2025-04-16, 09:22
Citat:
Ursprungligen postat av Triton941
Som jag skrev innan. Personer som du är resistenta mot fakta när det gäller sådant här.

Vad har du för kommentarer till videon som jag delade tidigare i tråden där ett gäng jurister diskuterar problemen med att en kvinna som lämnar en trovärdig rövarhistoria lätt kan få en man dömd för våldtäkt om inte mannen har starka motbevis? Och alla gånger som jurister stått i både Nyhetsmorgon och diverse debattprogram och pratat om problemen med att män måste bevisa sin oskuld vid en våldtäktsanklagelse snarare än att kvinnan behöver bevisa att mannen är skyldig. Dessa jurister står alltså och ljuger i tv då menar du?
Så du tror att i de alla av fallen som aldrig ens går till åtal, än mindre leder till fällande dom, så beror det på att mannen haft ”starka motbevis”?
Citera
2025-04-16, 09:27
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Jo, vittnesmål är ju oantastligt bevis enligt er.

I Iran så väger en mans vittnesmål dubbelt mot en kvinnas vittnesmål. Det är då per er definition bevisvärdering.

Jävla hycklare.
Som du uttrycker det så skulle alltså våldtäkt vara lagligt i i Iran om mannen i uttalar att han är oskyldig. Låter inte som bevisvärdering enligt mig.
Citera
2025-04-16, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Som du uttrycker det så skulle alltså våldtäkt vara lagligt i i Iran om mannen i uttalar att han är oskyldig. Låter inte som bevisvärdering enligt mig.

Vi diskuterar vittnes bevisvärde. Sluta försök slingra dig din sköka.
Citera
2025-04-16, 09:49
Medlem
Citat:
Så du tror att i de alla av fallen som aldrig ens går till åtal, än mindre leder till fällande dom, så beror det på att mannen haft ”starka motbevis”?

Nej i de fallen beror det i dom allra flesta fall på en icke trovärdig historia från en virrig kvinna som lett till att verbal styrka hos den anklagade mannen ej har varit nödvändig.

Du har fortfarande inte svarat på mina frågor i mitt tidigare inlägg. Vad har du för kommentarer till det?
Citera
2025-04-16, 10:06
Citat:
Vi diskuterar vittnes bevisvärde. Sluta försök slingra dig din sköka.
Är våldtäkt olagligt i Iran eller inte?
Citera
2025-04-16, 10:06
Citat:
Nej i de fallen beror det i dom allra flesta fall på en icke trovärdig historia från en virrig kvinna som lett till att verbal styrka hos den anklagade mannen ej har varit nödvändig.

Du har fortfarande inte svarat på mina frågor i mitt tidigare inlägg. Vad har du för kommentarer till det?
Precis, i 95% av fallen anses inte historien från en kvinna vara tillräcklig. Även om där också finns annan bevisning.
Senast redigerad av Ipsi 2025-04-16 kl. 10:09.
Citera
2025-04-16, 10:15
Medlem
Citat:
Jodå, för att åklagaren ska få igenom en fällande dom ska våldtäkten vara bevisad bortom rimligt tvivel. Det finns det endast undantagsfall.

Citat:
I Iran när EN man vittnar mot EN kvinna som anmält honom för våldtäkt så anses hans oskyldighet vara bortom rimligt tvivel.

Känns det rätt Ipsi?

Citat:
Fast då handlar det ju inte om bevisvärdering, vilket svenska domstolar ägnar sig åt.

Citat:
Jo, vittnesmål är ju oantastligt bevis enligt er.

I Iran så väger en mans vittnesmål dubbelt mot en kvinnas vittnesmål. Det är då per er definition bevisvärdering.

Jävla hycklare.

Citat:

Citat:
Är våldtäkt olagligt i Iran eller inte?

Våldtäkt är olagligt både i Iran och Sverige.

Återigen din slajmiga hycklarsköka; Det vi diskuterar är vittnens bevisvärde. Vittnesmål är ju oantastligt bevis enligt er.

I Iran så väger en mans vittnesmål dubbelt mot en kvinnas vittnesmål. Det är då per er definition bevisvärdering. Det är också lag i Iran att en mans vittnesmål väger dubbelt mot en kvinnas. Du gillar väl lagar?

Du är verkligen feminazi personifierad. Alltid intellektuellt ohederlig.
Citera
2025-04-16, 10:18
Citat:
Våldtäkt är olagligt både i Iran och Sverige.

Återigen din slajmiga hycklarsköka; Det vi diskuterar är vittnens bevisvärde. Vittnesmål är ju oantastligt bevis enligt er.

I Iran så väger en mans vittnesmål dubbelt mot en kvinnas vittnesmål. Det är då per er definition bevisvärdering. Det är också lag i Iran att en mans vittnesmål väger dubbelt mot en kvinnas. Du gillar väl lagar?

Du är verkligen feminazi personifierad. Alltid intellektuellt ohederlig.
Ok så våldtäkt är olagligt i Iran (även om mannen i domstol säger att han är oskyldig.)

Vad räknas som bevis i iranska domstolar?
Citera
2025-04-16, 11:09
Medlem
Citat:
Precis, i 95% av fallen anses inte historien från en kvinna vara tillräcklig. Även om där också finns annan bevisning.

Ok. Så då anser du att en man skall kunna dömas för våldtäkt enbart utifrån en trovärdig historia från den anklagande kvinnan? Du behöver bara svara ja eller nej.
Citera
2025-04-16, 11:16
Citat:
Ok. Så då anser du att en man skall kunna dömas för våldtäkt enbart utifrån en trovärdig historia från den anklagande kvinnan? Du behöver bara svara ja eller nej.
Det beror helt på om det är uppenbart att den andre ljuger eller inte.
Citera
2025-04-16, 12:16
Medlem
Citat:
Det beror helt på om det är uppenbart att den andre ljuger eller inte.

Jag tolkar det som att du svarar ja på den frågan och således erkänner att rättssäkerhet för den tilltalade i dessa mål inte är viktig för dig. Fräsch åsikt.
Citera
2025-04-16, 12:36
Medlem
Citat:
Jag tolkar det som att du svarar ja på den frågan och således erkänner att rättssäkerhet för den tilltalade i dessa mål inte är viktig för dig. Fräsch åsikt.

Det är ingen ide. Feminazister är helt principlösa och helt utan intellektuell hederlighet. Flyttar målstolpar lika lätt som manshatet är starkt.

Hycklare och charlataner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in