2025-07-26, 18:54
Moderator
BlueSwedes avatar
skärpning nu!
Tråden handlar om Simon och hans sätt att jobba, inte om sexköpslagen och andra politiska diskussioner. Det finns redan trådar för dom diskussionerna. Ett stort antal inlägg raderade
Mod
Citera
2025-07-27, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Ett minst sagt märkligt uttalande av honom, en polis kvinna som är utbildad på hur hon ska bemöta olika personer och hur hon ska försvara sig, tjejerna som jobbar i disken på den klubben han senast pekade ut är hon kungfu mästare då om det är så farligt tro.
Sedan kan man ju undra eftersom det fanns poliser som var medlemmar på den utpekade klubben så börjar man undra lite är de också farliga, får/bör kvinnliga poliser gå in ensamma i polishuset ens??
Mystiken tätnar.

Han hittar på glömmer att vanliga människor knullar. Förbjuda sexualitet verkar vara simons agenda. Tror hans sexliv är välldigt fattigt. Allt habdlar om att kontrollera vilket typ av sex som är okej. Hur han kan få jobba kvar är befängt, kanske dags gå på hans föredrag ....
Citera
2025-07-29, 00:07
Medlem
Här finns forskning på den häxjakt som pågår i sveige och dess sexarbetare

http://www.soc.lu.se%2Fen%2Fpetra-os...f-94ff6d503eba
Citera
2025-07-29, 13:27
Medlem
Skinnyfrogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Här finns forskning på den häxjakt som pågår i sveige och dess sexarbetare

http://www.soc.lu.se%2Fen%2Fpetra-os...f-94ff6d503eba

Länken fungerar inte. Har du en annan länk eller namn på sidan så jag kan läsa 💕
Citera
2025-07-29, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skinnyfrog
Länken fungerar inte. Har du en annan länk eller namn på sidan så jag kan läsa 💕

Förlåt här är den, du kan översätta med hemsidan sider ai, sedan kan du sätta på läs högt och lyssna igenom som en bok.

https://www.soc.lu.se/en/petra-oster...f-94ff6d503eba

Med denna har du vetenskaplig forskning som styrker hur illa sexarbetare bli behandlade. Det är mycket märkligt att denna inte är med och nyanserar i regeringens nya sexköpslag. Med hjälp av foskning som denna, kan vi tillsammans riva sveriges sexköpslag. Denna är mycket välarbetad och utvärderar hela sexköpslagen och alla aktörer runt den. Hon skildrar exempelvis en polis makt i jämförelse med en sexarbetare.

Vill se petra och simon i debatt omgående. Simon för en agenda åt staten, han tjänar dessutom enorma pengar, och skapar sig en makt över dessa kvinnor
Senast redigerad av Omduvaemin 2025-07-29 kl. 13:49.
Citera
2025-07-29, 14:15
Medlem
Skinnyfrogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Förlåt här är den, du kan översätta med hemsidan sider ai, sedan kan du sätta på läs högt och lyssna igenom som en bok.

https://www.soc.lu.se/en/petra-oster...f-94ff6d503eba

Med denna har du vetenskaplig forskning som styrker hur illa sexarbetare bli behandlade. Det är mycket märkligt att denna inte är med och nyanserar i regeringens nya sexköpslag. Med hjälp av foskning som denna, kan vi tillsammans riva sveriges sexköpslag. Denna är mycket välarbetad och utvärderar hela sexköpslagen och alla aktörer runt den. Hon skildrar exempelvis en polis makt i jämförelse med en sexarbetare.

Vill se petra och simon i debatt omgående. Simon för en agenda åt staten, han tjänar dessutom enorma pengar, och skapar sig en makt över dessa kvinnor

Tack, ska bli intressant att läsa ikväll 💕 Jag vet ju av egen erfarenhet hur illa sexarbetare behandlas. Och idag vet jag att det sker både mot oss som arbetar frivilligt och mot de som är utsatta. Det gör ingen skillnad – för i deras ögon är vi alla bara offer. Och de behandlar då, i sina egna ögon, offer som skit.

En debatt är något som snart måste krävas av honom. Man börjar ju undra om han är rädd för att medverka då det aldrig görs. Jag vill också vara med i en debatt med Simon. Jag har väldigt många frågor om arbetssättet mot mig, och om hans uttalanden – både under raiden och i media – som helt saknar grund och forskning.
Citera
2025-07-29, 23:41
Medlem
Storstaffans avatar
Sexköpslagen i sig är en styggelse. Övervintrad moralism, feministiskt manshat och en missriktad välvilja i förening har lett till att våra lagstiftare tagit sig friheten att inskränka människors val att bestämma över sin rätt att frivilligt ingå avtal om sexuell förbindelse mot ersättning.

Kriminalinspektör Simon Häggströms är lagens tjänare och gör det han blivit beordrad. Dock, hans närmast fanatiska sätt att framtvinga efterlevnad av denna tvivelaktiga lag gör det hela än värre. Hade han och hans anhang nöjt sig med att tråla i samhällets bottenskikt, där det säkerligen förekommer avarter som trafficking och annat otyg, hade det inte varit så illa. Men när han förfaller till att trakassera välfungerande svenska kvinnor, på det sätt som bl.a. Skinnyfrog har vittnat om i denna tråd, blir det förfärligt.

Med sitt nit och sin iver att visa sig duktig påminner Simon Häggström om de hycklande fariséer han säkert fick läsa om i söndagsskolan, frireligiös som han är. Fariséerna bad sina böner i gathörn för att visa omgivningen hur fromma de var, och för att på så sätt skaffa sig fördelar.
Simon H — om du läser detta (det gör du nog), tänk på vad din läromästare Jesus hade att att säga om dessa ögontjänare (Matt 23:27) och se dig själv i spegeln sedan.
Citera
2025-07-30, 10:22
Medlem
Skinnyfrogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storstaffan
Sexköpslagen i sig är en styggelse. Övervintrad moralism, feministiskt manshat och en missriktad välvilja i förening har lett till att våra lagstiftare tagit sig friheten att inskränka människors val att bestämma över sin rätt att frivilligt ingå avtal om sexuell förbindelse mot ersättning.

Kriminalinspektör Simon Häggströms är lagens tjänare och gör det han blivit beordrad. Dock, hans närmast fanatiska sätt att framtvinga efterlevnad av denna tvivelaktiga lag gör det hela än värre. Hade han och hans anhang nöjt sig med att tråla i samhällets bottenskikt, där det säkerligen förekommer avarter som trafficking och annat otyg, hade det inte varit så illa. Men när han förfaller till att trakassera välfungerande svenska kvinnor, på det sätt som bl.a. Skinnyfrog har vittnat om i denna tråd, blir det förfärligt.

Med sitt nit och sin iver att visa sig duktig påminner Simon Häggström om de hycklande fariséer han säkert fick läsa om i söndagsskolan, frireligiös som han är. Fariséerna bad sina böner i gathörn för att visa omgivningen hur fromma de var, och för att på så sätt skaffa sig fördelar.
Simon H — om du läser detta (det gör du nog), tänk på vad din läromästare Jesus hade att att säga om dessa ögontjänare (Matt 23:27) och se dig själv i spegeln sedan.

Det är just där det blir ett stort problem. Vi behöver inte räddas. Vi behöver respekt, och vi behöver en röst. Vi behöver lagar som skyddar oss och inte som förbjuder, straffar eller tystar. Alla vet att förbud aldrig fungerar i längden. Inte när det gäller barn, och definitivt inte när det gäller vuxna.

Jag är inte troende överhuvudtaget, och just därför känns hela hans idé om att “rädda genom att krossa någons liv” helt absurd. Hur kan någon ens försvara det?

I mitt fall fungerade inte hans skrämseltaktik – tvärtom det har gett mig en kämparglöd som bara växer sig starkare. Men tyvärr vet jag att många blir rädda i dessa situationer, de tystar sig och viker sig. Alla har inte mitt skyddsnät och styrka. Och det är då det blir riktigt farligt. Att trycka ner människor med sin egen moral, speciellt i en utsatt situation och kalla det för hjälp… det är inget annat än smutsigt.
Citera
2025-07-30, 19:06
Medlem
Ni som vill veta mer om Simons arbete lyssna på intervjun med honom på sverigesradio.

Simon har jobbat två decenium med frågan. Ända sedan malmskillnadsgatan.

Att köpa sex är ett övergrepp enligt Simon. Och ett jämnställdhets problem.

De flesta prostituerade lider av PTST och självmordstankar.

Det är Simon torskarna har mardrömmar om.

https://www.sverigesradio.se/avsnitt...i-sverige-idag
Citera
2025-07-30, 22:03
Medlem
Skinnyfrogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Ni som vill veta mer om Simons arbete lyssna på intervjun med honom på sverigesradio.

Det är just det här som är så problematiskt. Simon utgår från att sexköp alltid är ett övergrepp – men det är en ideologisk hållning, inte en objektiv sanning. Alla vi som själva har erfarenhet av att sälja sex vet att verkligheten är mycket mer komplex. Att blanda ihop frivilligt sexarbete med tvång, utsatthet och människohandel gör att våra röster ständigt osynliggörs.

När Simon dessutom beskriver sexköpare som “torskar” och sexsäljare som skadade och sjuka, så bidrar han till stigmatisering – inte skydd. Det är inte hjälp, det är moralism. Det förvärrar livet för många av oss som valt det här arbetet frivilligt, och som inte alls känner igen oss i bilden han målar upp.

Och även om vi för resonemangets skull accepterade idén och går emot all forskning att många sexarbetare mår dåligt – hur rättfärdigar man då hans arbetssätt som går ut på att hota, skuldbelägga, kränka och krossa dem ytterligare? Om man verkligen tror att människor är i kris – varför är reaktionen repression snarare än stöd?

Det är den här sortens dubbelmoral och förakt för våra egna röster som gör att vi fortsätter kämpa för rätten att bli lyssnade på – inte talade om.
Citera
2025-07-31, 06:24
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3

Han har låtit hjärntvätta sig med desinformation för att kunna få ett välbetalt jobb och göra karriär. Det är vad det handlar om.
Citera
2025-07-31, 16:13
Medlem
Skinnyfrogs avatar
https://youtu.be/xyDmTqJJNE4?si=pqvLmEbRehe3DIJb

Här pratar Pye Jacobsson (sexarbetaraktivist och medgrundare av Rose Alliance) om exakt samma saker som vi kämpar för att synliggöra idag – och det här är en video som spelades in för hela nio år sedan. Hon hänvisar till rapporter och samtal med sexarbetare i Sverige, och lyfter fram vad som är det verkliga hotet mot oss kvinnor i branschen.

Det största problemet är inte arbetet i sig – det är att andra talar för oss. Och samma polis namn kommer upp hela tiden säger hon, när hon intervjuar sexarbetarna, Simon, som tystar våra egna röster.

Sexarbetarna bär på djupa trauman efter polisens övergrepp, raider, och trakasserier – i vissa fall så allvarliga att man tagit sitt egna liv efter att ha förlorat vårdnaden till sina barn till socialtjänsten. 💔

Jag vet själv hur det känns. Jag har varit med om en polisrazzia och bär fortfarande på det trauma dagligen den lämnade efter sig. Och även jag fick både svår psykisk ohälsa och självmordstankar efteråt. Jag var frisk innan. Jag hade dock ”tur” att mitt barn är vuxet – annars vet jag inte om jag hade heller levt idag. Men socialtjänsten försökte, tills de fick reda på åldern. Tanken på att bli fråntagen sitt barn, bara pga att man säljer sexuella tjänster med samtycke, och är sexpositiv, och då få sitt liv krossat av ett system som säger sig skydda oss, är mer än någon människa ska behöva bära.

Det här handlar om liv. Om rättigheter. Om att få äga sin egen berättelse.

Här är part 1 om någon är intresserad 💕 https://youtu.be/K6ilRCw3jow?si=kQWHpyY7CEsOcvbt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in