2025-08-01, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Sexualiserat våld och tvång mot kvinnor är "inbyggt" i alla patriarkala samhällen.
Så gott som alla nationer i världen idag har varit eller är fortsatt patriarkat, finns några få undantag.
I de samhällen, som vårt i Sverige ex, där patriarkatet mer sitter i div. tänk och strukturer så existerar detta våld fortsatt. Problemet existerar alltså även i Sverige, och är inget som "tas hit".

Men fattar du inte? Jag säger inte att problemet inte hade existerat om vi hade haft 0 invandring. Sluta förvräng och fokusförflytta när du blir ställd mot väggen.

Anser du att det finns ingen risk att problemet förvärras i Sverige om man tar hit sydafrikanska män som du hävdade tidigare som våldtar kvinnor som galningar i Sydamerika?

Citat:
Invandringsfrågan handlar om mer än enkom risk för att invandrare ska begå brott. ALLA grupper av människor har en viss % som begår brott. Finns inga folkgrupper nånstans i världen som är fria från kriminalitet eller individer som ex är psykopater eller nutcases...
Samma resonemang som du gör går ju göra gällande nya generationer...varje ny genration kommer innehålla X% som garanterat kommer begå brott som vuxna...ok, då måste vi sluta helt föda barn, eller?

. Jag har aldrig uttryckt det resonemanget som du hävdar att jag har gjort. Som vanligt kör du med oärliga tekniker och klassisk fokusförflyttning . Feministisk mytomani är i farten igen.

Tror du på fullaste allvar att din banala strategier fungerar mot någon som har stenkoll på statistiska koncept?

Jag förväntar mig inte att invandrare som grupp begår 0 våldtäkter, inte heller förväntar jag mig det ifrån svenskar. Det är en naiv föreställning även fast det vore önskvärt. Däremot så vill jag givetvis inte öka på antalet våldtäkter per capita i Sverige.

Tar vi hit människor, och vi leker med tanken att de har en överrisk för att begå olika brott, exempel våldtäkt, ja men då blir ju samhället osäkrare. Och då undrar jag, med tanke på hur samhället ser ut idag ifrån tidigare, vill du verkligen chansa och ta hit en massa människor ifrån alla möjliga platser precis som tidigare? Är det vad du vill? Jag är nyfiken.

Citat:
Det och de jag skrivit i andra trådar är att kriminalitet främst orsakas av socioekonomiska faktorer. utanförskap, fattigdom, kassa sociala förhållanden leder oftare till kriminalitet än dess motsatser. Och invandrare tillhör oftare de grupper i samhället som just hamnar i utanförskap, fattigdom och som oftare bär på div. trauman. Detta i kombination med riskfaktorer såsom manligt biologiskt kön, ungdom m.m.
leder till överrepresentation av kriminalitet hos just invandrare, säkert gällande över hela världen i alla dess varianter...Svenskar som invaderade till USA mitten av 1800 talet var garanterat mer kriminellt benägna än urbefolkningen.

Du har fortfarande svårt att skilja på orsak och verkan och association. Statistikens nybörjarnivå behärskar du inte ens.

''Brås litteraturgenomgång visar att olika studier har funnit stöd för flera av dessa förklaringsmodeller, och att det i dag inte finns någon enighet i forskningen kring vilken modell som bäst förklarar kopplingen mellan socioekonomisk bakgrund och brott. Gemensamt för förklaringsmodellerna är dock att individens socioekonomiska bakgrund inte anses ha någon direkt kausal effekt på risken för brott''

Källa: https://bra.se/download/18.3808406a192bd2f0b728db2/1730801105270/2023_3-Socioekonomisk-bakgrund-och-brott.pdf (sida 9).

Varken socioekonomiska faktorer, kön eller ålder förklarar varför invandrare dyker upp som de gör i den svenska statistiken.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-08-01 kl. 12:02.
Citera
2025-08-01, 11:49
Medlem
Citat:
Om kvinnor vill möta en främmande man eller björn. Mig veterligen riktas denna fråga till kvinnor.

Och snälla du? inga belägg? är du helt dum i huvudet? jag har upprepat belägg mest hela tiden!
Sista gången en kvinna dödades av en björn i svensk skog var förra seklet nångång. exakt år och källa på detta finns i de jag skrivit tidigare.

Och om du tittar igenom statistiken i Sverige så var det inga barn som dödades av vuxna tigrar det senaste året. Är det därför ett smartare val för en bebis att möta en vuxen tiger än exempelvis en kvinna eller man? Jag tror alla kan se vem som är dum i huvudet .

Citat:
X antal kvinnor mördas varje år av män i just skog, så under den tid som 0 mord skett begått av just björn så har alltså rejält många kivnnor mördats av män i skog...fattar du?

Det har ingen betydelse ditt pucko. Det bevisar inte på något sätt att det är ett smartare val att välja att möta en björn än en man.

Du sitter och snackar en jävla massa goja på det här forumet och jag börjar bli riktigt jävla less på det.

Varför går du inte och bosätter dig med vilda björnar då? Gör det, så slipper män se dig.
Citera
2025-08-01, 11:50
Medlem
Citat:
Om kvinnor vill möta en främmande man eller björn. Mig veterligen riktas denna fråga till kvinnor.

Och snälla du? inga belägg? är du helt dum i huvudet? jag har upprepat belägg mest hela tiden!
Sista gången en kvinna dödades av en björn i svensk skog var förra seklet nångång. exakt år och källa på detta finns i de jag skrivit tidigare.
X antal kvinnor mördas varje år av män i just skog, så under den tid som 0 mord skett begått av just björn så har alltså rejält många kivnnor mördats av män i skog...fattar du?
Rör du dig som människa i mellersta och norra Sverige i skog så har du garanterat björn i den skogen...Det finns ca 3 000 brunbjörnar i Sverige, de har även revir, så de sprider ut sig och sitter alltså inte samlade i en liten klunga i nån specifik skog nånstans så att alla övriga Sveriges skogar är björnlösa.
Att ha en björn i en skog, eller varg, eller lodjur eller andra rovdjur är inte speciellt farligt för människor överhuvudtaget....främmande män däremot är hyfsat farliga och speciellt så för kvinnor.

Under den tid som 0 människor har dött på planeten Jupiter har miljardtals människor dött på planeten jorden.

Slutsats:

Det är farligare att befinna sig på jorden än på Jupiter.
Citera
2025-08-01, 12:20
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Haha, nej det gör den inte.

Hahahaha jo det gör den.
Citera
2025-08-01, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Hahahaha jo det gör den.

Nej, det gör den inte. Den visar bara att många kvinnor är manshatare och idioter.
Citera
2025-08-01, 12:26
Medlem
Citat:
Du är så jävla smart Joe, helt otroligt smart.

Du har inget att sätta emot som vanligt.
Citera
2025-08-01, 12:29
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Nej, det gör den inte. Den visar bara att många kvinnor är manshatare och idioter.

Nej nu har du fel igen Joe. Den visar bara hur många män som är idioter och som hatar kvinnor.

700 miljoner, minst. Den siffran skojar man inte bort.
Citera
2025-08-01, 12:32
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Du har inget att sätta emot som vanligt.

Detsamma, som vanligt.
Citera
2025-08-01, 12:34
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Verkligen? Kvinnor har ingen "moralisk rätt" att svara på en fråga vars funktion handlar om att visa på kvinnors rädsla, sanningsenligt ?

Wow du!

Och det ÄR farligare för en kvinna att existera ensam i en skog tillsammans med främmande män än med björnar. Förmodligen även farligare för en man.

...

Du ljuger! Jag är kvinna och befinner mig ensam i skogen flera gånger i veckan med främmande män bokstavligen flåsandes i nacken...
Löpning ute i friska luften i den härliga skogen resulterar inte enbart i en starkare och friskare kropp -det stärker även psyket och den logiska tankeverksamheten.

Visst KAN det hända att en man, kvinna eller en björn överfaller mig, liksom det även KAN hända att jag får ett fallande träd i skallen. Men det är inte särskilt sannolikt.

Tycker din inställning är ganska äcklig, vad får du ut av att misstänkliggöra män på detta vis?
Citera
2025-08-01, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Du ljuger! Jag är kvinna och befinner mig ensam i skogen flera gånger i veckan med främmande män bokstavligen flåsandes i nacken...
Löpning ute i friska luften i den härliga skogen resulterar inte enbart i en starkare och friskare kropp -det stärker även psyket och den logiska tankeverksamheten.

Visst KAN det hända att en man, kvinna eller en björn överfaller mig, liksom det även KAN hända att jag får ett fallande träd i skallen. Men det är inte särskilt sannolikt.

Tycker din inställning är ganska äcklig, vad får du ut av att misstänkliggöra män på detta vis?

Hon förstår sig inte på logik, det är det som är problemet.

Hon tittar enbart på antalet attacker men hon förstår inte att den siffran enbart säger ingenting.

Det är som att jag skulle säga: Här har du två påsar, i den ena påsen har du 100 röda godisbitar och i den andra har du 30 röda godisbitar.

Och så frågar jag: Vilken påse ska du välja för att ha lägst sannolikhet att ta upp en röd godisbit om man plockar ifrån en av påsarna en gång? Och så svarar personen: ''Är du dum i huvudet?! Såklart så är det smarta valet att välja påsen med 30 röda godisbitar''.

Personen uppvisar här en mental kapacitet som t o m mellanstadieelever hade flinat åt. Utan att veta hur många godisbitar vardera godispåse rymmer totalt sätt så kan vi givetvis inte göra en sannolikhetsbedömning.

Inte heller kan vi göra en bedömning att det rätta valet är att välja att möta en björn istället för en man utifrån enbart antalet attacker som män har begått mot kvinnor. Med den logiken så är det säkrare för små barn i Sverige att möta vuxna tigrar än kvinnor....
Senast redigerad av Pellefant775 2025-08-01 kl. 12:55.
Citera
2025-08-01, 13:25
Medlem
Citat:
Detsamma, som vanligt.

Vadå detsamma? Det fanns ju inget att bemöta ditt pucko.

Min liknelse krossade Merapi-idiotens resonemang fullständigt och du hade inget att sätta emot.
Citera
2025-08-01, 17:29
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Vadå detsamma? Det fanns ju inget att bemöta ditt pucko.

Min liknelse krossade Merapi-idiotens resonemang fullständigt och du hade inget att sätta emot.

Hahahaha din liknelse var ju bara trams Joe.

Du har så höga tankar om dig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in