2025-08-02, 18:25
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Vi har åtminstone kul när vi har upptäckt något. Det är annat än läget i de bistra minernas ringhörna.

Ja, det är ju eran grej att rulla runt i bollhavet och bli överlyckliga när ni tror att ni hittat en boll i en ny färg. Det unnar jag er. Tyvärr har det inte särskilt mycket med verkligheten att göra.

Punkten på skissen du talar om ska naturligtvis föreställa LJ.
Senast redigerad av Knattarna 2025-08-02 kl. 18:49.
Citera
2025-08-02, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Polisen verkade inte köpa Engströms språngmarsch eller att han blivit förväxlad så här skapas ju isåfall en märklig sak !

Tror dom på fullaste allvar att en vanlig grafiker visar upp hela grejen I Rapportinslaget som ett prank?

Här borde dom ju istället syna honom och tänkt att tänk om det finns en agenda i det hela och inte bara att vilja förstöra och röra till utredningen för att få uppmärksamhet

Polisen VISSTE att han ljög. Det som hadde betydelse för dem var om han fanns kvar på mordplatsen efter mordet.

kvar på mordplatsen = galning

inte kvar på mordplatsen = misstänkt
Citera
2025-08-02, 18:40
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Ja, det är ju eran grej att rulla runt i bollhavet och bli överlyckliga när ni tror att ni hittat en boll i en ny färg. Det unnar jag er. Tyvärr har det inte särskilt mycket med verkligheten att göra.

Punkten på skissen du talar om ska av allt att döma föreställa LJ.

Det menar du inte, Sherlock. En sån tur att din gnistrande intelligens slår till på nytt. Den punkten gör möjligen det hela intressantare.

Ska den föreställa vittnet som observerade SE djupt inne i gränden?

I så fall överensstämmer det med verkligheten, om SE är GM.
Citera
2025-08-02, 18:47
Medlem
Citat:
Det menar du inte, Sherlock. En sån tur att din gnistrande intelligens slår till på nytt. Den punkten gör möjligen det hela intressantare.

Ja, men det är just det, LJ var troligen det påhittade supervittnet.

Engström visste att LJ hadde sett honom på nära håll.
Citera
2025-08-02, 18:52
Medlem
Citat:

Det är troligen så enkelt...

Han skyddar sig mot LJ genom att göra honom till vittnet i gränden

Men han kan heller inte gå ut med att det är LJ ..

Det är under denna period han inte heller bestämt sig för hur lång språngmarschen är...
Citera
2025-08-02, 18:54
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:

Det är ju rena dårhuset här inne.

Makarov har en poäng i att mockrättegången redan har sagt allt som behöver sägas. Fem internationella toppjurister har kommit fram till att det inte ens finns grund för en stark misstanke mot Engström.

Jag tror jag nöjer mig med det under överskådlig framtid, åtminstone sommaren ut. Ni kan ha så kul med ert apofeni-bollhav så länge. Vi kanske ses till hösten.
Citera
2025-08-02, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Det är ju rena dårhuset här inne.

Makarov har en poäng i att mockrättegången redan har sagt allt som behöver sägas. Fem internationella toppjurister har kommit fram till att det inte ens finns grund för en stark misstanke mot Engström.

Jag tror jag nöjer mig med det under överskådlig framtid, åtminstone sommaren ut. Ni kan ha så kul med ert apofeni-bollhav så länge. Vi kanske ses till hösten.

"Det är ju rena dårhuset här inne"

Nog har väl du och Ursprungligen bidragit ganska mycket? Kanske läge för lite självkritik? Och det gäller givetvis även för mig.
Senast redigerad av Makarov.24 2025-08-02 kl. 19:09.
Citera
2025-08-02, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
"Det är ju rena dårhuset här inne"

Nog har väl du och Ursprungligen bidragit ganska mycket? Kanske läge för lite självkritik? Och det gäller givetvis även för mig.

SE är skäligen misstänkt- inte CA, CP med flera. Det är som KP sade våren 2023 inget har kommit fram som gjort att SE inte är misstänkt. Nästan 40 år senare har kan vi inte få fram konkreta bevis tyvärr. Det var inte CP, Det var inte CA, Det var sannolikt SE som var gm. Mockrättegång mot CA, CP, eller poliser med mera ger samma resultat- 0.

https://www.aklagare.se/for-media/aktuellt-pa-aklagarmyndigheten/2023/april/han-har-utrett-de-stora-fallen.-nu-gar-krister-petersson-i-pension
Senast redigerad av Niklasgl87 2025-08-02 kl. 21:32.
Citera
2025-08-03, 09:43
Medlem
Stig Engström, mannen som ingen ville ta på allvar, inte ens när han begick den allvarligaste av alla handlingar. Ett shakespeareskt drama.
Citera
2025-08-03, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brummell
Stig Engström, mannen som ingen ville ta på allvar, inte ens när han begick den allvarligaste av alla handlingar. Ett shakespeareskt drama.

Ingen har någonsin kunnat producera en rimlig gärningsbeskrivning med Stig Engström i rollen som statsministermördare.
Detta beror på att Stig Engström inte mördade Olof Palme.
Citera
2025-08-03, 12:46
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brummell
Kanske säger han till sina bridgepolare däruppe/därnere: ni snackade så mycket om att den där jävla Palme borde skjutas, men det var jag som kom till skott!
Citera
2025-08-03, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Ingen har någonsin kunnat producera en rimlig gärningsbeskrivning med Stig Engström i rollen som statsministermördare.
Detta beror på att Stig Engström inte mördade Olof Palme.

Hahaha..

Va fan pratar du om ?

Menar du att Engström inte kan vara GM för att du anser att ingen kunnat producera en rimlig gärningsbeskrivning ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in