2025-08-22, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Är du tappad? Du kommer kanske att få problem med banken eftersom du köper sexuella tjänster på distans som nu är förbjudna att köpa på grund av den nya sexköpslagen.

Enligt dig själv har du använt ditt svenska kreditkort.

(FB) Sexköp på distans (ex. OnlyFans) förbjuds 1 juli 2025

Varför skulle jag få problem med att köpa krediter på siterna, för att sedan köpa förinspelat materiell med dessa krediter?
Det får man fortfarande göra enligt den lag som du så stort hyllar men uppenbarligen så inser du inte det ...
Som sagt, du blir bara mera och mera patetisk för varje kommentar.

Om nu någon moderator skulle få för sig att varna mig för att mina inlägg är OT så räknar jag med att idioten som jag svara blir avstängd.
Citera
2025-08-22, 14:00
Avslutad
Citat:
De flesta män köper inte sexuella tjänster.

Enligt tidigare undersökningar så har endast 9 procent av Sveriges män någon gång köpt sex. Många sexköp har dessutom ägt rum utomlands.

En majoritet av Sveriges befolkning ger sitt stöd till sexköpslagen.

Du känns dessutom väldigt avvikande med dina udda åsikter, bara så att du vet det ☺️

Hur vet du att en majoritet av svenska befolkningen ger sitt stöd till sexköpslagen??
Påvisa gärna statistiskt underlag till detta påstående.
Citera
2025-08-22, 14:02
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extra-Allt
Varför skulle jag få problem med att köpa krediter på siterna, för att sedan köpa förinspelat materiell med dessa krediter?

Men hur vet banken att du betalar för förinspelat material på en digital plattform för sexhandel när det samtidigt finns en ny sexköpslag som förbjuder köp av sexuella tjänster på distans?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2025-08-22 kl. 14:06. Anledning: Tillägg
Citera
2025-08-22, 14:05
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Hur vet du att en majoritet av svenska befolkningen ger sitt stöd till sexköpslagen??
Påvisa gärna statistiskt underlag till detta påstående.

Nej tack. Det där får du undersöka själv eftersom du ifrågasätter mitt påstående.

Fakta är att en majoritet av Sveriges befolkning är för sexköpslagen men om du har en annan åsikt om detta så är det upp till dig att motbevisa.

8 av 10 svenskar vill dessutom att regeringen stänger sexköpssajter.
Citera
2025-08-22, 14:08
Medlem
Citat:
Men hur vet banken att du betalar för förinspelat material på en digital plattform för sexhandel när det samtidigt finns en ny sexköpslag som förbjuder köp av sexuella tjänster på distans?

Det får man fortfarande göra enligt den lag som du så stort hyllar men uppenbarligen så inser du inte det ...
Som sagt, du blir bara mera och mera patetisk för varje kommentar.

Om nu någon moderator skulle få för sig att varna mig för att mina inlägg är OT så räknar jag med att idioten som jag svara blir avstängd
Citera
2025-08-22, 14:12
Medlem
Citat:
8 av 10 svenskar vill dessutom att regeringen stänger sexköpssajter.

Kan du inte hänvisa till den undersökningen då den feministsidan som du tidigare hänvisade till i sin tur hänvisade till Novus.

Men hos Novus så finns det ingen undersökning som styrker detta.
Citera
2025-08-22, 14:37
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Jaså, jag har då köpt med mitt svenska kreditkort.
På livejasmine med svenskt kredit kort? hur då? har du revolut eller nåt sånt?
Citera
2025-08-22, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
På livejasmine med svenskt kredit kort? hur då? har du revolut eller nåt sånt?

Nä, jag har ett vanligt svenska kreditkort utfärdat av en vanlig svensk bank.
Har det varit spärrat ända sedan lagen infördes menar du?
För det var väl lite mera än en månad sedan som jag köpte där.
Citera
2025-08-22, 15:32
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Dessutom är undersökningar skräp att hänvisa till när de är beställda av intresseorganisationer. Både urval och, ffa, frågor är vinklade för att få fram ett resultat som intresseorganisationen vill ha

Fakta är fortfarande att endast 9 procent av Sveriges män har någon gång köpt sex.

En stor majoritet av Sveriges befolkning är för sexköpslagen och vi kan därmed anta att en överväldigande majoritet är för den nya sexköpslagen.

Dessutom så anser 8 av 10 svenskar att regeringen ska stänga sexköpssajter.

Du måste få in i skallen att det är endast en liten marginaliserad avvikande grupp i samhället som anser att sexköp och försäljning av sexuella tjänster är någonting positivt.
Citera
2025-08-22, 15:35
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Nä, jag har ett vanligt svenska kreditkort utfärdat av en vanlig svensk bank.
Har det varit spärrat ända sedan lagen infördes menar du?
För det var väl lite mera än en månad sedan som jag köpte där.

Du får väl vänta och se om banken kommer att reagera över dina köp på digitala plattformar som även förmedlar försäljning av sexuella tjänster?

Den nya sexköpslagen är tydlig med vad som är förbjudet.
Citera
2025-08-22, 15:55
Medlem
Citat:
Du får väl vänta och se om banken kommer att reagera över dina köp på digitala plattformar som även förmedlar försäljning av sexuella tjänster?

Den nya sexköpslagen är tydlig med vad som är förbjudet.

Som sagt, läs på om den lag som du hyllar ...
Du blir bara mera och mera patetisk i varje kommentar.
Eller menar du på att det är olagligt att köpa förinspelat materiell?

Citat:
Dessutom så anser 8 av 10 svenskar att regeringen ska stänga sexköpssajter.
Så du hade alltså ingen seriös fakta från Novus, utan bara den som dina organisationer har ljugit ihop?
Citera
2025-08-22, 16:06
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Eller menar du på att det är olagligt att köpa förinspelat materiell?

Hur ska banken kunna veta vad du köper på en plattform som även sysslar med försäljning av sexuella tjänster?

Vi pratar alltså om digitala bordeller som ägnar sig åt förmedla sexuella tjänster på distans.

Om du är smart så borde du rimligtvis sluta med dessa besök 😁

Du anser säkert också att den nya sexköpslagen är viktig och bra men vill inte erkänna det öppet ☺️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in