2025-08-13, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Tror du fattar detta att ni inte ska vara tillsammans. Att vara tillsammans där du inte litar på han och han känner sig tvungen att ljuga för dig för att inte du ska flippa ut, borde säga dig ganska mycket eller?

Hade aldrig pallat va med en tjej som dig. Skulle känna mig kvävd.

Om du varit likadan mot alla killar du varit tillsammans med så får du börja tänka om för du driver dom iväg.

Fast du glömmer bakgrunden till detta, han ljög, flera gånger om tjejer, låg med andra och skrev med andra under en längre period? Och jag hade faktiskt inte flippat, han använder det emot mig. Jag flippade för han ljög? Jag har jobbat bort mycket av tillitsproblemen redan men han vill ju inte tro på mig. Jag vill ju som sagt att han ska kunna vara med vänner och på klubb men att han inte behöver ljuga om det.

Vill också tillägga att jag inte är den enda tjejen som påpekat att han är hemlighetsfull och inte helt ärlig. Hade han inte varit hemlighetsfull från början hade väl tvivlet inte uppstått hos mig?
Senast redigerad av Gara1 2025-08-13 kl. 17:29.
Citera
2025-08-13, 17:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gara1
Fast du glömmer bakgrunden till detta, han ljög, flera gånger om tjejer, låg med andra och skrev med andra under en längre period? Och jag hade faktiskt inte flippat, han använder det emot mig. Jag flippade för han ljög? Jag har jobbat bort mycket av tillitsproblemen redan men han vill ju inte tro på mig. Jag vill ju som sagt att han ska kunna vara med vänner och på klubb men att han inte behöver ljuga om det.

Vill också tillägga att jag inte är den enda tjejen som påpekat att han är hemlighetsfull och inte helt ärlig. Hade han inte varit hemlighetsfull från början hade väl tvivlet inte uppstått hos mig?

Missade den texten att han har varit otrogen. Det förklara en hel del varför du är så misstänktsam och inte litar på han. Har full förståelse nu. Men, varför vill du leva så? Vara tillsammans med någon som är otrogen som du inte ens litar på?
Citera
2025-08-13, 17:45
Medlem
Väger du typ 200 kg och han är fotomodell och du är rädd att du inte kan få någon "bättre"? Man undrar ju vad som är fel på dig när du är ihop med en sån skitstövel som behandlar dig som en dörrmatta. Vilken 38-årig man spottar på sin tjej? Aldrig hört på maken faktiskt...
Citera
2025-08-13, 17:54
Medlem
Hade aldrig accepterat att mannen jag är med hade varit med någon annan under vårt förhållande.
Ha ryggrad och skit i (och på) han.
Citera
2025-08-13, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Missade den texten att han har varit otrogen. Det förklara en hel del varför du är så misstänktsam och inte litar på han. Har full förståelse nu. Men, varför vill du leva så? Vara tillsammans med någon som är otrogen som du inte ens litar på?

Jag vill tro och hoppas på att det bara var ett misstag, att han är en bra kille ändå. Han säger att han inte har varit otrogen efter det mer, jag tror inte han varit otrogen fysiskt igen. Däremot kan jag ju inte säga något om han skrivit med någon igen, det är ju svårt för mig när han hela tiden har sin mobil fastklistrad i handen och dessutom vrider undan den så fort jag är nära… jag vill ändå tro gott om honom?
Citera
2025-08-13, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Väger du typ 200 kg och han är fotomodell och du är rädd att du inte kan få någon "bättre"? Man undrar ju vad som är fel på dig när du är ihop med en sån skitstövel som behandlar dig som en dörrmatta. Vilken 38-årig man spottar på sin tjej? Aldrig hört på maken faktiskt...

Haha nej verkligen inte.. jag skulle ändå säga att jag ser helt okej ut. Väger 55 kg, lång, blond, tränar. Den senaste tiden har jag gått ner lite i vikt för jag mått så dåligt över detta men jag är inte ful. Han är absolut ingen modell men han ser bra ut enligt mig. Bra form för att vara 38, tar hand om sig men ingen modell…

Som sagt, jag vill gärna tro gott om honom. Jag kan på ett sätt förstå honom att man blir frustrerad över att bli anklaga för något man inte har gjort, om vi bortser hans tidigare otrohet. Jag har själv varit i samma situation där killen förföljde mig och stalkade mig på sociala medier för han vägrade lita på mig, fastän jag verkligen var honom trogen. Det försvarar såklart inte att han spottade på mig men en förklaring till hur trött han är på mitt ständiga misstänksamhet kanske?
Citera
2025-08-13, 19:42
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sayoka
Visst, men nu utgår vi från hennes perspektiv eftersom han inte är med i tråden. Hade han varit det hade jag absolut kunnat säga till honom att om han vill känna sig fri funkar det inte att vara i deras förhållande och råda honom att göra slut. Hon kan ta ansvar för sitt beteende och jobba på det men jag tror det är nära omöjligt att göra det i ett förhållande som kantats av otrohet och lögner.
Tråkigt att du anser man intr kan vara fri i en relation.

Låter inte sunt. Men gällande otrohet har du en poöng. Dock kan en man älska flera samtidigt men inte en kvinna så det intr alltid otrohet om han dejtar en annan kvinna seriöst.
Citera
2025-08-13, 19:44
Medlem
styckets avatar
Citat:
Om jag tolkar dig rätt så skulle jag med andra ord inte ha agerat i oro och panik efter otroheten? Istället bara släppt det och låtsas som inget? Vad hade hänt om han sen gjorde om det då? En konsekvens måste väl ändå ske efter att man svikit någon man påstår sig älska?
Nej jag anser du borde lämnat och tillåtit dig själv vara ledsen. Men samtidigt inse att han gjorde dig en tjänst för han har lärt dig något. Tacka honom för det även om det var elakt. Fokusera på det positiva främst, lägg märke till det negativa och förneka det inte.. Men lägg fortfarande din energi på det positiva. Det är det du innerst inne vill.
Citera
2025-08-13, 19:46
Avstängd
Citat:
Jag vill tro och hoppas på att det bara var ett misstag, att han är en bra kille ändå. Han säger att han inte har varit otrogen efter det mer, jag tror inte han varit otrogen fysiskt igen. Däremot kan jag ju inte säga något om han skrivit med någon igen, det är ju svårt för mig när han hela tiden har sin mobil fastklistrad i handen och dessutom vrider undan den så fort jag är nära… jag vill ändå tro gott om honom?

Once cheater, always a cheater, den stämmer rätt bra faktiskt och du borde lita på det citatet.

Om du trots allt det vill försöka så måste du skippa din misstro och svartsjuka. För även om han skulle vara en i tusen som kan vara trogen efter har varit otrogen så kommer din behandling mot honom driva han att vara otrogen igen.

Problemet är också att han har ju tappat helt och hållet respekten för dig. Först genom att han var otrogen och hans behandlingen till dig genom att dölja vad han håller på med och sitta fast med mobilen.

Det skriker ju red alert om detta.

Du går bara mot sämre tider tyvärr, ser ingen återhämtning eller hur du ska få tag i respekten igen.
Citera
2025-08-13, 19:55
Bannlyst
Han har ingen som helst respekt för dig.
Han är medveten om att han sårar dig, och väljer att fortsätta i det spåret.

Bryt kontakten fortast möjligt så att du kan börja bearbeta, och gå vidare.
Citera
2025-08-13, 20:17
Medlem
ppp333s avatar
Citat:
Är det galet att jag blir så ledsen och svartsjuk över att han faktiskt väljer någon annan än mig? 😭 Jag har gjort allt för honom i två års tid, kämpat och slitit och nu ska han välja bort mig?! Han tror att det finns andra tjejer där ute som är bättre än mig, men vem skulle acceptera att ha en sådan relation han vill?! 😭 Jag har dessutom gått med på massa saker jag tror många andra tjejer inte hade gjort och förlåtit massa av saker många andra inte hade förlåtit 😭
Om du hade en dotter som du älskade över allt annat skulle du då inte av hela ditt hjärta vilja att hon lämnade en sån självisk, okänslig person som uppenbart är otrogen. Han behandlar dig illa. Skydda ditt hjärta som om det vore ditt barn.
Citera
2025-08-13, 20:45
Medlem
Sayokas avatar
Citat:
Jag köper det med. Hade han inte varit otrogen och all min oro och panik hade varit obefogad hade jag också sagt att han skulle lämna.
Nu är inte fallet så. Att jag nu i efterhand har förstått att jag absolut har överdrivit med min oro och kontroll förstår jag, och att jag självklart behöver jobba stenhårt på att ta ansvar för just dessa känslor när de dyker upp om jag ska fortsätta relationen med honom. Det vet jag ju inte längre om jag kommer att kunna göra… Men det är svårt, jag tänker ”har man ljugit om en sak ljuger man om annat med”, och det kommer ju tyvärr sitta kvar..

Jamen just därför bör er relation avslutas. Varför ska man vara i en relation där man känner att man inte kan lita på den andra personen? Om du har problem med avundsjuka är det inte rätt tillfälle att träna på det med någon som faktiskt varit otrogen och ljugit, det är som att säga att en alkolist ska öva på att bara dricka lite. Det funkar inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in