2025-08-12, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Du vill vara fröken med den magiska musen som tämjer den vilda hingsten låter det som.

Han verkar inte så intresserad i ett förhållande och om sexlivet är dåligt, kommunikationen ångestframkallande osv... Ja vad får du ut av det här?

Haha.. Ja men typ så kan man väl beskriva det...

Egentligen inget, att få vara med honom, men jag fattar ju att det inte är en bra relation... Jag har bara svårt att släppa taget...
Citera
2025-08-12, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Även jag har tagit de blå pillren. Fast jag har ju blivit lite övermogen så har väl alibi där.
Ta inte det som en förolämpning från killar. "Vill men kan inte" Tänk lite som förstoppning, vill men det fungerar inte som det skall. Har inget att göra med att du inte är sexig nog. Har att göra med manlig anatomi. Blir jävla åka av när man tagit ett blått...

Nej jag tar det inte personligt, det är han som vill sluta ta det eftersom han vet att det inte är bra i längden och att han måste klara av det på egen hand så att säga. Däremot tar jag det personligt att han hellre kollar på porr än att ha sex med mig. Jag förstår också att det kan bli krystat och jobbigt med tanke på situationen vi är i och har varit i en längre period - men jag vill ändå ha sex med honom...
Citera
2025-08-12, 15:23
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gara1
Absolut, jag har i många år haft det tufft med destruktiva förhållanden.
Jag har svårt att lämna när det kommer redflags, jag vill tro gott om folk, att man gör misstag men man inte är en dålig person då. Jag klamrar mig fast trots att jag vet att det kanske är fel och sen går tiden och jag är fast. Jag vet att jag behöver mer självkänsla och självförtroende men rädslan att inte hitta någon, att spendera mitt liv ensam är stor. Jag vill ha barn och familj, jag är 30 år i år och känner en enorm press och stress att hitta mannen i mitt liv och stadga mig. Jag trodde det var han...
Du är 30 säger du. Vad ha du gjort i 13-14 år?
Citera
2025-08-12, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
Du är 30 säger du. Vad ha du gjort i 13-14 år?

Innan jag träffade denna killen var jag i ett annat destruktivt förhållande i 4 år.
Tidigare innan det har jag haft förhållanden med otrohet inblandat förutom 1.
Jag har jobbat, utbildat mig, åkt utomlands, dejtat, varit i förhållanden, umgåtts med vänner och familj - eller skulle jag ha gjort något annorlunda menar du?
Citera
2025-08-12, 15:32
Avstängd
BoaToas avatar
Detta är skillnaden på killar och tjejer.

Att han varit otrogen och fortfarande förmodligen är det tänder en gnista i dig som gör att du vill ha honom ännu mer.

I den omvända situationen hade killen mest känt avsky och mått illa. Förmodligen. Avslutat relationen för längesen (såvida han inte är simp vilket Sverige tyvärr är fullt av).

Du älskar den här känslomässiga stormen i förhållandet. Det är action och eftersom du är kvinna (och därav känslomänniska) så är det i sådana här situationer du trivs.

Förmodligen kommer han kasta dig då du vill kontrollera honom och "lock him in" i något långvarigt med barn osv.

Du kommer efter honom träffa en simp som kysser dina fötter varje dag och du kommer därav bli uttråkad och vara otrogen med den typ av kille som din nuvarande kille är.

Detta är en klassiker.
Citera
2025-08-12, 15:35
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Nej jag tar det inte personligt, det är han som vill sluta ta det eftersom han vet att det inte är bra i längden och att han måste klara av det på egen hand så att säga. Däremot tar jag det personligt att han hellre kollar på porr än att ha sex med mig. Jag förstår också att det kan bli krystat och jobbigt med tanke på situationen vi är i och har varit i en längre period - men jag vill ändå ha sex med honom...
Lämna! Nog för jag kollar porr ibland, men det är inget som konkurrerar med min kvinna. Varm, mjuk kropp som älskar en och ger sig hän..

Skulle nog ha svårt att vara ihop någon antiporr-feminist, men du verkar som en sund kvinna och din snubbe verkar konstig när han säger han har svårt att tända på samma kvinna/kropp. det blir ju liksom bara bättre och bättre med tiden. Min kvinna kollar också på porr, om än i liten skala. Dryga 50 årig tant med glasögon.

Dumpa den där gubben och skaffa dig någon som verkligen uppskattar dig.
Citera
2025-08-12, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoaToa
Detta är skillnaden på killar och tjejer.

Att han varit otrogen och fortfarande förmodligen är det tänder en gnista i dig som gör att du vill ha honom ännu mer.

I den omvända situationen hade killen mest känt avsky och mått illa. Förmodligen. Avslutat relationen för längesen (såvida han inte är simp vilket Sverige tyvärr är fullt av).

Du älskar den här känslomässiga stormen i förhållandet. Det är action och eftersom du är kvinna (och därav känslomänniska) så är det i sådana här situationer du trivs.

Förmodligen kommer han kasta dig då du vill kontrollera honom och "lock him in" i något långvarigt med barn osv.

Du kommer efter honom träffa en simp som kysser dina fötter varje dag och du kommer därav bli uttråkad och vara otrogen med den typ av kille som din nuvarande kille är.

Detta är en klassiker.

Ja, jag tror absolut på denna teorin som du beskriver. Däremot är jag efter många år av samma situation väldigt trött på att ha det såhär och allt jag önskar just nu är att få vara i en stabil, trygg och harmonisk relation. Gärna med honom....
Citera
2025-08-12, 15:43
Medlem
Jag hoppas du hittar mer empati för dig själv. Man ska inte behöva må som du gör, av kärlek. Önskar dig något betydligt bättre. Det förtjänar du.
Citera
2025-08-12, 15:46
Medlem
Citat:
Det är värt det för vi har det bra de stunder vi har bra. Han är rolig, smart, tar hand om sig själv, tränar och har många kvalitéer som jag söker i en partner. Det är det jag inte vill lämna...

Jag tycker absolut att jag är värd mer. Det är det enda jag vill att han också ska förstå, att han faktiskt har en bra tjej som tycker väldigt mycket om honom, som värdesätter honom och att han inte borde hålla på såhär. För jag är det, jag är en bra tjej. Jag har absolut mycket att jobba på, och det gör jag dagligen och jag går själv i terapi för att jobba på mig själv. Jag hoppas hela tiden att han ska se det, och hoppas hela tiden att han ska värdesätta mig och vår relation...

Ah jag förstår men du tror inte andra har dessa egenskaper + lite mer det du önskar?

Det är definitivt bra att du värdesätter dig (viktigt för din självrespekt/attraktion) jag tänker att de kanske blir att du kämpar förgäves för att övertyga det? Men du kanske behöver göra den där resan och inse det lite längre fram? Bita i det sura äpplet kallas det.

Jag personligen liiite svårt att se det här ändras till din fördel eller eran rättar sagt. Speciellt att han är negativ till terapi med sin partner + allt du skrivit. Då är ni inte 2. Det han som kör bara sitt race medvetet eller ej. Ni ska alltid vara två i ett förhållande.
Senast redigerad av rawjudge 2025-08-12 kl. 15:53.
Citera
2025-08-12, 15:48
Avstängd
BoaToas avatar
Citat:
Ja, jag tror absolut på denna teorin som du beskriver. Däremot är jag efter många år av samma situation väldigt trött på att ha det såhär och allt jag önskar just nu är att få vara i en stabil, trygg och harmonisk relation. Gärna med honom....

Problemet är att när du hamnar i denna trygga, stabila och harmoniska relation så kommer allt ditt trauma kastas i den nya killens ansikte.
Är han en nice guy kommer han hålla upp humöret men självdö på insidan.

Förmodligen kommer du behandla honom som skit men stanna kvar då du vill ha barn och relation.

Detta kommer resultera i att du kommer vara otrogen och sedan skilsmässa när du fått det du vill.

Klassiskt svenskt förhållande.

Därför västvärlden är påväg mot undergång.

Ni väljer fel killar från början och stannar kvar med dessa tills det att det inte går längre.

Du har tur som inte blivit singelmorsa på kuppen.
Citera
2025-08-12, 15:53
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Innan jag träffade denna killen var jag i ett annat destruktivt förhållande i 4 år.
Tidigare innan det har jag haft förhållanden med otrohet inblandat förutom 1.
Jag har jobbat, utbildat mig, åkt utomlands, dejtat, varit i förhållanden, umgåtts med vänner och familj - eller skulle jag ha gjort något annorlunda menar du?
Det vet bara du. Du har facit.
Citera
2025-08-12, 15:53
Medlem
CC75s avatar
Citat:

Du har fått många bra svar i tråden redan bl.a. från BoaToa som jag själv tyvärr tror mycket på. Tyvärr TS är du idag inte mogen för en bra seriös relation. Du är "förstörd". Inte för livet men just nu. Du behöver inse att du kan aldrig få ett bra liv med honom. Du behöver inse att du själv kommer förstöra en relation med en bra kille och möjligen även förstöra hans liv såsom din nuvarande gör för dig. Du behöver mogna till, bygga upp din självkänsla och hitta dig själv. Du kommer aldrig få en bra relation med någon annars. Avsluta relationen. Var singel ett tag (minst ett halvår till ett år). Börja arbeta med dig själv.

// CC
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in