Citat:
"Filosofiskt" hahahah

"Men hur kommer han bli ihågkommen av sina nära och kära, sin fru, sina barn, sina vänner?Jag ska nog skriva ut denna filosofiska utläggning, och hänga upp på väggen
För det är ju egentligen det som spelar någon roll. Och det är ju det som är viktigt. Det som händer på YouTube, det är ju bara, det som händer på YouTube är en storm i ett vattenglas.
Och jag tror, om jag får spekulera, så tror jag att den dagen Anjo går bort, så kommer Lisen känna hur en stor och tung ryggsäck full med stenar bara släpper från hennes rygg. Hon kommer känna 'Äntligen är jag fri!'
Och jag tror att när Anjos barn växer upp och blir så pass stora så att de har en egen åsikt liksom så kommer de att känna likadant. De kommer känna att 'Pappa som alltid var sur och grinig och liksom småaktig, som tyckte att allt handlade om honom - Äntligen är han borta!'
Lisen kommer känna att hon kan gå vidare - äntligen - och få leva sitt liv. Hon kommer liksom inte.., hon inser det säkert inte nu, för att nu är man mitt uppe i det, och det är svårt att liksom se objektivt på en situation man själv befinner sig i. Men jag tror att hon kommer bli varse det, det kanske kommer ta en vecka eller två, och sen kommer hon känna att ' Fan vad skönt! Äntligen!'
Och jag menar, det är så här, vad baserar jag det här på då? När man kollar på den där podden som Anjo och Lisen har, när dem sitter bredvid varandra, och man tittar på Lisen .. dels kan man ju höra vad hon säger liksom, hon säger att Anjo inte är en rolig person att vara med eller vara kring och hon småpikar honom hela tiden. Och man ser på Anjo att det biter liksom, han vet om att det är sant.
Men man ser också hatet lysa i Lisens ögon när hon tittar på Anjo. Man ser avsmak!
Och jag tror att .. alltså de kanske, om jag får spekulera nu då, de kanske träffades här, och sen gick dem sida vid sida länge. Sen stannade Anjo här, och Lisen fortsatte. Hon är här nu, och han är där. För att hon har liksom utvecklats både som person..., både utseendemässigt men även liksom personlighetsmässigt, och blivit sitt bästa jag. Och hon har dragit ifrån Anjo för han är fortfarande Peter Pan som står och stampar där liksom där han var för flera flera år sedan. Och de är på helt olika nivå nu, och jag tror att Lisen nånstans känner det innerst inne. Obs! Tror, säger jag nu. Men att hon skulle kunna få något bättre, och ärligt talat så tror jag nog att det är sant. Om jag får säga vad jag tycker."