2025-08-03, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Jag har förklarat 100 gånger med vad jag finner som misstänkt med Engström!

TP teori är en grund såklart men läser man av Engströms berättelse så finner jag inte den trovärdig !

Är Engström GM ?

Jag vet inte och jag kanske inte ens finner det speciellt viktigt om Engström är GM eller inte !

Tycker jag att han ska vara en av dom misstänkta ?

Japp det tycker jag !

Tycker du inte att det är viktigt vilken som var GM?
Engström kan inte vara en av de misstänka eftersom varje rimligt förlopp varuti han kan vara mördaren inte finns i sinnevärlden.
Engström är en av få individer man med säkerhet kan säga var oskyldig till mordet på Olof Palme.
Faktamässigt byggt på materialuppgifterna finns det noll utrymme för Engström att vara mördaren.
Det är härför som det permanent kommer att förbli omöjligt att författa en rimlig gärningsbeskrivning med honom i huvudrollen.
Citera
2025-08-03, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Engström kan inte vara en av de misstänka eftersom varje rimligt förlopp varuti han kan vara mördaren inte finns i sinnevärlden.
Engström är en av få individer man med säkerhet kan säga var oskyldig till mordet på Olof Palme.
Faktamässigt byggt på materialuppgifterna finns det noll utrymme för Engström att vara mördaren.
Det är härför som det permanent kommer att förbli omöjligt att författa en rimlig gärningsbeskrivning med honom i huvudrollen.

Nej , Det är ju det som är grejen med Engström att han INTE alls är omöjlig

Hur kom du på det ?
Citera
2025-08-03, 20:10
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:

SE går bakom LOP strax före dådet, och springer därifrån efter dådet.

Han blev sedd inne i gränden av LJ, medan han sprang, om man får tro senaste nytt.

I trappen rapporteras GM ha keps, uppe på åsen en handledsväska.

Hur lyckas du komma runt den mannen?

Rex Heuermann är helt osannolik som LISK enligt sin fru.

Men men, givetvis måste konkreta bevis fram.
Citera
2025-08-03, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
SE går bakom LOP strax före dådet, och springer därifrån efter dådet.

Han blev sedd inne i gränden av LJ, medan han sprang, om man får tro senaste nytt.

I trappen rapporteras GM ha keps, uppe på åsen en handledsväska.

Hur lyckas du komma runt den mannen?

Rex Heuermann är helt osannolik som LISK enligt sin fru.

Men men, givetvis måste konkreta bevis fram.

Engström kan inte vara Tensonmannen,så han kan sålunda icke ha varit den man som gick bakom makarna Palme norr om Skandia.
Lars J såg gärningsmannen.Eftersom Engström icke var gärningsmannen så såg inte Jeppsson honom.
Jag är för övrigt tveksam till att Engström såg Jeppsson också.
Någon handledsväska var det aldrig tal om när det gäller Yvonne Nieminens uppgifter,utan detta är ju bara något som du permanent hittar på.
Vilken huvudbonad som gärningsmannen bar är omstritt,vilket du borde veta.
Citera
2025-08-03, 21:24
Medlem
Citat:
Nej , Det är ju det som är grejen med Engström att han INTE alls är omöjlig

Hur kom du på det ?

Nå.då så..återstår ju bara för dig att förklara hur Engström är möjlig då,eller hur?
Var så god och försök.
Citera
2025-08-03, 21:34
Medlem
Citat:
Nå.då så..återstår ju bara för dig att förklara hur Engström är möjlig då,eller hur?
Var så god och försök.

Vänta nu , jag ifrågadsatt hur du kom fram till att han är omöjlig då kontrade du med en motfråga..!

Men visst han stämplar ut 23:19 ca 60m från brottsplatsen och återkommer ca 23:35

Mellan dessa tider är det ett pussel av spekulationer vart och vad Engström har gjort och vart han befunnit sig !

Nu kan du förklara hur han omöjligen kan vara GM
Citera
2025-08-03, 21:36
Medlem
Citat:
Engström kan inte vara Tensonmannen,så han kan sålunda icke ha varit den man som gick bakom makarna Palme norr om Skandia.
Lars J såg gärningsmannen.Eftersom Engström icke var gärningsmannen så såg inte Jeppsson honom.
Jag är för övrigt tveksam till att Engström såg Jeppsson också.
Någon handledsväska var det aldrig tal om när det gäller Yvonne Nieminens uppgifter,utan detta är ju bara något som du permanent hittar på.
Vilken huvudbonad som gärningsmannen bar är omstritt,vilket du borde veta.

Tensonmannen måste inte vara GM så där har du fel från början !

Annars får du gärna bevisa varför Tensonmannen måste vara GM !
Citera
2025-08-03, 22:01
Medlem
Citat:
Vänta nu , jag ifrågadsatt hur du kom fram till att han är omöjlig då kontrade du med en motfråga..!

Men visst han stämplar ut 23:19 ca 60m från brottsplatsen och återkommer ca 23:35

Mellan dessa tider är det ett pussel av spekulationer vart och vad Engström har gjort och vart han befunnit sig !

Nu kan du förklara hur han omöjligen kan vara GM

Okay.
Materialet ger endast ett fåtal olika möjliga gärningsmän,när vi talar rent förloppsmässigt.
Dessa är kända under namnen Grandmannen,korvkioskmannen,Tensonmannen,Dekorimam annen.
Det föreligger dessutom klar sannolikhet,givet förloppet och utifrån vilka övriga kända omständigheter som omger MOP att det handlar om en och samma person för flera olika observationer.
Vore det så att Engström var mördaren så måste han också vara identisk med en eller flera av ovanstående "identiteter".
Kan då Engström ha varit identisk med någon av dessa?
Svaret är Nej utifrån all känd materialfakta.
Engström kan inte ha varit vare sig Grandmannen,Korvkioskmannen,Tensonmannen eller Dekorimamannen.Härav följer den naturliga slutsatsen att Engström härför inte mördade Olof Palme..vilket i sin tur omöjliggör den nödvändiga gärningsbeskrivningen med honom i huvudrollen.
Frågor på detta?
Jag urvecklar gärna utifrån materialfakta..men egna påhittade grejer utan något stöd i materialet ger jag naturligtvis ingenting för.

Frågor så här långt?
Om inte går jag gärna igenom varför de nödvändiga förutsättningarna för att Engström varit mördaren utifrån dessa nödvändiga "identiteter" saknas.

Jag kommer dessutom att be dig förklara ett antal olika uppgifter som Engström uppgett i förhör och andra samtal,vid tidpunkter där dessa inte var kända för allmänheten,och där dessa saker omöjligt kan ha uppgetts av gärningsmannen vid de tidpunkter som Engström anger dem.
Citera
2025-08-03, 22:09
Medlem
Citat:
Okay.
Materialet ger endast ett fåtal olika möjliga gärningsmän,när vi talar rent förloppsmässigt.
Dessa är kända under namnen Grandmannen,korvkioskmannen,Tensonmannen,Dekorimam annen.
Det föreligger dessutom klar sannolikhet,givet förloppet och utifrån vilka övriga kända omständigheter som omger MOP att det handlar om en och samma person för flera olika observationer.
Vore det så att Engström var mördaren så måste han också vara identisk med en eller flera av ovanstående "identiteter".
Kan då Engström ha varit identisk med någon av dessa?
Svaret är Nej utifrån all känd materialfakta.
Engström kan inte ha varit vare sig Grandmannen,Korvkioskmannen,Tensonmannen eller Dekorimamannen.Härav följer den naturliga slutsatsen att Engström härför inte mördade Olof Palme..vilket i sin tur omöjliggör den nödvändiga gärningsbeskrivningen med honom i huvudrollen.
Frågor på detta?
Jag urvecklar gärna utifrån materialfakta..men egna påhittade grejer utan något stöd i materialet ger jag naturligtvis ingenting för.

Frågor så här långt?
Om inte går jag gärna igenom varför de nödvändiga förutsättningarna för att Engström varit mördaren utifrån dessa nödvändiga "identiteter" saknas.

Jag kommer dessutom att be dig förklara ett antal olika uppgifter som Engström uppgett i förhör och andra samtal,vid tidpunkter där dessa inte var kända för allmänheten,och där dessa saker omöjligt kan ha uppgetts av gärningsmannen vid de tidpunkter som Engström anger dem.

Ingen har sett Tensonmannen gå utanför Skandia eller gå till brottsplatsen...

Utan det är ett antagande att Tensonmannen går från det NF ser honom och sen enda bort till brottsplatsen!

Det innebär att Engström kan komma ut från Skandia 23:20:50 och komma ut när LOP går förbi

Om du kan förklara varför detta inte är möjligt så varsågod...
Senast redigerad av Problem2020 2025-08-03 kl. 22:35.
Citera
2025-08-03, 22:16
Medlem
Citat:

Utan det är ett antagande att Tensonmannen går från det NF ser honom och sen enda bort till brottsplatsen!

Det innebär att Engström kan komma ut från Skandia 23:22:50 och komma ut när LOP går förbi

Jag har flera invändningar,men är det ett riktigt antagande från min sida att du vet om att Engström icke kan ha varit Grandmannen eller Korvkioskmannen?
I så fall behöver vi inte diskutera dem.
Om du spekulationsvis vill göra gällande att Tensonmannen inte är mördaren så måste du i sådant fall förklara Dekorimamannen,eller hur?
Jag vet inte någon som utifrån materialets förloppsuppgifter har dragit en grundad slutsats som säger att mördaren varit ytterligare någon annan individ.
Det är ju i sådant fall komplett eget hittepå,eller hur?

Du vill väl inte påstå att Olof Palmes mördare har varit någon annan än de fyra olika "identiteter" som jag uppgett?

Vad grundar du i sådant fall denna slutsats på?
Citera
2025-08-03, 22:19
Medlem
Faderligs avatar
Citat:

Det innebär att Engström kan komma ut från Skandia 23:22:50 och komma ut när LOP går förbi

Av en slump läste jag precis ett förhör som motsäger det fetmarkerade.

https://wpu.nu/wiki/Uppslag:EAD13783-00-A

Det är en beskrivning av den efterföljande mannen mellan Skandia och mordplatsen.

Om det är korrekt eller inte är ju frågan. Men vittnesmål finns i alla fall.
Citera
2025-08-03, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Av en slump läste jag precis ett förhör som motsäger det fetmarkerade.

https://wpu.nu/wiki/Uppslag:EAD13783-00-A

Det är en beskrivning av den efterföljande mannen mellan Skandia och mordplatsen.

Om det är korrekt eller inte är ju frågan. Men vittnesmål finns i alla fall.

Det s.k Vagnhäradsvittnet förmodar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in