2007-09-29, 01:23
Bannlyst
.

Det är väl helt enkelt så att människan skräms av det okända.
Så om tillfället väl skulle inträffa vet man inte hur situationen skall hanteras.
Jag har gudskelov inte råkat ut för detta hitintills.
2007-09-29, 19:59
Medlem
FallenMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Mengele
Tveksamt av ditt vokabulär att döma. (skojar bara, ta det lugnt).
<snip>
</snap>

Det är det jag menar: IQ får en inte att skriva bättre, förstå lättare eller ökar chansen att komma på nått nytt, det ända det gör är att visa på hur bra du är på ett IQ test.

Kreativitet > intelligens/IQ
2007-09-29, 21:36
Medlem
Jag håller med dig till 100% John Percival!
Citat:
Ursprungligen postat av John Percival
Jag tycker om att umgås med människor som är på samma intellektuella nivå som jag själv är. Det inbegriper även tjejer och tjejkompisar. Det är då man kan ha de intressanta och stimulerande diskussionerna som är så roliga! Att en del tjejer inte kan hänga med i de svängarna är lika sant som att en del killar inte kan det.

Det beror helt på vilka människor man valt att umgås med. Kan de vara sig själva när de umgås med mig, kan jag vara mig själv. Det blir bäst så och är helt klart roligast! Det betyder inte att tjejer ska göra sig dummare än vad de är.

Jag tycker det är attraktivt med intelligenta tjejer, end of story!

ÄLSKAR intelligenta, smarta, kunniga tjejer! Skall även vara sådana som håller sig "upp to date" med t ex tidninger, internet, tv etc. INTE sådana som bara sitter och läser Se & Hör.

John Percival, du skriver ju Jag tycker det är attraktivt med intelligenta tjejer. Precis en sådan jag alltid viljat ha. Jag sökte och sökte och till slute hittade jag min sambo som har ALLT som jag vill ha. Inte bara det, tror inte att det finns någon annan som är så förälskad som jag är!
2007-09-29, 22:32
Bannlyst
Hur ser en stimulerande diskussion ut? Finns det ngt mönster? Kan man föra en intellient, stimulerande diskussion om fekalier med en kvinna? Är det att spränga kosmos?
2007-09-30, 02:43
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pluttskrutt
Hur ser en stimulerande diskussion ut? Finns det ngt mönster? Kan man föra en intellient, stimulerande diskussion om fekalier med en kvinna? Är det att spränga kosmos?

Hur ska vi veta vad som stimulerar dig?? Det kan ju vara allt från kvantfysik till nätstrumpskvalité!
2007-09-30, 10:10
Medlem
flashwriters avatar
Först och främst.....lustigt att så många som skriver säger sig ha....också kommer en siffra på minst 120. Fast det kan ju naturligtvis vara så att de med lite högre siffra också är de som söker sig hit till FB. En man eller kvinna med 80 har har kanske jämt skägg med att bara läsa. Att sen förstå vad det står är en nivå högre.

Själv kan jag inte säga nån siffra för jag har inte gjort nåt IQ-test. Dock så (nu kommer ett otroligt erkännande för någon som skriver på FB) när jag läser illustrerad vetenskap (varje nr) så tittar jag också på sidorna med klurigheter. Till säkert 90% handlar det om olika former av matematik och saker som har med siffror att göra. Och jag får vanligtvis runt 90% fel. Resten kan ju vara ren gissning. Så ja, tyvärr har jag antagligen usel IQ.

Vad gäller intelligenta kvinnor så har jag inget problem med dem. För det första är det ovanligt. Om det beror på kvinnans egenskap att förminska sig i sällskap med mannen eller inte kan jag inte yttra mig om. Men det är sällsynt att jag ser kvinnor läsa nyheter. De skummar mest rubriker som det verkar. Bläddrar som hastigast igenom för att sen hamna på skvaller och dylikt. Självklart generalliserar jag, undantag finns. Men det kan jag ju göra om männen också. Och då ser jag fler män som läser och engagerar sig i nyheterna och andra informativa tidningar, vetenskapsmagasin o.s.v.

Nu är det ju så att IQ har betoningen på logiskt spatialt tänkande och matematiska resonemang och vad det nu är. Så min dambekant, som är en ypperlig kock och lätt skulle kunna stå i mat-Tinas ställe om hon hade talets gåva och var lite mer framåt, är diskad direkt och som tidigare nämnt även jag.

För det andra. Om jag mot förmodan hittar en tjej som jag märker är smart och lyckas få chansen att diskutera politik, teknik och sånt som jag tycker är bra att kunna så är hon alltid ointresserad av mig som partner men man kan mycket väl få höra klassikern "vi kan väl vara kompisar?". Så jag tror inte att män från början tyckte illa om intelligenta tjejer. Utan tvärtom, när en tjej är mer intelligent än en man så är det hon som, ibland med illa dold avsmak, vänder sig till nån annan. Och då har många män upptäckt att när det verkar vara en intelligent/intellektuell tjej så gillar hon ändå inte honom och han siktar därför på nån annan. Därav att kvinnan kanske tror att han hatar henne.

Det är helt i naturens gång. En smart kvinna tänder inte på en man som inte är minst lika smart eller smartare än hon. Medan en man (däggdjurshanne) vill sprida sin säd och tar följaktligen den han kan få oavsett nivå på IQ. Så jag vänder på resonemanget och säger som min rubrik; Varför gillar inte intelligenta kvinnor att vara med män som inte är lika brighta som de? Ja, svaret just givet....naturens gång

Dock får jag lägga in en brasklapp. Även intelligenta tjejer går ju ibland hem med mr. dörrvakt/tränar 7 dar i veckan. Men beroende på tid i menstruationscykeln så vill även de känna lukten av en testosteronstinn alfahanne. Och som vi alla vet så är det ju inga problem för en tjej att få kuk om det bara är det hon vill ha. Finns alltid villiga kandidater.

Så, nu får vi se om jag har snurrat in mig i logiska felaktigheter. Jag har ju som jag tror inte så hög IQ. Men jag är jävligt bra på att läsa och ordbajsa
2007-09-30, 10:50
Medlem
Intelligens kan ha många skepnader. Många kvinnor som tror att dom är intelligenta försöker imponera på omgivningen med överlägsna kommentarer. Detta är avtändande och väcker irritation hos både kvinnor och män. En kvinna som verkligen är kunnig inom ett område väcker ofta respekt redan efter en kort tid på arbetsplatsen. För det är väl respekt ni vill ha, eller?
2007-09-30, 10:55
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av begrundare
Intelligens kan ha många skepnader. Många kvinnor som tror att dom är intelligenta försöker imponera på omgivningen med överlägsna kommentarer. Detta är avtändande och väcker irritation hos både kvinnor och män. En kvinna som verkligen är kunnig inom ett område väcker ofta respekt redan efter en kort tid på arbetsplatsen. För det är väl respekt ni vill ha, eller?

Är inte det samma brudar som tror att gapig och dryg är att vara stark?
2007-09-30, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Är inte det samma brudar som tror att gapig och dryg är att vara stark?

Ja, det är ungefär samma klientel.
2007-09-30, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Hur ska vi veta vad som stimulerar dig?? Det kan ju vara allt från kvantfysik till nätstrumpskvalité!
FEKALIER! Hur står det till med läskunskaperna?
2007-10-01, 03:09
Medlem
Tagelbergs avatar
Jag ställer mej frågande till frågeställningen Själv gillar jag intelligenta kvinnor. Det är ju mycket lättare att föra en intelligent diskussion med en intelligent kvinna än med en korkad. Är kvinnan väldigt, väldigt intelligent så kan jag ha problem att föra en vettig diskussion med det är förmodligen inte kvinnans fel.
2007-10-01, 04:32
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashwriter
Först och främst.....lustigt att så många som skriver säger sig ha....också kommer en siffra på minst 120. Fast det kan ju naturligtvis vara så att de med lite högre siffra också är de som söker sig hit till FB. En man eller kvinna med 80 har har kanske jämt skägg med att bara läsa. Att sen förstå vad det står är en nivå högre.

Särskilt kul är det att folk ofta är så oerhört skraja för att testa sig trots att de tror att de har en IQ långt över snittet. Kanske det skulle vara en för stor knäck för FB-egot om illusionen visade sig vara just en illusion?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in