2025-08-07, 20:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skinnyfrog
Ja den funktionen stängdes av för ett tag sen. Jag har själv onlyfans men jag personligen blir inte påverkad av den nya lagen online, då jag driver endast en porrblogg. Den lagen är helt absurd. Den pressar bara dessa kreatörer ännu längre ut i skuggorna – och i många fall till betydligt mer osäkra plattformar utan rättigheter, bara för att kunna fortsätta försörja sig. Nu tappar polisen även kontrollen över den marknaden.. 💔

Men kanske kommer det nåt bra ur denna cirkus, då många av dessa kreatörer driver sidor med stor publik och de har starkare röst än många av oss som jobbar irl och har verktyg och kanske förändra stigmatiseringen för oss på sikt..

Hur blir du drabbad av Simon som driver en sexblogg.

Simon är väl inte ute på nätet och spanar efter bloggar?
Citera
2025-08-07, 21:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Hur blir du drabbad av Simon som driver en sexblogg.

Simon är väl inte ute på nätet och spanar efter bloggar?

Nu förstår jag inte vad du menar faktiskt 💕
Citera
2025-08-07, 21:08
Avslutad
Denna rapport belägger en verklighet där sexhandel förekommer i Sverige, ofta i osynliga och utsatta miljöer.

Simon delar samma bild.

https://www.forskning.se/2012/03/01/sexhandeln-kartlaggs-i-ny-rapport/

Statistiken bekräftar flera av Häggströms observationer om att många utsatta inom prostitution kommer från länder som Colombia och Ukraina, och illustrerar att problemet är strukturellt och utbrett

https://nspm.jamstalldhetsmyndigheten.se/publikationer-och-rapporter/regionkoordinatorernas-statistik

Simon håller med om det.

200 sexköp under vm

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dRe39J/simon-haggstrom-avslojade-200-sexkop-under-vm-gor-mig-sorgsen
Citera
2025-08-07, 21:09
Avslutad
Citat:
Nu förstår jag inte vad du menar faktiskt 💕

Du skrev tidigare att du håller inte på med onlyfans utan driver en sexblogg.

Sådana bloggar spanar väl inte Simon efter?
Citera
2025-08-07, 21:15
Avslutad
Citat:
Du skrev tidigare att du håller inte på med onlyfans utan driver en sexblogg.

Sådana bloggar spanar väl inte Simon efter?

Nej det gör han inte, vart har jag skrivit det? Jag skrev ju att jag personligen inte påverkas av sexköpslagen online?
Citera
2025-08-07, 21:17
Avslutad
Citat:
Nej det gör han inte, vart har jag skrivit det? Jag skrev ju att jag personligen inte påverkas av sexköpslagen online?

Okej men ämnet är Simon det jag menade.

Då missförstod jag dig.
Citera
2025-08-07, 21:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Om kvinnorna säljer sig frivlligt, varför är det så problematiskt att killarna uppfattar att tjejerna säljer sex? Det är ju glasklart precis som efterfråga och utbud i alla marknader.

Ja män kan köpa sex, man kan köpa massage, köpa hus, köpa städ, det mesta går att köpa för pengar förutom själen ?

Att sälja sex behöver inte alls vara så himla jobbigt, om kvinnor kan jobba säkert, hur ser du på att prostituerad kan bli höginkomsttagare om hon tjänar 10 000 per dag?

Så kan man ju inte resonera.

Ska man legalisera drogmarknaden då?

Håller med Simon om att det är ett jämställdhetsproblem.

Utsatta människor inte sällan missbrukare säljer sig.
Citera
2025-08-07, 21:24
Avslutad
Citat:
Okej men ämnet är Simon det jag menade.

Då missförstod jag dig.

Du och jag har skrivit länge till varandra nu här inne, du vet väl vad min erfarenhet är av Simon hoppas jag, och varför jag skriver i den här tråden 💕
Citera
2025-08-07, 21:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Du kan hitta problem överallt hos överklsssen,hos företagare, i skolor, i vårdhem, hela samhället kryllar av problem där folk blivit våldtagna, övergrepp, misshandel, mobbning. Att just säljande av sex bara skulle innebära detta skulle ingen göra det. Man tjänar bra pengar och kan förändra sitt liv.

Att samhället inte vill erkänna detta gör att kvinnorna som säljer sex blir inlåsta i sig själva och att deras rätt att uttrycka sig kränks.

Varför vill dom flesta inte samarbeta med myndigheter ? Myndigheterna trakasserar sexsäljarna, genom påtvingade återgärder fast deras jobb är lagligt. Simon är i fronten för hur poliser agerar.

Tex migrationsverket, polisen, länsstyrelsen olika organisationer,arbetsmiljöverket. Eftersom det är lagligt att sälja sex är det ett jobb. Varför jagas dom om deras jobb är lagligt ?
Q

Lyssna på intervjun med Simon det kan nog vara en ögonöppnare för de som säljer sig.

https://www.sverigesradio.se/avsnitt/sa-ser-sexhandeln-ut-i-sverige-idag

Fast att köpa sex är inte lagligt så då måste man röra sig bland kriminalitet om man väljer det jobbet.
Citera
2025-08-07, 21:27
Avslutad
Citat:
Du och jag har skrivit länge till varandra nu här inne, du vet väl vad min erfarenhet är av Simon hoppas jag, och varför jag skriver i den här tråden 💕

Ja jag vet det och jag vet också att många av våra inlägg blivit raderade då de inte står klart att inläggen handlar om Simon. Alltså OT.
Citera
2025-08-07, 21:34
Avslutad
Citat:
Ja jag vet det och jag vet också att många av våra inlägg blivit raderade då de inte står klart att inläggen handlar om Simon. Alltså OT.

Ja ibland blir det OT tyvärr. Det går inte alltid och undvika. Jag kan absolut erkänna att jag ibland svävar ut på saker. Ber om ursäkt för det 💕
Senast redigerad av Skinnyfrog 2025-08-07 kl. 21:42.
Citera
2025-08-08, 00:43
Medlem
knight1056s avatar
Citat:
Funkar då för mig att ta fram kritiken via chatgpt.

Vad menar du?

Prostitution har ju bokstavligen ändrat sig med internet och digitaliseringen.

Det är ju ingen som går på gatan längre.

Det är enkelt att hitta rapporter som stödjer Simon.

Du måste gräva efter nån liten rapport från 2014.

Ett tips är att lyssna på intervjun med Simon på SR.

https://www.sverigesradio.se/avsnitt/sa-ser-sexhandeln-ut-i-sverige-idag

Om det funkar för dig att ta fram kritiken via ChapGPT så kan du väl posta den när jag specifikt nämner att jag inte får fram den via ChatGPT då jag får ett annat svar än du?

Du har fortfarande inte mer att komma med än att referera till än en annan intervju med Simon. Fascinerande.

”En liten rapport”. Jag kan ju även ta fram det underlag Amnesty använde när man bestämde sig för att förespråka avkriminalisering. Eller Human rights watchs underlag? Men det spelar ju ingen roll eftersom svaret ändå blir ”Men Simon säger…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in