Citat:
Ursprungligen postat av
Bimbodeluxe
Tror det är svårt att hitta män som vill ha fler än 1-2 barn. Kvinnorna kan ju iofs skaffa barn med fler än en man, men då får de ju skit för det istället.
Det tror jag inte är särskilt svårt att hitta. Möjligen om man bara letar på den allra översta hyllan, vilket kvinnor tenderar att göra idag eftersom vi inte anpassat samhället efter deras hypergama natur.
Citat:
Sedan innebär ju varje graviditet och förlossning en påfrestning för kvinnokroppen med risk för livslånga skador. Det kan ju avhålla en del från att skaffa sju ungar. Om man då tycker det är skitkul att ha småbarn så stor del av livet.
Att inte ha någon västerländsk civilisation att leva i kan ju också vara en påfrestning. Men kvinnor kanske tycker det är skitkul att leva i ett kalifat.
1960 låg barnafödandet i Sverige på 2,2 barn per kvinna. Reproduktionstalet är 2,1. Så det behövs inga sju barn så länge fler kvinnor tar sitt ansvar.
Citat:
Men du verkar ju brinna för detta. En konkret grej du skulle kunna göra är att starta ett Rädda fosterlands-tinder där de kvinnor och män som vill ha många barn kan träffa varandra. Vad tror du om det?
Nej, jag kan inte påstå att jag brinner för detta. Jag är bara intresserad av att veta hur feminister hade tänkt att deras västerländska civilisation full av feminism och jämställdhet ska kunna fortsätta existera på sikt när svenska/västerländska kvinnor föder så få barn.
Alla som vill leva i ett feministiskt och s k jämställt samhälle bör vara fruktansvärt oroade över hur det ser ut. Men de kanske tänker att de hinner dö innan undergången blir verklighet och att det bara är de framtida generationerna som behöver uppleva konsekvenserna av nutida kvinnors beteende. Narcissism med andra ord.