Först och främst.....lustigt att så många som skriver säger sig ha....också kommer en siffra på minst 120. Fast det kan ju naturligtvis vara så att de med lite högre siffra också är de som söker sig hit till FB. En man eller kvinna med 80 har har kanske jämt skägg med att bara läsa. Att sen
förstå vad det står är en nivå högre.
Själv kan jag inte säga nån siffra för jag har inte gjort nåt IQ-test. Dock så (nu kommer ett otroligt erkännande för någon som skriver på FB) när jag läser illustrerad vetenskap (varje nr) så tittar jag också på sidorna med klurigheter. Till säkert 90% handlar det om olika former av matematik och saker som har med siffror att göra. Och jag får vanligtvis runt 90% fel. Resten kan ju vara ren gissning. Så ja, tyvärr har jag antagligen usel IQ.
Vad gäller intelligenta kvinnor så har jag inget problem med dem. För det första är det ovanligt. Om det beror på kvinnans egenskap att förminska sig i sällskap med mannen eller inte kan jag inte yttra mig om. Men det är sällsynt att jag ser kvinnor läsa nyheter. De skummar mest rubriker som det verkar. Bläddrar som hastigast igenom för att sen hamna på skvaller och dylikt. Självklart generalliserar jag, undantag finns. Men det kan jag ju göra om männen också. Och då ser jag fler män som läser och engagerar sig i nyheterna och andra informativa tidningar, vetenskapsmagasin o.s.v.
Nu är det ju så att IQ har betoningen på logiskt spatialt tänkande och matematiska resonemang och vad det nu är. Så min dambekant, som är en ypperlig kock och lätt skulle kunna stå i mat-Tinas ställe om hon hade talets gåva och var lite mer framåt, är diskad

direkt och som tidigare nämnt även jag.
För det andra. Om jag mot förmodan hittar en tjej som jag märker är smart och lyckas få chansen att diskutera politik, teknik och sånt som jag tycker är bra att kunna så är hon alltid ointresserad av mig som partner men man kan mycket väl få höra klassikern "vi kan väl vara kompisar?". Så jag tror inte att män från början tyckte illa om intelligenta tjejer. Utan tvärtom, när en tjej är mer intelligent än en man så är det
hon som, ibland med illa dold avsmak, vänder sig till nån annan. Och då har många män upptäckt att när det verkar vara en intelligent/intellektuell tjej så gillar hon ändå inte honom och han siktar därför på nån annan. Därav att kvinnan kanske tror att han hatar henne.
Det är helt i naturens gång. En smart kvinna tänder inte på en man som inte är minst lika smart eller smartare än hon. Medan en man (däggdjurshanne) vill sprida sin säd och tar följaktligen den han kan få oavsett nivå på IQ. Så jag vänder på resonemanget och säger som min rubrik; Varför gillar inte intelligenta kvinnor att vara med män som inte är lika brighta som de? Ja, svaret just givet....naturens gång
Dock får jag lägga in en brasklapp. Även intelligenta tjejer går ju ibland hem med mr. dörrvakt/tränar 7 dar i veckan. Men beroende på tid i menstruationscykeln så vill även de känna lukten av en testosteronstinn alfahanne. Och som vi alla vet så är det ju inga problem för en tjej att få kuk om det bara är det hon vill ha. Finns alltid villiga kandidater.
Så, nu får vi se om jag har snurrat in mig i logiska felaktigheter. Jag har ju som jag tror inte så hög IQ. Men jag är jävligt bra på att läsa och ordbajsa