Citat:
Ursprungligen postat av
KristianLiv
Läkarbesök på tisdag. Vad är det absolut bästa man kan säga för att få Zopiklon utskrivet? Jag vill ta det för sömnen och inte i rus syfte då jag har riktiga sömnproblem.
Jag vill inte ha melatonin som ger mig hemska mardrömmar, antihistaminer eller Mirtazapin som gör mig trött men ändå inte somnar av och som jag dessutom blir äckligt dåsig av dagen efter. Har testat dessa innan från polare och kollegor, inte från läkare, så kan inte nämna för honom att jag redan tagit dessa.
Fick i dag veta från min läkare att denna kommer förskriva läkemedlet fortlöpande, då det provats alla icke narkotiska läkemedel ovanpå min insomnia jag har fastställd som diagnos. Jag har ju använt den diagnosen som underlag, ovanpå min duktiga socialsekreterare som deltog på mötet, (sådant lugnar en läkare.)
Har ju trots god sömnhygien, träning och promenader ovanpå att jag också jobbar inte kunnat sova mer än varannan natt, då 3, kanske 4 timmar - vilket skadar mer än att äta en sömnmedicin varje dag.
Var ärlig med hur det ligger till. Poängtera att du går upp varje morgon oavsett om du inte sovit, att du testat alla andra läkemedel först men utan effek, att du avstår från elektronik 1 timme innan sänggående, och att får du inte sova så som man bör resulterar i att dina rutiner förfaller, helt enkelt pga du inte orkar. Det blir en dominoeffekt.
Edit: du kan visst nämna att du provat dessa och att de fungerade jättebra. Påtala att du har en släkting som har sömnproblem och att du från din moster provat. Säg inte polare, säg din moster, farmor eller liknande.
Edit: då jag har F112 som diagnos, (opiatberoende,) fick jag lämna urinprov innan läkaren förskrev läkemedlet.