Kvinnor jobbar till majoritet i offentlig sektor eller som personalvetare på något stort industribolag. Trots detta är kvinnor sjukskrivna mest av alla och parasiterar på privata sektorns skattemedel. Hur kan du bli sjukskriven på ett lojt jobb inom offentlig sektor där du knappt har krav på dig?!?

Även om det är en jämn fördelning på hur många som jobbar så kostar kvinnor samhället sjukt mycket mer pengar än män, trots sina universitetsutbildningar.
2025-03-14, 16:17
  #1439
Medlem
53....so whats avatar
Är resonemanget inte lite "dålig självkänsla" hos er kvinnor.
Ni hittar på ursäkter för att ni känner er nertryckta.
Alla kvinnor som beter sig normalt är värda respekt och kärlek i nära relationer, och får det.
Vad som leder till er dåliga självkänsla får ni själva analysera och jobba på. Vi män förstår inte detta.
Intelligenta kvinnor är för de flesta män uppskattade som likvärdiga, de tål lite skit o kritik.


EDIT: Oj, gammal tråd. Har inget hänt sen trådstarten med er qvinnor?
__________________
Senast redigerad av 53....so what 2025-03-14 kl. 16:19.
2025-03-14, 16:18
  #1440
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av negern99
Män som jag själv sliter stenhårt i den privata sektorn och betalar skattemedel till parasiter till kvinnor som sitter som socionomer och personalvetare. De kvinnor som faktiskt bidrar är oftast de inom sjukvården.

Kvinnor jobbar till majoritet i offentlig sektor eller som personalvetare på något stort industribolag. Trots detta är kvinnor sjukskrivna mest av alla och parasiterar på privata sektorns skattemedel. Hur kan du bli sjukskriven på ett lojt jobb inom offentlig sektor där du knappt har krav på dig?!?

Även om det är en jämn fördelning på hur många som jobbar så kostar kvinnor samhället sjukt mycket mer pengar än män, trots sina universitetsutbildningar.

Kvinnors sjukskrivningar handlar till mångt och mycket om att kvinnor dubbelarbetar/tar större ansvar för familj och hem. + Att kvinnor (iallafall historiskt sett, det har börjat vända nu) oftast fått psykiatriska diagnoser och sjukskrivningar på fullt behandlingbara fysiska sjukdomar och åkommor. Osv.

Själv sliter jag hårt på ett fysiskt utomhusjobb för att såna som du försummar era familjer så att era fruar blir sjukskrivna pga utmattning. Jag är måttligt road av att betala för er och era pajade partners och familjer.

Menar du att jobb inom vården är kravlösa?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in