2025-08-22, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extra-Allt
Jaså, jag har då köpt med mitt svenska kreditkort.

OK... med eller utan vpn?

Jag testade för någon dag sedan att köpa med vpn på CB med mitt svenska kort, men eftersom jag hade USA-ip, så defaultade betalningsappen (minns inte vilken det var, min förvalda förmodligen EPOCH) till USA som förvalt land. När jag försökte välja Sverige fick jag meddelande typ vv välj relevant land eller liknande.

Däremot var det inga problem med PayPal, var bara att handla.

Det vore intressant att få en mer ingående genomgång om vad som gäller, verkar litet snurrigt för mig åtminstone men jag är inte kunnig på området.
Citera
2025-08-22, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanfear
OK... med eller utan vpn?

Jag testade för någon dag sedan att köpa med vpn på CB med mitt svenska kort, men eftersom jag hade USA-ip, så defaultade betalningsappen (minns inte vilken det var, min förvalda förmodligen EPOCH) till USA som förvalt land. När jag försökte välja Sverige fick jag meddelande typ vv välj relevant land eller liknande.

Däremot var det inga problem med PayPal, var bara att handla.

Det vore intressant att få en mer ingående genomgång om vad som gäller, verkar litet snurrigt för mig åtminstone men jag är inte kunnig på området.

Har alltid kört med VPN.
På LJ så var det väl ca 1 månad sedan jag köpte.
På CB köpte jag häromdagen.

Det var inte banken som nekade då?
För det kan ju ske om de misstänker att något inte står rätt till.

Ja, det finns ju andra betalmetoder hos de flesta sidor.
Citera
2025-08-22, 13:06
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Ja ska vi skriva om kvinnosyn så är ju din religiösa inställning av hur kvinnor ska vara ett föråldrat sätt att se på hur kvinnor förväntas vara i samhället. Själv har jag ett mer modernt tänkande där pekpinnar från instutioner inte hör hemma i vårat moderna samhälle och där var och en får bestämma över sin egen kropp och sitt eget handlande utan att vissa personer ser ner på kvinnor som en mindre värd varelse som inte kan ta förnuftiga beslut själv.
Vill kvinnor gå utan bh och klä sig på ett speciellt sätt så är det deras rätt att få göra det men det är ju absolut ingenting som är accepterat i din lilla inskränkta värld.

Den nya lagen är ju inte en lag om sexköp, men det vet du ju redan eller hur.

Det enda du är intresserad av är att nedgradera kvinnor till prostituerade som ska tillgodose dina sexuella behov. Har du någonsin funderat över varför du är tvungen att betala för att kvinnor ska vilja "umgås" med dig? Kan det möjligen bero på att du är avvikande?

När man läser vansinniga debattinlägg som ditt så förstår man varför den nya sexköpslagen är så viktig.
Citera
2025-08-22, 13:13
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Har alltid kört med VPN.

Nä man läser ditt inlägg så slås man av tanken att du lider av tvångsmässiga sexköp på distans ☺️

Du verkar göra allt för att runda den nya sexköpslagen, är det inte bättre att du lägger din tid och energi på något vettigare än att sponsra arbetsskygga nakenkreatörer på digitala bordeller?

Man märker dessutom att den nya sexköpslagen fyller sin funktion eftersom ni torskar får utstå problem med att genomföra betalningar, annars skulle inte du sitta här och bekymra dig över om banken fattar misstankar 😁
Citera
2025-08-22, 13:13
Medlem
Citat:
Har alltid kört med VPN.

Som sagt ingen expert, men det var i betalappen där man lägger in data för kortet. Jag kom aldrig till pay-knappen, eftersom den inte accepterade Sverige som land. Jag provade inte att påstå att jag var från USA (de vill ju även ha postal code).

Men som sagt, köp med samma kort var utan problem på Paypal.
Citera
2025-08-22, 13:16
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jaså, jag har då köpt med mitt svenska kreditkort.

Men tänk om banken har koll på vad du köper för olagliga tjänster på distans?

Du känner kanske till att det kom en ny sexköpslag den 1 juli som förbjuder köp av sexuella tjänster på distans?
Citera
2025-08-22, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Nä man läser ditt inlägg så slås man av tanken att du lider av tvångsmässiga sexköp på distans ☺️

Du verkar göra allt för att runda den nya sexköpslagen, är det inte bättre att du lägger din tid och energi på något vettigare än att sponsra arbetsskygga nakenkreatörer på digitala bordeller?

Man märker dessutom att den nya sexköpslagen fyller sin funktion eftersom ni torskar får utstå problem med att genomföra betalningar, annars skulle inte du sitta här och bekymra dig över om banken fattar misstankar 😁

Att just du tänker, tror och tycker en massa är väl knappast ett starkt argument för lagändringen, eller? Många här håller inte med dig, hur mycket du än tjatar om samma sak. Din tvångsmässiga besatthet gör nog mest en insats för att få folk att tänka till litet vilket samhälle vi vill att Sverige ska vara, och vilka som ska få bestämma över oss.
Citera
2025-08-22, 13:31
Medlem
Jag förstår varför du väljer att inte svara på de kommentarerna som var riktade till dig eftersom du är totalt oinsatt i det som du försöker att diskutera ...

Citat:

Vilka problem är det som jag har haft med betalningar menar du?

Citat:
Men tänk om banken har koll på vad du köper för olagliga tjänster på distans?

Du känner kanske till att det kom en ny sexköpslag den 1 juli som förbjuder köp av sexuella tjänster på distans?

Så var är det olagligt att köpa krediter för att handla förinspelat materiell på de olika siterna?
Har du inte koll på lagen som du så stort hyllar?
Du blir ju bara mera och mera patetisk för varje kommentar.
Citera
2025-08-22, 13:37
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Att just du tänker, tror och tycker en massa är väl knappast ett starkt argument för lagändringen, eller?

Jodå! Det är bara du som är oförmögen att inse detta.

En majoritet av Sveriges befolkning är för sexköpslagen, du tillhör bara en liten marginaliserad grupp av sexköpare som slåss med näbbar och klor för rätten att kunna köpa sex lagligt men det är andra tider nu som bekant.

Den nya sexköpslagen är med andra ord varmt välkommen.

Citat:
Många här håller inte med dig, hur mycket du än tjatar om samma sak. .

Nu är det bara en mikroskopisk ansamling i tråden som är motståndare till den nya sexköpslagen, ni är i minoritet sett till vad majoriteten i samhället tycker.

Ni är med andra ord avvikande 😁
Citera
2025-08-22, 13:41
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Vilka problem är det som jag har haft med betalningar menar du?

Är du tappad? Du kommer kanske att få problem med banken eftersom du köper sexuella tjänster på distans som nu är förbjudna att köpa på grund av den nya sexköpslagen.

Enligt dig själv har du använt ditt svenska kreditkort.

(FB) Sexköp på distans (ex. OnlyFans) förbjuds 1 juli 2025
Citera
2025-08-22, 13:42
Medlem
Citat:
Jodå! Det är bara du som är oförmögen att inse detta.

En majoritet av Sveriges befolkning är för sexköpslagen, du tillhör bara en liten marginaliserad grupp av sexköpare som slåss med näbbar och klor för rätten att kunna köpa sex lagligt men det är andra tider nu som bekant.

Den nya sexköpslagen är med andra ord varmt välkommen.

Nu är det bara en mikroskopisk ansamling i tråden som är motståndare till den nya sexköpslagen, ni är i minoritet sett till vad majoriteten i samhället tycker.

Ni är med andra ord avvikande 😁

Dom flesta män har inget emot tjejer som säljer bara Feminister, talibaner och sosse män.
Citera
2025-08-22, 13:46
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Dom flesta män har inget emot tjejer som säljer bara Feminister, talibaner och sosse män.

De flesta män köper inte sexuella tjänster.

Enligt tidigare undersökningar så har endast 9 procent av Sveriges män någon gång köpt sex. Många sexköp har dessutom ägt rum utomlands.

En majoritet av Sveriges befolkning ger sitt stöd till sexköpslagen.

Du känns dessutom väldigt avvikande med dina udda åsikter, bara så att du vet det ☺️
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2025-08-22 kl. 13:48. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in