2025-08-13, 14:13
Medlem
TjackOhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gara1
Såklart jag vill. Det är ju allt jag vill...

Men, han vill ju inte det!

Varför försöker du ändra på något som du inte kan ändra på?
Det här kommer sluta med att du tvingas anpassa dig till hans premisser, han kommer ha kvar dig för trygghet tills att han hittar nån annan att suga sig fast vid och du kommer bli lämnad, ännu mer ledsen och förtvivlad än vad du är nu.

Gör vad du vill, men du kommer i slutändan bara att ha ödslat ännu mer tid, pengar och energi på någon som inte vill samma sak som dig.
Någon som du inte kommer kunna förändra...
Lycka till!
Citera
2025-08-13, 14:18
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ja det stämmer, vi har inte varit intima på ett tag... På grund av allt bråk och hur situationen är mellan oss... Jag vet att det inte är sunt, ingenting av detta är sunt.. 😭
Jadu jag vet inte vad jag mer ska skriva förutom att, it takes 2 to tango men du verkar dansa själv tragiskt nog 😞
Citera
2025-08-13, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjackOhej
Men, han vill ju inte det!

Varför försöker du ändra på något som du inte kan ändra på?
Det här kommer sluta med att du tvingas anpassa dig till hans premisser, han kommer ha kvar dig för trygghet tills att han hittar nån annan att suga sig fast vid och du kommer bli lämnad, ännu mer ledsen och förtvivlad än vad du är nu.

Gör vad du vill, men du kommer i slutändan bara att ha ödslat ännu mer tid, pengar och energi på någon som inte vill samma sak som dig.
Någon som du inte kommer kunna förändra...
Lycka till!

Tack, och tack för dina kloka ord.
Citera
2025-08-13, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Jadu jag vet inte vad jag mer ska skriva förutom att, it takes 2 to tango men du verkar dansa själv tragiskt nog 😞

Tack för ditt stöd och hjälp 🥺
Citera
2025-08-13, 14:30
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Tack för ditt stöd och hjälp 🥺
Ingen orsak. Har dock inte hjälpt så mycket, har bara gett svar vad jag anser att det verkar som.. Å jag hoppas för din skull att jag kommer ha fel i det jag har skrivit. Men jag tvivlar på det.

Du får gärna återkoppla vad hans svar angående "er" blir. Jag anar att du kommer vänta tills dess å sen ta beslut hur å vad göra utifrån det.

Försök att göra roliga saker denna veckan så att du inte sitter å tänker allt för mycket 🤗
Citera
2025-08-13, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Ingen orsak. Har dock inte hjälpt så mycket, har bara gett svar vad jag anser att det verkar som.. Å jag hoppas för din skull att jag kommer ha fel i det jag har skrivit. Men jag tvivlar på det.

Du får gärna återkoppla vad hans svar angående "er" blir. Jag anar att du kommer vänta tills dess å sen ta beslut hur å vad göra utifrån det.

Försök att göra roliga saker denna veckan så att du inte sitter å tänker allt för mycket 🤗

Ja jag kommer att vänta Absolut, jag återkommer med besked... Är ändå helt inställd på att det tar slut.

Tack, jag ska försöka, även om allt jag vill är att ligga i sängen och lipa...
Citera
2025-08-13, 14:58
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ja jag kommer att vänta Absolut, jag återkommer med besked... Är ändå helt inställd på att det tar slut.

Tack, jag ska försöka, även om allt jag vill är att ligga i sängen och lipa...
Jag förstår. Om ligga å lipa är det du känner för, så tillåt dig själv. Det kanske känns bättre 😕
Citera
2025-08-13, 16:13
Medlem
styckets avatar
Citat:
Jag hör vad du säger och förstår ditt resonemang. I detta fallet så har min misstro och svartsjuka uppkommit efter otroheten. I början av vår relation så litade jag på honom till 100%. Det var därför det blev en sån chock när detta kom fram. Jag trodde helt ärligt aldrig att han skulle kunna göra något sådant. Han framställde sig som en ärlig, genuin och seriös man, som sa att han ville hitta en tjej att dela livet med. Och jag trodde honom.
Vid några tillfällen var jag absolut misstänksam, men inget jag angav till honom eller konfronterade honom med. Dessa tillfällen visade sig sedan vara dem då han var otrogen.

Men absolut, nu såhär i efterhand så har jag låtit mina känslor styra och inte tagit ansvar för dom. Samtidig kan jag tycka att han inte har gjort det lätt för mig heller. Jag vet att det är svårt att återfå förtroendet efter en otrohet men kan också tycka att jag inte ska vara den enda som ska jobba att få tillbaka det, utan att även han ska hjälpa mig på vägen. Åtminstone lite mer än det han gjort?

Menar såklart inte att han ska tvingas ge sina lösenord till mig eller att jag ska ha rätt att gå igenom hans mobil, men att veta vilken tid han kommer hem, vart han är eller vem han är med när han är med vänner är en sådan sak? Att inte sitta och vrida på mobilen när han skriver på den, inte gå ut ur lägenheten när han får ett samtal och inte blockera mig på sociala medier är också en sådan sak, eller har jag fel?

Absolut kan svåra situationer uppstå och alla gör misstag.

Men det är ingen ursäkt och det är fortfarande vårat ansvar, inte ansvar som i att vi måste, utan som att vi vill må bra. Där med måste man sätta gränser även om det kan vara svårt, Folk kanske tycker negativt om en osv osv. Ja livet kan absolut vara svårt ibland, speciellt när det finns så mycket psykisk ohälsa och mobbare liksom. Men ibland måste man stå emot t.ex. mobbare, även om det är svårt eller hur. Svårt kanske också är lite halv fel ord som ansvar. Det är inte svårt att stå upp för sig själv, men det krävs mod.

Klart man kan vara vilsen i livet. Det handlar inte om vems fel saker är nödvändigtvis. Utan det handlar om att livet är en chans att göra rätt för sig och utvecklas. Ursäkta inte tidigare misstag, älta dom inte heller, utan inse dom och gör om gör rätt.

Då blir misstagen en positiv gåva i form av en läxa.. Du bör alltså tacka ditt ex och älska honom för han hjälpt dig att inse dina egna svagheter. Serisöst. Ring honom direkt och tacka honom helt snällt och genuint. Varför inte? Det här är din chans att må bra, vara kärleksfull och leva ditt bästa liv och se allt ur ett positivt tankesätt. Kärlekens väg är ditt val, vill du vandra den eller inte? Ingen tvingar dig, men innerst inne vill alla våga, men de intalar sig att de inte gör det..? Men egentligen vågar alla även om de inte insett de än.
Citera
2025-08-13, 16:41
Medlem
Sayokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
well hon har ju själv varit toxic, så lösningen är inte alltid att lämna utan ibland ta ansvar över sina egna känslor.

Han kanske är en bra man om inte hon varit svartsjuk från början?

(om man bortser från otroheten hade det kunnat vara så iaf). Ville bara poöngtera det. För känns som kvinnor ofta lämnar när de själva är problemet och skyller på mannen för han reagerat på hennes toxiska sida och satt gränser.

Visst, men nu utgår vi från hennes perspektiv eftersom han inte är med i tråden. Hade han varit det hade jag absolut kunnat säga till honom att om han vill känna sig fri funkar det inte att vara i deras förhållande och råda honom att göra slut. Hon kan ta ansvar för sitt beteende och jobba på det men jag tror det är nära omöjligt att göra det i ett förhållande som kantats av otrohet och lögner.
Citera
2025-08-13, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Absolut kan svåra situationer uppstå och alla gör misstag.

Men det är ingen ursäkt och det är fortfarande vårat ansvar, inte ansvar som i att vi måste, utan som att vi vill må bra. Där med måste man sätta gränser även om det kan vara svårt, Folk kanske tycker negativt om en osv osv. Ja livet kan absolut vara svårt ibland, speciellt när det finns så mycket psykisk ohälsa och mobbare liksom. Men ibland måste man stå emot t.ex. mobbare, även om det är svårt eller hur. Svårt kanske också är lite halv fel ord som ansvar. Det är inte svårt att stå upp för sig själv, men det krävs mod.

Klart man kan vara vilsen i livet. Det handlar inte om vems fel saker är nödvändigtvis. Utan det handlar om att livet är en chans att göra rätt för sig och utvecklas. Ursäkta inte tidigare misstag, älta dom inte heller, utan inse dom och gör om gör rätt.

Då blir misstagen en positiv gåva i form av en läxa.. Du bör alltså tacka ditt ex och älska honom för han hjälpt dig att inse dina egna svagheter. Serisöst. Ring honom direkt och tacka honom helt snällt och genuint. Varför inte? Det här är din chans att må bra, vara kärleksfull och leva ditt bästa liv och se allt ur ett positivt tankesätt. Kärlekens väg är ditt val, vill du vandra den eller inte? Ingen tvingar dig, men innerst inne vill alla våga, men de intalar sig att de inte gör det..? Men egentligen vågar alla även om de inte insett de än.

Om jag tolkar dig rätt så skulle jag med andra ord inte ha agerat i oro och panik efter otroheten? Istället bara släppt det och låtsas som inget? Vad hade hänt om han sen gjorde om det då? En konsekvens måste väl ändå ske efter att man svikit någon man påstår sig älska?
Citera
2025-08-13, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sayoka
Visst, men nu utgår vi från hennes perspektiv eftersom han inte är med i tråden. Hade han varit det hade jag absolut kunnat säga till honom att om han vill känna sig fri funkar det inte att vara i deras förhållande och råda honom att göra slut. Hon kan ta ansvar för sitt beteende och jobba på det men jag tror det är nära omöjligt att göra det i ett förhållande som kantats av otrohet och lögner.

Jag köper det med. Hade han inte varit otrogen och all min oro och panik hade varit obefogad hade jag också sagt att han skulle lämna.
Nu är inte fallet så. Att jag nu i efterhand har förstått att jag absolut har överdrivit med min oro och kontroll förstår jag, och att jag självklart behöver jobba stenhårt på att ta ansvar för just dessa känslor när de dyker upp om jag ska fortsätta relationen med honom. Det vet jag ju inte längre om jag kommer att kunna göra… Men det är svårt, jag tänker ”har man ljugit om en sak ljuger man om annat med”, och det kommer ju tyvärr sitta kvar..
Citera
2025-08-13, 17:19
Avstängd
Tror du fattar detta att ni inte ska vara tillsammans. Att vara tillsammans där du inte litar på han och han känner sig tvungen att ljuga för dig för att inte du ska flippa ut, borde säga dig ganska mycket eller?

Hade aldrig pallat va med en tjej som dig. Skulle känna mig kvävd.

Om du varit likadan mot alla killar du varit tillsammans med så får du börja tänka om för du driver dom iväg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in