2025-08-13, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Du la fram åsikten att kvinnor inte skulle behövas....
Nej, det var ingen åsikt.
Det var en konsekvens av teknologiska framsteg. Kvinnor behövs de facto inte.

Du klarar inte av att hantera fakta och konsekvenser av fakta.

Citat:
det kön som är lättast att ersätta av div teknik, kloning, what ever är mannen.
Det skulle också gå med de teknologiska framstegen.
(Notera att jag som kan hantera fakta och logiska konsekvenser av det, har inga som helst problem att tom skriva det. Men med din starka irrationella känslostyrning och din förmåga till extrem vantolkning vore det omöjligt).

Dock handlade diskussionen mycket om att kvinnor måste föda barn. Saker skrivs i ett kontext vilket jag klarar av. Och det jag lyfte fram var att kvinnorna inte behöver föda barn, med de angivna små framstegen. (Dvs kvinnor behövs inte). Hela diskussionen om att tvinga kvinnor blir helt obsolet.

Citat:
Vilket vi för övrigt ser just blivit mannens nuvarande "problem" med sin gamla könsroll...det som män varit bäst på...lyfta tungt, slåss etc.. behövs inte längre just pga div. teknik.
Detta är helt retarded. Det är ingen roll. Det sitter i generna.

Och kvinnorna säkerställer att de generna finns kvar genom att föredra män som är våldsbenägna.
Det är enkelt observerbart i verkligheten.
Sådana som är rationella som jag framstår som oattraktiva jämfört med "snyggingar" som Juha Valjakkala. https://images.aftonbladet-cdn.se/v2...w=730&34f30f9e

Men annars är det du skrev riktigt. Det behövs inte så mycket kriminella män längre. Det är mer civ ing som behövs. Och det är förlästa oattraktiva mespottor i kvinnors ögon.

Citat:
Och gällande jobbigt psyke...ja du...vilket kön tycker du det är som mest beter sig "jobbigt"?
Nu handlar inte tråden om vad jag "tycker".

Du ser själv. Hela din värld är kliniskt ren från fakta och logik. Det är bara en sörja av tyckande och åsikter.

Citat:
Du skrev ett gravt otrevligt kvinnohatiskt inlägg,
Inte alls. Det är något din hjärna hittat på. Det fanns exakt 0 negativa uttryck om kvinnor i det jag skrev.
Det jag skrev hade en saklig kvinna också kunnat skriva.
(Kan du ta in den informationen).

Citat:
jag kontrar detta via att vända den skit du skrev mot ditt eget kön istället, för betydligt mer korrekt åt det hållet.
Problemet med det är att det blir osakligt och mest bara retarded.

Vad du berättar är att du fyller tråden med är hämndinlägg för inbillade oförrätter.
Citera
2025-08-13, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Andel barnlösa har visst ökat. Du får också ta med i beräkningen att utrikes födda har en betydande påverkan på statistiken numera. Dessa föder fler barn än svenska kvinnor. Men även utan dessa har det ökat sen t ex 1960. Studier visar dessutom en stor attitydförändring bland kvinnor bara de senaste 10 åren där 1 av 4 nu antingen tvekar eller vägrar, jämfört med för 10 år sedan när denna siffra bara var 1 av 10. Eftersom statistik om barnlöshet i regel mäts på äldre kvinnor kommer det ta något decennium eller två innan statistiken har kommit ikapp. Det finns nu farhågor hos seriösa forskare om att vi snart kommer se en kraftig ökning av barnlösa kvinnor jämfört med tidigare.

Så dina argument håller inte.

Och de svenska kvinnor som föder barn börjar för sent för att de ska hinna få fler än 1-2. Idag är det ju nästan ovanligt att en kvinna föder barn innan 30.

Noterar att du inte har något vidare svar på min fråga. Själv tror jag att en återgång till den samhällsordning vi hade innan feminismen är det enda som skulle kunna öka barnafödandet.

Men kära du. Kvinnor föder I snitt första barnet vid 29 års ålder. Och de är fertila med oftast goda chanser att få barn upp till iaf 42 års ålder. Fertila till i snitt 51 års ålder, men inte med lika goda chanser att få barn mellan 43-55 års ålder.

Men får en kvinna sitt första barn vid 29 års ålder, så hinner hon definitivt få minst 3 barn till innan 40 års ålder. Min farmor fick sitt första barn vid 29 års ålder och sitt yngsta barn vid närmre 45 års ålder. Hon fick 6 barn, alla friska och starka! Hon fixade utbildning och jobb innan hon gifte sig och fick barn. Och hade därmed ett jobb att luta sig mot den dag då hennes yngsta barn var tillräckligt stora. Gick det på 40-60 talet, så går det även nu.

Så det är inte I det sena barnafödandet eller i kvinnors fertilitet problemet ligger.

Faktum är att det i så fall är mer oroande kring männens fertilitet... spermaproduktionen går ner. Spermierna försämras i både kvantitet och kvalitet hos västerländska män. Fortsätter detta, så är västerländska män infertila år 2060.

Men återigen: problemet är inte fertiliteten. Utan handlar helt enkelt om att män och kvinnor vill ha bara 1-3 barn.

Vilken tid vill du tillbaka till då?
Senast redigerad av TomatKungen 2025-08-13 kl. 16:09.
Citera
2025-08-13, 15:57
Medlem
Citat:
Då får de väl dessa kvinnor skärpa sig då. Jobba på sig själva lite. Gå ner i vikt osv.

Men nej. Precis alla andra lösningar går bra, hur idiotiska och långsökta de än må vara. Men aldrig någonsin att kvinnor ska behöva skärpa till sig, förändra sitt beteende och börja ta ansvar. Där går gränsen.

Du menar att de ska plastikoperera sig för att duga för någon? Då är insemination ett bättre och säkrare val.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-08-13 kl. 16:02.
Citera
2025-08-13, 16:13
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekbo251

(Notera att jag som kan hantera fakta och logiska konsekvenser av det, har inga som helst problem att tom skriva det. Men med din starka irrationella känslostyrning och din förmåga till extrem vantolkning vore det omöjligt).

Dock handlade diskussionen mycket om att kvinnor måste föda barn. Saker skrivs i ett kontext vilket jag klarar av. Och det jag lyfte fram var att kvinnorna inte behöver föda barn, med de angivna små framstegen. (Dvs kvinnor behövs inte). Hela diskussionen om att tvinga kvinnor blir helt obsolet.

Detta är helt retarded. Det är ingen roll. Det sitter i generna.

Och kvinnorna säkerställer att de generna finns kvar genom att föredra män som är våldsbenägna.
Det är enkelt observerbart i verkligheten.
Sådana som är rationella som jag framstår som oattraktiva jämfört med "snyggingar" som Juha Valjakkala. https://images.aftonbladet-cdn.se/v2...w=730&34f30f9e

Men annars är det du skrev riktigt. Det behövs inte så mycket kriminella män längre. Det är mer civ ing som behövs. Och det är förlästa oattraktiva mespottor i kvinnors ögon.

Nu handlar inte tråden om vad jag "tycker".

Du ser själv. Hela din värld är kliniskt ren från fakta och logik. Det är bara en sörja av tyckande och åsikter.

Inte alls. Det är något din hjärna hittat på. Det fanns exakt 0 negativa uttryck om kvinnor i det jag skrev.
Det jag skrev hade en saklig kvinna också kunnat skriva.
(Kan du ta in den informationen).

Problemet med det är att det blir osakligt och mest bara retarded.

Vad du berättar är att du fyller tråden med är hämndinlägg för inbillade oförrätter.

Fast det är mycket högre andel högutbildade män som har barn jämfört med lågutbildade män.

Vi får nog dra våra slutsatser från massan istället för nån enstaka trippelmördare.
Citera
2025-08-13, 16:16
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Då får de väl dessa kvinnor skärpa sig då. Jobba på sig själva lite. Gå ner i vikt osv.

Men nej. Precis alla andra lösningar går bra, hur idiotiska och långsökta de än må vara. Men aldrig någonsin att kvinnor ska behöva skärpa till sig, förändra sitt beteende och börja ta ansvar. Där går gränsen.

Hur många barn vill män ha?
De män jag känner vill ha 1-2 barn om de vill ha några alls. Två män jag känner har vardera ett barn och sa "nej" till fler barn när deras partners ville ha fler.
Citera
2025-08-13, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du menar att de ska plastikoperera sig för att duga för någon? Då är insemination ett bättre och säkrare val.

Du menar att det enda sättet kvinnor kan jobba på sig själva är att plastikoperera sig?

Citera
2025-08-13, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekbo251

(Notera att jag som kan hantera fakta och logiska konsekvenser av det, har inga som helst problem att tom skriva det.
Du förstår väl att redan idag behövs män de facto inte för befruktning?

Tar vi sperma av hundra män som vi anser är värda att avla på kan vi frysa in den och ni som levande varelser blir obsoleta. Det behövs inga fler tekniska framsteg för det.
Citera
2025-08-13, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Men kära du. Kvinnor föder I snitt första barnet vid 29 års ålder. Och de är fertila med oftast goda chanser att få barn upp till iaf 42 års ålder. Fertila till i snitt 51 års ålder, men inte med lika goda chanser att få barn mellan 43-55 års ålder.

Fertilitet är inte ett binärt begrepp. Fertiliteten dalar rejält efter 35.

Citat:
Men får en kvinna sitt första barn vid 29 års ålder, så hinner hon definitivt få minst 3 barn till innan 40 års ålder. Min farmor fick sitt första barn vid 29 års ålder och sitt yngsta barn vid närmre 45 års ålder. Hon fick 6 barn, alla friska och starka! Hon fixade utbildning och jobb innan hon gifte sig och fick barn. Och hade därmed ett jobb att luta sig mot den dag då hennes yngsta barn var tillräckligt stora. Gick det på 40-60 talet, så går det även nu.

Och så kom då den obligatoriska anekdoten Alltid med kirurgisk precision exakt anpassad efter ditt argument och den poäng du försöker göra.

Du är verkligen en parodi på dig själv vid det här laget.

Citat:
Så det är inte I det sena barnafödandet eller i kvinnors fertilitet problemet ligger.

Jo, det sena barnafödandet är självklart en del av problemet.

Citat:
Faktum är att det i så fall är mer oroande kring männens fertilitet... spermaproduktionen går ner. Spermierna försämras i både kvantitet och kvalitet hos västerländska män. Fortsätter detta, så är västerländska män infertila år 2060.

Men återigen: problemet är inte fertiliteten. Utan handlar helt enkelt om att män och kvinnor vill ha bara 1-3 barn.

Problemet är att kvinnor vägrar föda barn i den utsträckning som krävs för att upprätthålla den västerländska civilisationen.

Citat:
Vilken tid vill du tillbaka till då?

Jag pratar inte om vad jag vill utan jag frågar er feminister hur ni har tänkt att den västerländska civilisationen ska kunna upprätthållas när kvinnor inte föder tillräckligt många barn.
Citera
2025-08-13, 18:14
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Fertilitet är inte ett binärt begrepp. Fertiliteten dalar rejält efter 35.

Och så kom då den obligatoriska anekdoten Alltid med kirurgisk precision exakt anpassad efter ditt argument och den poäng du försöker göra.

Du är verkligen en parodi på dig själv vid det här laget.

Jo, det sena barnafödandet är självklart en del av problemet.

Problemet är att kvinnor vägrar föda barn i den utsträckning som krävs för att upprätthålla den västerländska civilisationen.

Jag pratar inte om vad jag vill utan jag frågar er feminister hur ni har tänkt att den västerländska civilisationen ska kunna upprätthållas när kvinnor inte föder tillräckligt många barn.

Hur tänker ni antifeminister att den västerländska civilisationen ska upprätthållas när män bara skaffar 1-3 barn. Vissa män skaffar inga barn alls för att de inte vill ha barn.
Citera
2025-08-13, 18:42
Medlem
MightyMaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedRight
Vänta bara tills alla importerade svartskallar ynglar av sig, så kommer befolkningen fyrdubblas på på 1 år.
Du behöver inte ens fundera i dom banorna.
Sant, men vad folk inte fattar är att det är totalt omöjligt att upprätthålla ett välfärdssamhälle utan vita människor, vällfärden KOMMER avecklas sverige kommer bli ett klansamhälle där de individualistiska svenskarna kommer vara helt chanslösa.
Citera
2025-08-13, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Hur tänker ni antifeminister att den västerländska civilisationen ska upprätthållas när män bara skaffar 1-3 barn. Vissa män skaffar inga barn alls för att de inte vill ha barn.

Rimligtvis tänker de att den västerländska civilisationen ska upprätthållas genom att plocka bort feminismen från samhället och ersätta den med en samhällsmodell som främjar parbildning och barnafödande.

Hur har ni feminister tänkt att den västerländska civilisationen ska kunna upprätthållas när kvinnor bara föder 1,43 barn?
Senast redigerad av Joe88 2025-08-13 kl. 18:58.
Citera
2025-08-13, 19:03
Medlem
Citat:
Du menar att det enda sättet kvinnor kan jobba på sig själva är att plastikoperera sig?

Om deras utseende inte tilltalar män. Och de är normalviktigq och gör allt de kan för att atthera män, men inte lyckas. Så blir det ju plastikkirurgi. Eller insemination.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in