2025-08-16, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Absolut inte sant. Jag såg kvardröjande strimmor på 70- och 80-talet.

Dessutom finns det massor med äldre böcker, filmer och fotografier som visar och förklarar fenomenet.

Prata för dig själv. Piloter, meteorologer och andra sakkunniga håller inte med dig. Och det gör inte heller jag - det är fler strimmor idag men de ser ut som de gjorde förr.

Jag skrev "...som normalt går i upplossning...".
Jag skrev inte att kvardröyande strimmor va omöjligt...
(detta "misuppfattar" du hela tiden, så klart...)

Din bok visar exempler, och bevisar ingenting.
Et 50 år gammalt foto, om det inte är förfalskad, bevisar bara exemplet i et sekund/minut/timme då fotot ble exponerad, inte va som hände resten av året/årtionden...

Du blåsar upp et exempel til något gigantiskt. Et bevis bevisar bara beviset, inte at världen va full av liknande bevis.

Jag har altså inte förnekat at något hänt, bar förklarar at det inte bevisar nåt.

Strimmor som expanderar sjukt mycket i vardagen, på himlen, är inte normalt mot förr i tiden. Men det ær normalt i dag, då skiten spruts ut hela tiden, himlen är ofta full av skitstrimmor som expanderar sjukt och på "märkvärdigt" vis transförmeras himlen til gråhvita sterila jävla sörjan samtidigt.

Patriotar som exponerar kriminella skiten måste uppskattad. Troll/förnekare måste kritiseras om dom arbetar för dom kriminella skitbolagen eller hur det fungerar.

Alla i staten eller som lever på statens pengar biter inte hånden som matar.
Massmedia, staten, meteorologer, är inte trovärdiga när dom inte undersöker detta tilräckligt.
Som om munnen är stoppad igen på dom.
Dom som pratar och vil ha detta exponerad, är för det mesta alla dom andra, som inte vil mutas.
Dom blir då kallad konspi, ofta helt utan bevis.
Et fördummande system som förvittrar bit för bit, och det ät bra.
Senast redigerad av no-more-scam 2025-08-16 kl. 11:07.
Citera
2025-08-16, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElIzzard
Ja här är det randigt av tydliga chemtrails som sprider ut sig som ett disigt lock över himlen.

Håller de som har kunskap om molnbildning med dig om att det är "tydliga chemtrails"? Vad säger piloter och meteorologer om det disigt locket?

Retorisk fråga såklart.
Citera
2025-08-16, 11:08
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no-more-scam

Frågan blir:
Hur vet du at det inte är något skit i strimmorna?
Strimmor efter flygplan förr i tiden (70-80 talet) gikk normalt i upplossning, ble bara borta efter några minuter.
Nu ser vi strimmor som ser onormala ut (taggar på dom liksom, tät i tät), och efter kort tid expanderar dom til tjocka jävlar som om det är ballongstrimmor och nån jävel blåser upp dom til sinnesjukt stor clownballoons....

Och på forums har vi en massa clowns som "debunker" detta som om dom är betalda att dölja skiten som sprayas.

Förr i tiden visste man att det var vattenånga från exhausten, men i dag med nya motorerna är chancen att få vattenånga/kondens minimal. Geoengoneering-sprayande-kriminaliteten i våran luft måste "så klart" döljas, och ljugas om.

"We are told by all "official sources" that the sun blocking weather disrupting jet dispersed trails we see in our skies are only "condensation trails". The "condensation trail" official narrative is perhaps the greatest lie the power structure has ever perpetrated to pacify the masses into ignoring the immense threat posed by climate engineering operations occurring over our heads on a daily basis. Without knowing any of the related science facts on this issue, anyone with a sense of reason should be able to determine the fact that our skies are being sprayed..."
https://geoengineeringwatch.org/the-contrail-lie/

Premissen stämmer ju inte. Strimmor beter sig exakt likadant förr som nu. Jag är gammal nog att minnas strimmor från 1970-talet tills nu.
Citera
2025-08-16, 11:09
Medlem
Citat:
Strimmorna, liksom cirrusmoln, består av iskristaller. Vattenånga är osynligt.

Du framstår som väldigt okunnig.

Så regntunga skyar är iskristaller?
Citera
2025-08-16, 11:20
Medlem
Citat:
Ännu ett felaktigt påstående. Moderna motorer skapar contrails lättare än äldre motorer.
https://elib.dlr.de/9247/1/aerscitech-2000.pdf

Dessutom skapar en modern motor på en 777:a mer vatten än vad en äldre motor på en 747. Och det vattnet kommer ju självklart bilda strimmor om omgivningen är kall och mättad med fukt.

För övrigt är det ju en smal sak att spana in vanliga trafikflygplan för att konstatera att det är vanligt att dessa skapar contrails. Jag har genom åren sett massor med "nya motorer" som skapar contrails.

Hur kan du "spana in" at det bara är contrails och inte skit?
Glömmer du igen och igen at du inte kan veta detta?

Klart en MrChemtrailsGeoengineering-Yrkesdebunkare måste låtsas som inget skitnsprids på himlen.

"Owning the weather by 2025 - weather as force multiplier".
Bara fantasier?
Ja, så klart.

Bara en yrkesdebunker/grindpojke kan arbeta decennier på forum med dagliga förnekingar om vädermanipulation och "hemliga" experiment som pågår öppet hela tiden.

Konspirationsteorierna som viste sig stämma skal inte pratad om....då är man "korkad".
Miljöarbetare, forskare, patrioter och frivilliga som har bevis är bara dumma i huvudet förstås...
Citera
2025-08-16, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Premissen stämmer ju inte. Strimmor beter sig exakt likadant förr som nu. Jag är gammal nog att minnas strimmor från 1970-talet tills nu.

Jag är kanske lika gammal och minns absolut inte strimmor som expanderade sinnesjukt.
Vi som födds på 50-60 år sen lekade utomhus varje dag och tittade alltid på himlen, specielt när det kom flygplan. Strimmorna låg bara minuter, gikk snabbt "sönder".

Inga strimmorn expanderade och transförmerade himlen til steril gråhvit skit som nu för tiden.
Det er ju sinnesjukt at påstå at vattenånga-strimmor ska expandera så enormt som dom gör.

Det är ingen vettig fri människa som går med på detta vansinne, samtidigt som "dimma solen" och co2 klimathysterin pågår i media och från fom gröna idioterna som puggar sina lögner.
Citera
2025-08-16, 11:46
Medlem
Citat:
Så regntunga skyar är iskristaller?

Nej men contails, cirrus och cirrostratus består av iskristaller.
Citera
2025-08-16, 11:51
Medlem
Citat:
Hur kan du "spana in" at det bara är contrails och inte skit?

Därför att jag identifierar dem i FR24 och det handlar ureslutande om vanliga passagerarplan som åker helt vanliga rutter.

Citat:
Miljöarbetare, forskare, patrioter och frivilliga som har bevis är bara dumma i huvudet förstås...

Tråden är jättegammal och det har aldrig presenterats ett enda bevis. Möjligen är det du som är dum i huvudet som tror att det finns bevis.
Citera
2025-08-16, 12:06
Medlem
Citat:
...
Strimmor som expanderar sjukt mycket i vardagen, på himlen, är inte normalt mot förr i tiden.
...

Nej det är nog vanligare idag eftersom
- det flygs ohyggligt mycket mer
- flygplanen flyger generellt högre
- moderna motorer skapar lättare contrails
- högre luftfuktighet i atmosfären.

För övrigt pratar du om "normalt" som att du skulle ha några konkreta siffror på hur ovanligt det var förr jämfört med idag. Och det har du ju såklart inte, du bara gissar att det är vanligare idag än vad det var för.
Citera
2025-08-16, 12:11
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag är kanske lika gammal och minns absolut inte strimmor som expanderade sinnesjukt.
Vi som födds på 50-60 år sen lekade utomhus varje dag och tittade alltid på himlen, specielt när det kom flygplan. Strimmorna låg bara minuter, gikk snabbt "sönder".

Inga strimmorn expanderade och transförmerade himlen til steril gråhvit skit som nu för tiden.
Det er ju sinnesjukt at påstå at vattenånga-strimmor ska expandera så enormt som dom gör.

Det är ingen vettig fri människa som går med på detta vansinne, samtidigt som "dimma solen" och co2 klimathysterin pågår i media och från fom gröna idioterna som puggar sina lögner.

Ibland är det mulet, men den ’gråhvita skit’ du skriver om ser jag aldrig. Fattar inte hur du kan påstå nåt om hur himlen ser ut som alla kan se inte stämmer. Det är det konstiga här.
Senast redigerad av Clay Allison 2025-08-16 kl. 12:14.
Citera
2025-08-16, 14:39
Medlem
Citat:
... Det er ju sinnesjukt at påstå at vattenånga-strimmor ska expandera så enormt som dom gör. ...

Märkligt feltänk. Varför skulle chemtrails kunna "expandera enormt" men inte iskristaller? Vad är det för mystisk egenskap som gör att chemtrailssörjan kan sprida sig men inte vatten? Borde inte en 1kg vattenånga ha minst lika goda möjligheter att sprida ut sig som 1kg chemtrailssörja?

I själva verket är det ju precis tvärtom. Eftersom den omgivande luften redan innehåller vatten krävs mindre vatten än chemtrailssörja för att få samma spridning.

Citat:
... Det er ju sinnesjukt at påstå ...

Hmmm - så fysiker, meterologer, piloter och andra som förstår sig på molnbildning är sinnesjuka? Och det är bara ni "vakna" som fattar?

Jag är väldigt övertygad om att det är tvärtom. Det är ni "vakna" som är de sinnessjuka.
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-08-16 kl. 15:09.
Citera
2025-08-17, 08:04
Medlem
Citat:
Märkligt feltänk. Varför skulle chemtrails kunna "expandera enormt" men inte iskristaller? Vad är det för mystisk egenskap som gör att chemtrailssörjan kan sprida sig men inte vatten? Borde inte en 1kg vattenånga ha minst lika goda möjligheter att sprida ut sig som 1kg chemtrailssörja?

I själva verket är det ju precis tvärtom. Eftersom den omgivande luften redan innehåller vatten krävs mindre vatten än chemtrailssörja för att få samma spridning.

Hmmm - så fysiker, meterologer, piloter och andra som förstår sig på molnbildning är sinnesjuka? Och det är bara ni "vakna" som fattar?

Jag är väldigt övertygad om att det är tvärtom. Det är ni "vakna" som är de sinnessjuka.

Vad som gör at strimmorna expanderar borde/måste någon experter också undras över, granska, diskutere öppet osv. Men får dom lov? Vil massmedia granska och publisera och driva genom detta? Upplagt inte. Dom gör ju inte så. Varför inte? Är systemet/världen/myndigheterna/regeringen m.m så korrupta at det inte går at ta tag i? Vem styr då detta? Krigsherrer, världensmakten(?), NATO, USA. WHO, NASA, försvaret, frimureriet....eller en mix av korrupta i nätverk???

Varför expanderar inte en strimma av iskristaller? Är det för at is är vatten och kan upplösas?
Nej säger ni grindpojkerna. Jaha, blir iskristallerna der til evig tid då? (is til evig tid??)
Solstrålerna som träffer dom har inte nån värmeeffekt liksom? Var tog värmen vägen då?

Partiklar därimot, går inte i upplösning så dom virvlas rundt och fortsätter bara spridningen tills dom faller på marken nån gång.

Är det därför ni förnekar testresultaterna om föroreningarna i jord, vatten, luft, som Dane Wigington pratar om, som Marvin J Herndon vetenskapsmannen, har i sina rapporter, Clifford Carnicoms forskande...
Varför skal man ignorera alvarligt akkumulerade mängder aluminium, bariuim, strontium o.a. och bara fantisera om at "det måste komma från något annat", och låtsas som flygplanens spridande inte kan mistänkas. Kejsaren utan kläder, elefanterna i rummet....."nej, jag ser inte detta....vad pratar ni om...???" liksom...

"Jag hör hela tiden stora kraftiga smäller från det huset, som pistol, revolver, gevär....jaja, det är nog bara en 5-åring som slår på en sko-ask, banankasse....jo, det är nog så...".

Jag tror inte "fysiker, meteorologer, piloter" är sinnesjuka, men var hör/ser vi dom diskutera detta tema och dessa fenomen. Är dom kanske sinnesjukt korrupta, eller är systemet som sörger för at detta inte går at diskutere (öppet) sinnesjukt korrupta. Man måste stella dessa frågor.
Ingår ni yrkesdebunkare/grindpojker i korruptionen och desinformationen? En helt naturlig fråga då ni är anomyma, verkar va heltids förnekare, försvarar det mesta som är PK.verkar det som, altså et beteende helt motsatsen av alla andra som observerar, studerar/gräver, varnar, i öppenhet, som vil ha slut på kriminalitet, maktmisbruk, krig, elände m.m.

(Man måste undras naturligtvis. Måste...)
Senast redigerad av no-more-scam 2025-08-17 kl. 08:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in