2025-08-13, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekbo251
Man behöver väl inte skapa äggcellerna. De går att klona.
Och med gensaxen kan man justera till generna i takt med modet. (Det är fö existerande teknologi).

Många män menar att kvinnor har ett jobbigt och labilt psyke. Och det kan man då råda bot på med avancerade sexrobotar. Där kan mannen justera till "kvinnans" psyke så det blir mer behagligt.

Sedan kommer detta inte gälla alla. Tänk mer privat sektor. Inte kommunism, med stalin och kim jong-un. En del konservativa kommer att avla fram barn på ålderdomligt sätt.

Jag tror du har hamnat i ett läge där du vill invända, och ser inte möjligheterna. Du får försöka tänka lite mer positivt.

Du la fram åsikten att kvinnor inte skulle behövas....
det kön som är lättast att ersätta av div teknik, kloning, what ever är mannen.

Vilket vi för övrigt ser just blivit mannens nuvarande "problem" med sin gamla könsroll...det som män varit bäst på...lyfta tungt, slåss etc.. behövs inte längre just pga div. teknik.

Och gällande jobbigt psyke...ja du...vilket kön tycker du det är som mest beter sig "jobbigt"?

Du skrev ett gravt otrevligt kvinnohatiskt inlägg, jag kontrar detta via att vända den skit du skrev mot ditt eget kön istället, för betydligt mer korrekt åt det hållet.
Citera
2025-08-13, 10:35
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekbo251
Det är ju riktigt. Jag ser inte problemet med vikande fruktsamhet.

Innan jorden folkmängd är nere på några miljoner kommer teknikutvecklingen (om inte vänstern tar över och gör jorden till ett Nordkorea) ha gjort att man kan få fram barn utan inblandning av livmoder. Och då kan mänskligheten så att säga skapa så mycket barn som man anser sig behöva.

Spinner vi vidare på detta så kommer då kvinnor inte längre behövas.
Avancerade sex-robotar löser fortplantningsdriften. Och barnproduktionen löses i laboratorier.

Folk gör en hel hönsgård av en fjäder.

Problemet med teknofuturism där teknologin kommer lösa alla mänsklighetens problem är att det då inte finns något alls att överhuvudtaget diskutera.

Alla lever på medborgarlön och robotarna gör allt snart enligt Kurzwells exponentiella bana mot singularitet. Varför sitter vi och diskuterar skatter, feminism, statsskulder och pensionålder ens?

Snart kan män ha sin perfekta AI-fru i sin neurolink-matrix (eller AI-harem) och få allt som han vill ha utan att krävas något, och kvinnor likaså lever i sin rosafärgade barbiematrix med drömprinsen.

En platonisk förälder-AI kan skapas som är bättre förälder än en människa någonsin kan vara åt framtidens människor (ifall det ens kommer behövas människor), så att de växer upp utan uppväxtstrauman.

Förresten vi borde göra oss av helt med människor så att BNP tillåts växa obehindrat exponentiellt. Grok 10 kommer bygga sitt eget skepp till Alpha Centauri och Elon Musk får gå och gömma sig från sin skapelse i någon grotta på Mars.
Citera
2025-08-13, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det är en liten klick kvinnor som aldrig skaffar några barn. Så har det sett ut i alla tider. inget förändrat där inte. Vissa av dessa skulle kunna bli mammor med hjälp av insemination.

Den absolut största majoriteten kvinnor skaffar dock barn. Men skaffar kanske mellan 1-3 barn och är nöjda sedan. Liksom deras män. Du vill alltså tvinga dessa män och kvinnor att skaffa minst 4 barn? Eller hur tänker du?

"Nu Staffan går du hem och gör frugan på smällen! Det räcker inte med att ni har 2 barn, ni ska ha minst 4! Har ni inte minst 4 barn om 7 år, så avrättar vi dig Staffan! Fatta det nu! Frugans p-medel har vi bytt ut mot sockerpiller, spruta långt inne i henne nu!"

Och till dig säger de:
"Joe, nu gör du alla prostituerade du har legat med gravida och sedan ser du till att försörja din avkomma! Vi har kapat alla preventivmedel för dina glädjeflickor och har dem i en bunker, seså! Skynda att knulla fram barn nu! Får du inte minst 4 barn inom två år, avrättar vi dig!"

För du fattar väl ändå att om man ska piska kvinnor till ökat barnafödande, så behöver man piska männen till detsamma. Och männen behöver steppa upp rejält i ansvarsbiten för barn och hem, om kvinnor ska föda minst 4 barn var.

Inget förändrat? Jaså så vi har i alla tider haft ett barnafödande på 1,4 barn per kvinna?

Google AI:

"Antalet barn per kvinna i Sverige är rekordlågt.*År 2024 föddes det i genomsnitt 1,43 barn per kvinna, vilket är det lägsta antalet sedan man började föra statistik."

T om rena fakta förnekar du så länge det inte passar din världsbild.

Jag har inte sagt något om tvång. Jag frågar er feminister hur ni har tänkt att den västerländska civilisationen ska överleva när kvinnor föder så få barn. Hade du något svar på den frågan eller hur var det?
Senast redigerad av Joe88 2025-08-13 kl. 11:49.
Citera
2025-08-13, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Inget förändrat? Jaså så vi har i alla tider haft ett barnafödandet på 1,4 barn per kvinna?

Google AI:

"Antalet barn per kvinna i Sverige är rekordlågt.*År 2024 föddes det i genomsnitt 1,43 barn per kvinna, vilket är det lägsta antalet sedan man började föra statistik."

Jag har inte sagt något om tvång. Jag frågar er feminister hur ni har tänkt att den västerländska civilisationen ska överleva när kvinnor föder så få barn. Hade du något svar på den frågan eller hur var det?

Tror få kvinnor ser det som sitt personliga ansvar att den västerländska civilisationen ska överleva, eller skaffar barn av den orsaken. Få män också faktiskt.

Varför vill du inte bemöta att antalet barnlösa ligger stabilt över tid och att minskningen beror på att de som skaffar barn, skaffar färre?
Citera
2025-08-13, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Tror få kvinnor ser det som sitt personliga ansvar att den västerländska civilisationen ska överleva, eller skaffar barn av den orsaken. Få män också faktiskt.

Kanske dags för kvinnor att börja göra det då om de vill fortsätta ha en västerländsk civilisation att leva i.
Citera
2025-08-13, 12:00
Medlem
Citat:
Kanske dags för kvinnor att börja göra det då om de vill fortsätta ha en västerländsk civilisation att leva i.
Tror det är svårt att hitta män som vill ha fler än 1-2 barn. Kvinnorna kan ju iofs skaffa barn med fler än en man, men då får de ju skit för det istället.

Sedan innebär ju varje graviditet och förlossning en påfrestning för kvinnokroppen med risk för livslånga skador. Det kan ju avhålla en del från att skaffa sju ungar. Om man då tycker det är skitkul att ha småbarn så stor del av livet.

Men du verkar ju brinna för detta. En konkret grej du skulle kunna göra är att starta ett Rädda fosterlands-tinder där de kvinnor och män som vill ha många barn kan träffa varandra. Vad tror du om det?
Citera
2025-08-13, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Tror det är svårt att hitta män som vill ha fler än 1-2 barn. Kvinnorna kan ju iofs skaffa barn med fler än en man, men då får de ju skit för det istället.

Det tror jag inte är särskilt svårt att hitta. Möjligen om man bara letar på den allra översta hyllan, vilket kvinnor tenderar att göra idag eftersom vi inte anpassat samhället efter deras hypergama natur.

Citat:
Sedan innebär ju varje graviditet och förlossning en påfrestning för kvinnokroppen med risk för livslånga skador. Det kan ju avhålla en del från att skaffa sju ungar. Om man då tycker det är skitkul att ha småbarn så stor del av livet.

Att inte ha någon västerländsk civilisation att leva i kan ju också vara en påfrestning. Men kvinnor kanske tycker det är skitkul att leva i ett kalifat.

1960 låg barnafödandet i Sverige på 2,2 barn per kvinna. Reproduktionstalet är 2,1. Så det behövs inga sju barn så länge fler kvinnor tar sitt ansvar.

Citat:
Men du verkar ju brinna för detta. En konkret grej du skulle kunna göra är att starta ett Rädda fosterlands-tinder där de kvinnor och män som vill ha många barn kan träffa varandra. Vad tror du om det?

Nej, jag kan inte påstå att jag brinner för detta. Jag är bara intresserad av att veta hur feminister hade tänkt att deras västerländska civilisation full av feminism och jämställdhet ska kunna fortsätta existera på sikt när svenska/västerländska kvinnor föder så få barn.

Alla som vill leva i ett feministiskt och s k jämställt samhälle bör vara fruktansvärt oroade över hur det ser ut. Men de kanske tänker att de hinner dö innan undergången blir verklighet och att det bara är de framtida generationerna som behöver uppleva konsekvenserna av nutida kvinnors beteende. Narcissism med andra ord.
Citera
2025-08-13, 14:03
Medlem
Citat:
Inget förändrat? Jaså så vi har i alla tider haft ett barnafödande på 1,4 barn per kvinna?

Google AI:

Nej, antalet kvinnor som får 0 barn är inte förändrat från förr. Har alltid funnits en viss % kvinnor som inte har fått några barn alls. Och denna % har inte förändrats över tid. Inte alls faktiskt.

Det som har förändrats, är den % kvinnor som får barn. Förr så födde dessa kvinnor minst 4 barn var. Nu föder en stor andel kvinnor mellan 1-3 barn. Och det är inte vanligt att kvinnor föder 4 barn eller fler. Det är därav barnafödandet har minskat.

Skulle man då införa enklare och billigare insemination för kvinnor. Så skulle säkert en del av de kvinnor som får 0 barn, istället få minst 1 barn var = ökas barnafödandet.

Och om man hörde med de kvinnor och män som bara fått 1-3 barn, vad de önskar och behöver för att föda minst 4 barn var. Och sedan genomför de förändringarna för dessa kvinnor och män. Så skulle det också kunna bidra till ökat barnafödande.
Citera
2025-08-13, 14:08
Medlem
Citat:
Jo, det är det. Det finns, som sagt, ingen anledning till insemination och alla negativa konsekvenser det innebär när det finns mycket bättre alternativ som leder till samma resultat men utan de negativa konsekvenserna.

Vi provar så här så kanske polletten trillar ner:

Är du törstig? Du har ett glas med dricksvatten där och ett glas med avloppsvatten där. Jaså du vill inte dricka avloppsvattnet? Jaha då antar jag att du inte är speciellt törstig då.

Förstår du kanske nu hur dumt du resonerar?

Finns kvinnor som inte hittar någon man att skaffa barn med/inte hittar någon man som vill ha varn med henne. Tex kvinnor som anses vara oattraktiva. Utseendemässigt eller personlighetsmässigt. Men som längtar hett efter barn. För dessa kvinnor är givetvis insemination bra. Ich det ökar också barnafödandet.

Eller du kanske tänker att du kan gifta dig, ligga med och få några barn med en kvinna du finner totalt avstötande?
Citera
2025-08-13, 14:15
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Det tror jag inte är särskilt svårt att hitta. Möjligen om man bara letar på den allra översta hyllan, vilket kvinnor tenderar att göra idag eftersom vi inte anpassat samhället efter deras hypergama natur.

Att inte ha någon västerländsk civilisation att leva i kan ju också vara en påfrestning. Men kvinnor kanske tycker det är skitkul att leva i ett kalifat.

1960 låg barnafödandet i Sverige på 2,2 barn per kvinna. Reproduktionstalet är 2,1. Så det behövs inga sju barn så länge fler kvinnor tar sitt ansvar.

Nej, jag kan inte påstå att jag brinner för detta. Jag är bara intresserad av att veta hur feminister hade tänkt att deras västerländska civilisation full av feminism och jämställdhet ska kunna fortsätta existera på sikt när svenska/västerländska kvinnor föder så få barn.

Alla som vill leva i ett feministiskt och s k jämställt samhälle bör vara fruktansvärt oroade över hur det ser ut. Men de kanske tänker att de hinner dö innan undergången blir verklighet och att det bara är de framtida generationerna som behöver uppleva konsekvenserna av nutida kvinnors beteende. Narcissism med andra ord.

Hur många barn vill män ha?

Med tanke på att du vill att några kvinnor här ska svara för alla kvinnor så kan väl du svara för alla män.

Av de män jag känner har de flesta 1-2 barn, några har inga alls och vill inte ha några heller. Jag känner en man som har 5 barn. En. Resten har som sagt 1-2 barn eller inga alls.
Citera
2025-08-13, 15:15
Medlem
Citat:
Nej, antalet kvinnor som får 0 barn är inte förändrat från förr. Har alltid funnits en viss % kvinnor som inte har fått några barn alls. Och denna % har inte förändrats över tid. Inte alls faktiskt.

Det som har förändrats, är den % kvinnor som får barn. Förr så födde dessa kvinnor minst 4 barn var. Nu föder en stor andel kvinnor mellan 1-3 barn. Och det är inte vanligt att kvinnor föder 4 barn eller fler. Det är därav barnafödandet har minskat.

Skulle man då införa enklare och billigare insemination för kvinnor. Så skulle säkert en del av de kvinnor som får 0 barn, istället få minst 1 barn var = ökas barnafödandet.

Och om man hörde med de kvinnor och män som bara fått 1-3 barn, vad de önskar och behöver för att föda minst 4 barn var. Och sedan genomför de förändringarna för dessa kvinnor och män. Så skulle det också kunna bidra till ökat barnafödande.

Andel barnlösa har visst ökat. Du får också ta med i beräkningen att utrikes födda har en betydande påverkan på statistiken numera. Dessa föder fler barn än svenska kvinnor. Men även utan dessa har det ökat sen t ex 1960. Studier visar dessutom en stor attitydförändring bland kvinnor bara de senaste 10 åren där 1 av 4 nu antingen tvekar eller vägrar, jämfört med för 10 år sedan när denna siffra bara var 1 av 10. Eftersom statistik om barnlöshet i regel mäts på äldre kvinnor kommer det ta något decennium eller två innan statistiken har kommit ikapp. Det finns nu farhågor hos seriösa forskare om att vi snart kommer se en kraftig ökning av barnlösa kvinnor jämfört med tidigare.

Så dina argument håller inte.

Och de svenska kvinnor som föder barn börjar för sent för att de ska hinna få fler än 1-2. Idag är det ju nästan ovanligt att en kvinna föder barn innan 30.

Noterar att du inte har något vidare svar på min fråga. Själv tror jag att en återgång till den samhällsordning vi hade innan feminismen är det enda som skulle kunna öka barnafödandet.
Citera
2025-08-13, 15:23
Medlem
Citat:
Finns kvinnor som inte hittar någon man att skaffa barn med/inte hittar någon man som vill ha varn med henne. Tex kvinnor som anses vara oattraktiva. Utseendemässigt eller personlighetsmässigt. Men som längtar hett efter barn. För dessa kvinnor är givetvis insemination bra. Ich det ökar också barnafödandet.

Eller du kanske tänker att du kan gifta dig, ligga med och få några barn med en kvinna du finner totalt avstötande?

Då får de väl dessa kvinnor skärpa sig då. Jobba på sig själva lite. Gå ner i vikt osv.

Men nej. Precis alla andra lösningar går bra, hur idiotiska och långsökta de än må vara. Men aldrig någonsin att kvinnor ska behöva skärpa till sig, förändra sitt beteende och börja ta ansvar. Där går gränsen.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in