2025-08-27, 22:00
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Vi diskuterar hur du ska försvara dig när du blir anklagad för brott. Välj vilket brott du vill att försvara dig mot.
Vi diskuterar att bli anklagad för våldtäkt eftersom tråden handlar om samtyckeslagen.
Citera
2025-08-27, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Vi diskuterar att bli anklagad för våldtäkt eftersom tråden handlar om samtyckeslagen.
Ja och hur försvara du dig mot brottsanklagelser? Välj våldtäkt om du vill.
Citera
2025-08-27, 22:04
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ja ”nya” fall är de som tillkommit efter den uppdaterade lagen. Fortfarande inga 61% friade.

Av de fall som är "nya", d.v.s. finns inga tekniska bevis, inget våld förekommit ,inga skador, ingen utsatt situation utan bara ord mot ord där målsäganden säger att hon inte deltagit frivilligt har det i 39% av fallen blivit fällande dom. Det ger att i 61% av de fallen så blev det friande dom.
Citera
2025-08-27, 22:06
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ja och hur försvara du dig mot brottsanklagelser? Välj våldtäkt om du vill.
Det var ju det jag frågade dig? Jag skulle vilja påstå att det är mer eller mindre omöjligt.
Om man inte filmat eller spelat in ljud så vet jag inte hur man ska kunna bevisa att det man
säger är sant.
Citera
2025-08-27, 22:07
Medlem
Citat:
Av de fall som är "nya", d.v.s. finns inga tekniska bevis, inget våld förekommit ,inga skador, ingen utsatt situation utan bara ord mot ord där målsäganden säger att hon inte deltagit frivilligt har det i 39% av fallen blivit fällande dom. Det ger att i 61% av de fallen så blev det friande dom.
Nej.

Andel, 61% av fällande domar hade annan bevisning än enbart muntlig.
Citera
2025-08-27, 22:10
Medlem
Citat:
Det var ju det jag frågade dig? Jag skulle vilja påstå att det är mer eller mindre omöjligt.
Om man inte filmat eller spelat in ljud så vet jag inte hur man ska kunna bevisa att det man
säger är sant.
Har jag inte svarat dig typ tusen gånger nu att blir jag anklagade för ett brott vare sig det är rånmord, stöld, bedrägeri, olaga hot, ofredande, hets mot folkgrupp så låter jag min advokat sköta försvaret? Hur gör du själv om du blir anklagad för något brott om du inte filmat eller spelat in ljud?
Citera
2025-08-27, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Jag blir spyfärdig av att läsa det där. Så jävla uppenbart att hon har satt det i system att göra sig rik på oskyldiga mäns bekostnad.

Mitt tips till alla män är att ligga steget före. Filtrera bort kvinnor som visar upp röda flaggor och dokumentera allt.

Jag tror faktiskt vårt land är förlorat. Det kommer bli värre.

Det bästa är att ta vara på livet, spara ihop en duglig förmögenhet och sedan kolla efter andra länder värda att flytta till när tillfället är rätt.

Det är tillräckligt mycket knasigheter i det här landet redan som det är.

Bland det vidrigaste man läst på länge. Han får alltså börja vuxenlivet på 750 000 kr minus, 4,5 år i fängelse och permanent stämplad som sexbrottsling. Utan några som helst bevis. Medan ludret har blivit miljonär på kuppen.

Men att en ung man får sitt liv förstört utan bevis tycker inte feministerna är ett problem eftersom "95% anmälningar inte leder till åtal".

Citera
2025-08-27, 22:22
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Nej.

Andel, 61% av fällande domar hade annan bevisning än enbart muntlig.

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeejjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj

Citat:
Andelen av alla fällande domar där det enbart finns muntlig bevisning har ökat från 16 procent år 2017, till 28 procent år 2023. I fällande domar för ”nya” fall är det hela 39 procent.
Citera
2025-08-27, 22:30
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Bland det vidrigaste man läst på länge. Han får alltså börja vuxenlivet på 750 000 kr minus, 4,5 år i fängelse och permanent stämplad som sexbrottsling. Utan några som helst bevis. Medan ludret har blivit miljonär på kuppen.

Men att en ung man får sitt liv förstört utan bevis tycker inte feministerna är ett problem eftersom "95% anmälningar inte leder till åtal".

Ja det är fruktansvärt. När inte ens sådana här fall får klockorna att ringa hos feministerna då förstår man hur illa ställt det är.

Kvinnan ska alltså varit inblandad i två tidigare fall av våldtäkt, under perioden som hon anmäler sonen för våldtäkt är hon uppe i rätten där hon säger sig ha blivit utsatt för andra sexuella övergrepp.
Hon kommer alltså tillbaka hem till sonen ytterligare en gång fastän hon påstår att hon blivit våldtagen av honom gången innan.
Mamman har alltså varit hemma i huset vid tillfällena då sonen påstås ska ha våldtagit kvinnan.

Citat:
På sociala medier figurerar målsägande även som aktivist i samband med organisationen Fatta!, som säger sig finnas ”för att förändra samhällets diskurs kring sexuellt våld och samtycke i praktik och lagstiftning”.

Citat:
Jag såg inga tendenser till att hon skulle ha mått sämre dagen efter att min son då skulle ha våldtagit henne. Hon sitter i vårt kök och pratar. Hon kommer dessutom tillbaka en gång till, hem till min son.
Citera
2025-08-27, 22:30
Medlem
Citat:
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeejjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
Men jisses.

Med fällande domar menas just domar där någon blivit fälld.
Citera
2025-08-27, 22:31
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Har jag inte svarat dig typ tusen gånger nu att blir jag anklagade för ett brott vare sig det är rånmord, stöld, bedrägeri, olaga hot, ofredande, hets mot folkgrupp så låter jag min advokat sköta försvaret? Hur gör du själv om du blir anklagad för något brott om du inte filmat eller spelat in ljud?
Hur ska din advokat kunna bevisa att du inte har våldtagit målsäganden?
Citera
2025-08-27, 22:32
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Men jisses.

Med fällande domar menas just domar där någon blivit fälld.

Ja och om det då blivit fällande domar i 39% av fallen så har det alltså blivit friande domar i ....?

Men jisses
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in